דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהיגה ראשונה: שברולט אקווינוקס וטראוורס

Getting your Trinity Audio player ready...


את שנת 2017 פתחה שברולט עם צמד השקות משמעותיות שהיו אמורות להקפיץ את המותג קדימה - הדור החדש של שברולט קרוז ומתיחת הפנים של שברולט טראקס. לקראת שנת 2018, מציגה שברולט צמד דגמים חדש שאמור לשחק תפקיד משמעותי בזירה הצפופה של רכבי הפנאי: הדור השלישי בעולם (והשני בישראל) של שברולט אקווינוקס, והדור השני של שברולט טראוורס, רכב הפנאי הגדול של המותג האמריקאי.

שברולט אקווינוקס וטראוורס

"יצור רכבי פנאי זו המומחיות של שברולט", אמר סטפן ג'ייקובי, סגן נשיא ג'נרל מוטורס שלקח חלק בהשקה. "סגמנט ה-SUV הופך למיינסטרים בשנים האחרונות, וזו הסיבה שהדגמים האלו כל כך חשובים עבורנו".

האם באמת שני הדגמים האלו מסוגלים להצעיד את שברולט למקום בו היא היתה רוצה להיות בטבלת המכירות? נהיגה ראשונית בשניהם סיפקה לנו את ההזדמנות כדי לנסות ולענות על השאלה הזו.


שברולט אקווינוקס: מתחרה לטוסון ולספורטז'

"המטרה היא להתמקם עם האקווינוקס בחמישיה המובילה של הקטגוריה, ולהתחרות ביונדאי טוסון, קיה ספורטז' ומאזדה CX5", אמרה גלית עיני, סמנכלי"ת שיווק ומכירות ב-UMI. מבט בטבלת המכירות מגלה כי לשם השגת היעד נדרשות מכירות של כ-3,000 יחידות לפחות - פי 10 מכפי שמכר הדור היוצא בשנה האחרונה.

הדור החדש של האקווינוקס מצויד בנתונים הנדרש על מנת להוות תחרות ראויה בקטגוריה: הוא גדול למדי, עם אורך של 465 ס"מ, גובה של 166 ס"מ ובסיס גלגלים נדיב של 272 ס"מ - מה שמספק מרווח מצוין לשני נוסעים מאחור, וגם מותיר מספיק מקום לתא מטען בנפח מרשים למדי. המושבים עצמם מספקים נוחות לא רעה, בעיקר במושב הנהג.

שברולט אקווינוקס

בגרסתו הבסיסית, ה-LS, האקווינוקס לא מציע מפרט אבזור יוצא דופן: יש בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה עם מסך "7, מצלמת רוורס וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, כניסה והנעה ללא מפתח, מזגן רגיל עם יציאות מאחור ובלם יד חשמלי. על פי הצהרות היבואנית, גרסה זו תיועד לציי הרכב בעיקר.

גרסת ה-LT בה נהגנו משדרגת משמעותית את המפרט וכוללת מסך מולטימדיה בגודל "8 עם תפעול מצוין, מסך מידע צבעוני בלוח המחוונים, בקרת אקלים מפוצלת, מושב נהג חשמלי, התנעה בשלט רחוק, תא מטען עם פתיחה חשמלית, תאורת לד, שמשות כהות מאחור ומערכת מובנית המתזכרת להוציא את הילד מהמושב האחורי.

אך למרות אבזור הנוחות המרשים, המחסור במערכות בטיחות אקטיביות זועק. בניגוד למרבית הדגמים שהושקו בשנה האחרונה וכוללים את המערכות המתקדמות, האקווינוקס נאלץ להסתפק במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית בלבד.

שברולט אקווינוקס

בחזית של שברולט אקווינוקס שוכן מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר, בהספק של 170 כ"ס - אותו המנוע שקיים גם בשברולט מאליבו. שלא במפתיע, הביצועים טובים מאוד - ועדיפים על אלו של מרבית דגמי ה-2,000 סמ"ק בקטגוריה. האקווינוקס מתמודד היטב עם האצות ועקיפות, אך תיבת 6 ההילוכים איטית מעט, גוזלת לעיתים מכוח המנוע וגם נוטה להרעיש במאמץ. להערכתנו, היא גם זו שאחראית לצריכת הדלק הבינונית: כ-11.5 ק"מ לליטר בנהיגה בין עירונית מתונה.

מבחינת נוחות הנסיעה, האקווינוקס מספק ספיגה סבירה של שיבושי הכביש במרבית תנאי הדרך, יחד עם ריסון גוף סביר בהחלט. הנוחות טובה עבור ג'יפון מסוגו, הגם שאינה מצטיינת תחת עומס שיבושים. בידוד הרעשים בינוני בלבד - אנשי שברולט הסבירו כי נוספה ברכב מערכת מיקרופונים המשדרת תדר נגדי לרעשי הכביש, ואיפשרה לחסוך בחומרי הבידוד. אחרי נסיעה של כ-160 קילומטרים ברכב, כלל לא בטוח שהוויתור על הבידוד הנוסף היה מוצדק.

שברולט אקווינוקס

המחירים של שברולט אקווינוקס מציבים אותו בחלק המרכזי-עליון של הקטגוריה: יש דגמי טורבו זולים ממנו - למשל סיאט אטקה, פיג'ו 3008 ופורד קוגה, אך הוא גם זול במעט ממאזדה CX5 וטויוטה ראב 4.

שברולט אקווינוקס - מחירים:

שברולט אקווינוקס LS יעלה 149,900 שקל
שברולט אקווינוקסLT  יעלה 159,900 שקל

שברולט טראוורס: אותו הרעיון בביצוע טוב יותר

אם במקרה של האקווינוקס מצפים ביבואנית לשיפור ניכר בביצועי המכירות, הציפיה מהטראוורס היא שהדגם ישמור על כוחו - כלומר, כמות של כ-400-500 כלי רכב בשנה אמורה להספיק. זאת למרות שהמחיר עלה בכ-20,000 שקל, והתייצב על רבע מיליון שקלים לגרסת הכניסה.

שברולט טראוורס החדש קצר מקודמו בכ-2 ס"מ, אך עדיין לא מדובר ברכב קטן - האורך הכולל הוא 519 ס"מ. הרוחב והגובה צמחו במילימטרים בודדים, ולבסיס הגלגלים נוספו 5 סנטימטרים משמעותיים - ואורכו כעת הוא לא פחות מ-307 ס"מ.

שברולט טראוורס

כמו בעבר, הטראוורס יוצע במגוון רחב יחסית של גרסאות. השתיים הבסיסיות יציעו סידור של 8 מקומות ישיבה, בעוד שתי הגרסאות הבכירות יסתפקו בשבעה. הסגנון אמריקאי לחלוטין: מלפנים המושבים גדולים, רכים ונוחים, קלים להתאמה ומספקים נוחות מצוינת. בשורה השניה, בגרסה בה נהגנו, היו צמד מושבי ענק מתכווננים ונוחים במיוחד - מה שיכול לאפשר לטראוורס לשמש כרכב הסעת אחמי"ם. בשורה השלישית הטראוורס מתגלה כרכב פנאי יותר מאשר מיניוואן - המושב עצמו נמוך, פשוט ולא נוח במיוחד.

הנוסעים בטראוורס יהנו מאבזור נוחות עשיר: לכל מושב צמוד פתח מיזוג אישי בתקרה, וניתן לשלוט בעוצמת האוורור ובטמפרטורה בנפרד למושבים מאחור. 10 מחזיקי כוסות מפוזרים בחלל הרכב, 4 שקעי USB זמינים לנוסעים מאחור וגם שקע אחד במתח של 230 וולט. תא המטען מציע נפח אחסון לא רע, אם כי לא גדול כמו שמציעים מיניוואנים נוסח קיה קרניבל.

