דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נתוני מסירות לחודש מאי - עליות קלות

Getting your Trinity Audio player ready...



למרות קריאותיו של שר התחבורה להפסיק ולקנות רכבים עד לירידת המחירים מסירות הרכב החדש נמשכו כסדרם ואפילו רשמו עליה קלה. ביחס לתקופה המקבילה, בין ינואר למאי אשתקד, נרשם גידול של 1.95% במסירות כלי הרכב החדשים בישראל. בחודש מאי נמסרו 19,420 רכבים חדשים. מדובר בכ-2,000 רכבים יותר מאשר הממוצע בחודשים מרץ ואפריל השנה.

הנמכרות
חברת יונדאי ממשיכה לשלוט ללא עוררין בשוק הישראלי ומסרה מתחילת שנה 15,547 רכבים. מדובר בגידול של 4.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקום השני מבחינת מסירות נמצאת חברה קוריאנית נוספת, קיה, אשר מסרה מתחילת השנה 8,472 כלי רכב חדשים. מדובר בירידה של 8.25% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.  את המקום השלישי בטבלת המסירות השנתית תופסת טויוטה  בזכות 7,972 רכבים שנמסרו ללקוחות מתחילת השנה (גידול של 0.3%). בהמשך הטבלה ממוקמות פורד עם 7,083 רכבים (ירידה חדה של 25%), סקודה שמסרה 5478, מאזדה – 5,305 רכבים (11.45% יותר מב-2012) וניסאן עם גידול של 16.6%.

אם בוחנים את נתוני המסירות של חודש מאי לבדו מתברר שיונדאי מסרה  3,018 כלי רכב חדשים. טויוטה התייצבה במקום השני במסירות החודשיות  עם  1,609 רכבים אותם מסרה החודש (9 רכבים יותר מקיה שבמקום השלישי). סקודה התייצבה במקום הרביעי עם 1,389 רכבים ופורד ממשיכה במגמת ההתכווצות שלה עם מסירות של 1,357 כלי רכב ומקום חמישי במספר המסירות החודשי. נתוני עשר החברות המובילות בשוק בשנת 2013 בטבלה שלפניכם:

אלו שזינקו:
החודש רשמו מספר חברות קפיצה מרשימה במכירותיהן. רנו הניצבת במקום התשיעי בטבלת המסירות זינקה ב-43% בכמות המסירות (4,160 רכבים) אם כי 422 מכלל הרכבים שנמסרו השנה היו פלואנס חשמלית של "בטר פלייס" שלא ימכרו בהמשך. אופל ביצעה קפיצה של 54% ביחס לשנה שעברה ומסרה 2483 רכבים. דגמים שהוזלו או הגיעו לאחרונה סייעו למיצובישי ופיאט להציג שיפור משמעותי במסירותיהן. פיאט רשמה גידול של 31% שנובע בעיקר ממחיר אטקטיבי ל-500 החמודה ולמסחרית הקטנה, פיאט קובו. במיצובישי עיקר הקרדיט לעליה של 46.3% במסירות כלי הרכב צריך להינתן לג'יפון, מיצובישי אאוטלנדר, שכמעט לבדו מחזיק את המותג.


מיצובישי אאוטלנדר. סוחב לבדו את מיצובישי לזינוק במסירות

ואלו שאכזבו
סיאט הייתה אחת החברות שרשמו את הקפיצה המשמעותית ביותר עם חזרתה של אופנת המכוניות הידניות לשוק הרכב. לאור היצע הדגמים המצומצם והעיכוב בהבאת סיאט לאון החדשה לישראל רשמה החברה הגרמנו-ספרדיה ירידה של 23% במסירות (סה"כ 2,603 רכבים). למרות ריענון מקיף שעברו דגמיה השונים והגעת המאליבו החדשה, רשמה חברת שברולט ירידה ניכרת במסירות ו- 2,682 הרכבים שהועברו ללקוחותיה מהווים ירידה של 26% במסירות המותג האמריקאי. פיג'ו ממשיכה להציג נתוני מסירות מאכזבים למרות מכירות ערות של פיג'ו 301. המותג הצרפתי צנח החודש בלא פחות מ-39% במסירות.


סיאט לאון. האם הגעתה תחזיר את סיאט לנתוני מסירות חיוביים?

יקרות ונמכרות
תחום היוקרה ממשיך להציג נתונים מרשימים. אודי היא חברת היוקרה שמוסרת הכי הרבה רכבים (1,357 מתחילת השנה) וגידול של 32.4% במסירות. אחריה ניצבת מרצדס עם 885 מסירות ומסירות שהכפילו את עצמן ביחס לתקופה המקבילה ב-2012. יחד עם סמארט מדובר במסירות כוללות של 947 כלי רכב. ב.מ.וו מסרה 816 מכוניות (42.9% יותר מאשתקד) ויחד עם מיני שזינקה ב-98% היא מסרה 1,058 כלי רכב. גם וולוו (298 כלי רכב) לקסוס (279) ופורשה (28) רשמו זינוק של עשרות אחוזים במסירות. מעניין איך ישפיע "מס היוקרה" החדש של שר האוצר על מכירות מותגי היוקרה שזוכים לעדנה לאחרונה.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה