דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מסכמים חציון: מי הרוויח מהעליה במכירות הרכב?

Getting your Trinity Audio player ready...


במחצית הראשונה של 2014 נמכרו בישראל לא פחות מ-135,511 מכוניות חדשות, זאת לעומת 111,859 מכוניות בתקופה המקבילה אשתקד - עליה של כ-21%. מרבית יבואני הרכב מתגאים בעליה במכירות ביחס לשנה שעברה, מה שאמנם נכון - אך לא מייצג בהכרח את תמונת המצב העדכנית בשוק.

כאשר השוק כולו גדל ב-21%, אזי רק מי שהעלה את מכירותיו באחוז הגבוה מהצמיחה הכללית של השוק, רשם צמיחה אמיתית ביחס למתחרים. כדי להבין מיהם המותגים שעולים ומי המותגים שיורדים, פילחנו את העוגה הנוכחית של שוק הרכב המקומי וערכנו השוואה לנתונים המקבילים מהחציון הראשון של 2013.

למרבה ההפתעה, גילינו כי מרבית המותגים המשווקים בישראל רשמו דווקא ירידה בחציון הראשון של 2014, ובתוכם כמה מותגים חזקים במיוחד כמו יונדאי, סקודה, פורד, אופל, רנו וניסאן. בין המותגים הצומחים יש את מיצובישי, סובארו ושברולט המפתיעות, ולצידן שמות ותיקים וחזקים כמו טויוטה, מאזדה וסוזוקי.

בשוק רכבי היוקרה מעניין לראות כי השלישיה הגרמנית המובילה (אודי, ב.מ.וו ומרצדס) רשמה ירידה בנתח השוק - כאשר עליה נרשמה אצל לקסוס, וולוו וקדילאק הקטנות יחסית.
המותגים שנתח השוק שלהם גדל:




שברולט טראקס. אחראי לחלק ניכר מהגידול של שברולט / צילום: יצרן

המותגים שנתח השוק שלהם קטן:




מיני קופר החדשה. הגיעה באיחור ולכן לא מתבטאת בנתוני החציון הראשון / צילום: יצרן

הערות לטבלה:
- כדי לסנן נתוני צמיחה חריגים של מותגים עם מכירות מעטות ("חוק המספרים הקטנים") הוצאו מן הרשימה מותגים שמסרו פחות מ-100 מכוניות באחת מהתקופות שנבדקו.
- הנתונים בטבלה מעוגלים, כך שלמרות שבמקרים של אודי ומרצדס נתח השוק היה זהה בשתי התקופות - המספרים המלאים מצביעים על ירידה בנתח השוק.
- הנתונים בטבלה מודדים את נתח השוק של המותגים השונים, ואין להם קשר ישיר לדירוג המותגים המובילים בישראל - אלא רק לשינויים שבין התקופות, ביחס לשינוי שעבר על מותגים אחרים.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. רוצים לעשות ניתוח יותר רציני? בדקו את השוק הפרטי 
    יניב מתל אביב, 08-07-2014

    לעשות מתמטיקה פשוטה ולראות מי צמח יותר או פחות מהשוק זה בסיסי, לא ממש צריך את iCar בשביל זה, אבל אם אתם רוצים לעשות ניתוח אמיתי, רציני ומועיל יותר, בואו תנסו לפלח את השוק בין ליסינג/השכרה ובין שוק פרטי. זה מעניין מאוד. כי בעצם מה שחשוב לגלות זו נהירת הציבור שמוציא כסף (לא מקבל רכבים מעבודה), אז מעניין יהיה לראות מי באמת גדל או קטן לעומת השנה החולפת.

    סגור תגובה

  • 2. ממתי בודקים חציון?! 
    דנה, 08-07-2014

    את את מי אתם מחפשים למנף?

    סגור תגובה

  • 3. ניתוח מעמיק יותרא 
    , 14-07-2014

    סובארו עדיין מוכרת מעט
    מיצובישי עלתה בשיעור הירידה של יונדאי (אותו יבואן)
    צמפיון/VW ירדו סה"כ ב2% נתח שוק
    דלק מוטורס עלו במזדה ירדו בפורד ובמוו, סה"כ ירידה של כמעט 1%
    טויוטה-יוניון מוטורס פורחת בעיקר בזכות הקורולה החדשה המוצלחת (וגם בזכות דגמים אחרים)
    שברולט פורחת בזכות תמחור אטרקטיבי ומכירות דרך חברות ליסינג
    רוב האירופאיות (כמעט כולן בקריסה), בדגש על אופל, VW, רנו, פג'ו,סיטרואן וכמובן פורד שרק לפני שנתיים היתה עם נתח שוק של מעל 9% והיום מחצית מזה

    סגור תגובה

חזור למעלה