אבזור הבטיחות בטראוורס ממשיך את הקו מדגמי שברולט השונים, ולמרות המחיר הגבוה - מערכות בטיחות אקטיביות קיימות רק בגרסת הפרימייר הבכירה. הגרסה הבסיסית מסתפקת במערכת מובילאיי, ומגרסת ה-LT ומעלה ישנה גם מערכת התראה על רכב בשטח מת במראות עם ניטור תנועה חוצה מאחור.

ביתר הפרמטרים של מערכות האבזור, הטראוורס בהחלט מספק: גרסת ה-LT כוללת מסך מולטימדיה בגודל "7 עם מצלמת רוורס וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת שיוט (לא אדפטיבית), תאורת לד וחישוקי "18 קלים.

שברולט טראוורס

גרסת ה-LT עם הנעה קדמית מוסיפה למפרט גם חיישני חניה, מסך "8, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, התנעה בשלט רחוק, תא מטען חשמלי וחבילת גרירה הכוללת מערכת קירור שונה, התאמות לתיבת ההילוכים והכנה לוו גרירה. גרסת ה-LT עם ההנעה הכפולה כוללת בנוסף גם מצלמת 360 מעלות, ריפודי עור, מראה מרכזית עם תצוגת וידאו, חלון גג כפול וחישוקי "20.
גרסת הפרימייר הבכירה כוללת בנוסף לכל הנ"ל גם מערכת התראה על שמירת מרחק, בלימת חירום אוטונומית, התראה ותיקון סטיה מנתיב, אורות גבוהים אוטומטיים, אוורור למושבים הקדמיים וחימום מאחור, פתיחת תא מטען בהושטת רגל, משטח טעינה אלחוטי, גלגל הגה מחומם ועוד.

שברולט טראוורס מצויד במנוע V6 בנפח 3,600 סמ"ק, עם הספק של 310 כ"ס ומומנט של 36.7 קג"מ. הביצועים מצוינים למרות משקל של כ-2 טון, ותיבת 9 הילוכים אוטומטית מורידה את הכוח לכביש ביעילות ובאופן חלק למדי. הצליל אמנם לא בשרני כמו במנועי ה-V6 הקלאסיים, אך הכוח זמין - ובשפע. צריכת הדלק בנהיגת המבחן המתונה עמדה על כ-9 ק"מ לליטר, נתון סביר בהחלט.

נוחות הנסיעה הרשימה לטובה: הטראוורס הוא רכב רך מאוד, סופג בצורה מעולה את שברי הכביש ומצליח לטפל בקלות גם בפגמים משמעותיים באספלט. הוא לעיתים נוטה להתנדנד וגם מרבה לרכון בפניות, אך לא ברמה שמפתיעה ביחס לאופי הרכב. בידוד הרעשים קרוב לשלמות: נסיעה במהירות גבוהה על כביש 6 לוותה ברעש רוח מינימאלי, וחלל הרכב היה בהחלט שקט.

שברולט טראוורס

המתחרים של הטראוורס מגוונים: מצד אחד, הוא יצטרך להתמודד מול מיניוואנים בסגנון אמריקאי, כמו קיה קרניבל וקרייזלר פסיפיקה. מהצד השני ממתינים לו רכבי פנאי כמו פורד אדג', קיה סורנטו בגרסת ה-V6 החדשה וגם טויוטה לנדקרוזר ופורד אקספלורר. הרמה אמנם השתפרה ביחס לדור היוצא, אך עליית המחירים ודאי לא תעשה לו חיים קלים.

שברולט טראוורס - מחירים:

שברולט טראוורס LS הנעה קדמית - 249,900 שקל
שברולט טראוורס LT הנעה קדמית - 274,900 שקל
שברולט טראוורס LT הנעה כפולה - 304,900 שקל
שברולט טראוורס פרימייר הנעה כפולה - 329,900 שקל

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה