דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מנהל אוטומוטור דורון גילר: "פופולרי להתרעם על מחירי הכרטיסים"

Getting your Trinity Audio player ready...

"קשה להרים תערוכת רכב בישראל", אומר דורון גילר, המנהל הנצחי של אוטומוטור. "השכירות במרכז הירידים היא רצחנית, פי 4.2 יותר מבפרנקפורט. מה גם שלתערוכות באירופה אפשר להביא מכוניות דרך היבשה ישר מהמפעל. מעלים פרארי על משאית והכל פשוט. גם הפרסום בישראל יקר הרבה יותר".

כמה כסף הוצאתם על התערוכה השנה?

"למעלה מ-40 מיליון שקל".

יש סיכוי להחזיר את ההשקעה?

"אנחנו יודעים שהשנה נפסיד כספים. זו שנה כלכלית קשה מאוד ודווקא עכשיו החלטנו לתת ארוחה טובה יותר. מדובר בג'ננה פרטית שלי. לא הייתי מסכן כשהגעתי לענף וגם הרווחתי לא מעט כסף מהתערוכות הקודמות אז החלטתי שהשנה לא מעניין אותי רווח והפסד. התערוכה תתקיים כי אני אוהב את זה.

אם אוטומוטור לא תשתלם לאורך זמן האם אין סכנה לקיום התערוכות הבאות?

"כלום לא ישבור אותנו. התערוכה תמשיך להתקיים, עם ביקורות טובות או רעות והשתתפות או היעדרות של יבואנים. אם צריך נשלם ליבואנים כדי שיציגו אצלנו וגם נביא מכוניות מחו"ל ללא עזרתם. אוטומוטור תתקיים גם אם היא לא תשתלם לי כלכלית.

 

דורון גילר מכפיל את הקצב - מעתה תתקיים אוטומוטור בכל שנה / צילום יח"צ: רמי זרנגר

לפני שנתיים אמרת שאוטומוטור והקהל התבגרו ושכבר לא צריך למבורגיני כדי להרים תערוכה. הפעם יש למבורגיני, פרארי, מזראטי, לקסוס LFA ולמעשה רוב התערוכה מתבססת על מכוניות-על. מה השתנה מלפני שנתיים?

ההבנה שלי היא שהשתנתה. אני טיפוס לומד. בעשר השנים הראשונות של אוטומוטור, הבאתי את רוב המכוניות המיוחדות בעצמי מחו"ל. אחר כך כבר השתתפו אצלנו רוב היבואנים והשארנו להם את הבמה. אלא שאז התערוכה נהייתה מאוד מעונבת ומכופתרת. עשיתי חושבים בשנתיים שעברו מאוטומוטור הקודמת והגעתי למסקנה שצריך לחדש. הבנתי שהתערוכה מעונבת מאוד ומוחזקת ברובה בידי היבואנים אז הייתי חייב להחזיר אותה לרשותי ולרשות הקהל. כדי לעשות את זה צריך להשקיע המון כסף. סבסדנו יבואנים שלא רצו להשתתף. היה לנו מזל שפרארי ומזראטי נכנסו לאחרונה לשוק. כשזה קרה, היה קונץ מאוד נכון מבחינתנו להעצים את הכיוון עם למבורגיני ולקסוס LFA. צריך לדעת לזרום. מי שלא מתפתח נשאר במקום. אני מקווה שאני לומד ומתפתח.

לאן עוד צריך להתקדם?

אני חושב שצריך כל הזמן לשאוף לתערוכות בסגנון של אירופה.

מה יש בתערוכות באירופה שאין באוטומוטור?

את האפשרות לשים מכוניות על משאיות ולהביא אותן לתצוגה. לכן, לקראת התערוכה הבאה אני אסע לשבדיה ואביא משם קונגיסג אגרה (מכונית ספורט נדירה עם 940 כוחות סוס – א"ד). אני אקנה עוד מכוניות לתערוכה ועוד פעם ארים יופי של תערוכה. אף אחד לא יעייף אותי ויש לי הוכחות: אוטומוטור עוברת ממתכונת של פעם בשנתיים ולמתכונת של פעם בשנה. גם המועד יעבור לחודש יולי. אנחנו לא רוצים להתעסק יותר עם חג הפסח. פעם אנשים פחות היו יוצאים לטייל בחג ומנגל היו עושים רק ביום העצמאות. היום בכל חג מטיילים ועושים על האש. אחלה שהתפתחה התרבות הזאת אבל בחג ובשבת יורדת באוטומוטור כמות הקהל באופן קיצוני. חג הפסח רק מפריע לנו – אין תחבורה ציבורית, יש אוכל שלא כולם אוהבים לאכול והדתיים לא מגיעים.

 

קוניגסג אגרה. תגיע בשנה הבאה / צילומים: יצרניות 

זו לא תהיה בעיה שביולי רוב האנשים עובדים?

נאחר את שעות הפתיחה בהתאם. נתחיל את התערוכה בבוקר לקהל מקצועי מאוד, שמגיע לתערוכה כחלק מהעבודה שלו, ובערב אנשים יגיעו לבלות.

 
כמה מבקרים אתה צופה שיגיעו השנה לתערוכה?

השיא שלנו עומד על 407 אלף איש. בפעם שעברה היו פחות, אבל אני מאמין שאנחנו חוזרים למספרים הגבוהים. השנה אנחנו מאשרים לקהל להביא אוכל ושתיה מהבית ודואגים למחירי כרטיסים נמוכים יותר. התחברנו יותר לציבור.

המחיר עומד על 89 שקלים לפני מבצעים, כמו בתערוכה שעברה. קיימת הרבה ביקורת בציבור על המחיר, מאיפה היא מגיעה?

לא יודע, זה פשוט פופולרי. תמיד הייתה התרעמות אבל היום כל ילד הוא עיתונאי פייסבוק. אין מה לעשות נגד הביקורת. לא העליתי את המחיר, יש מבצעים גדולים ועדיין באים אליי בטענות. אבל לי יש עור של פיל.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה