דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיתוסים ואמיתות על מכוניות בקיץ, חלק ב'

Getting your Trinity Audio player ready...
התחמם עוד יותר, נכווה שוב והצליח לכתוב: אסף בר-שי

כדאי להפעיל את המיזוג מדי פעם בחורף, כדי שהמערכת תישאר תקינה

זה נכון, כנראה. הפעלה של מערכת המיזוג מסייעת בשימון כל הפינות שלה, ובשימור האטימה. אם לא נפעיל את המערכת במהלך כל החורף, המיזוג עשוי לאבד מהאפקטיביות שלו ואפילו להזדקק לטיפול.


מכונית פתוחות מתאימות במיוחד לקיץ הישראל
י

הפוך על הפוך, יש מי שאומר שמכונית פתוחה אינה מתאימה לנו: פקק בלחות התל אביבית של יולי אינו מפנק במיוחד עם הגג מופשל. ובכל זאת, לא כל החיים הם פקק בתל אביב - וכשיש פקק לח אפשר לסגור את הגג וליהנות מהמיזוג והבידוד הטוב במרבית המכוניות הפתוחות. אבל כשלא חם - גם תוך כדי תנועה ואפילו בלילות הקיץ, אזי אפשר ליהנות מאוד מנסיעה באוויר הפתוח. אגב, מכוניות פתוחות מודרניות מתאימות לא רק לישראל ולחום אלא גם לקור עז - עם מערכות חימום שונות למושבים, לצוואר ואפילו להגה.

מיתוסים ואמיתות על מכוניות בקיץ


אסור לכבות את המכונית כשהמזגן פועל

כמה וכמה תשובות שמצאנו ברחבי האינטרנט העניקו לנו את התחושה שלא מומלץ לכבות או להתניע את המכונית עם מערכת מיזוג פעילה. בחלק מהמכוניות ישנן מערכות הגנה שמונעות עומסים מיותרים ונזק למנוע, אבל בכל זאת ההמלצה הגורפת היא לכבות את המיזוג מעט לפני שאנחנו מכבים את המכונית, וגם להפעיל אותו רק אחרי שהיא כבר פועלת. לכאן מצטרפת ההמלצה המפורסמת להימנע מהחומרים המסרטנים שמסתובבים במערכת אחרי שהמכונית עומדת בחום העז: לא להפעיל מיד את המזגן, אלא לפתוח את כל החלונות, להפעיל את האוורור ללא מיזוג, ורק לאחר מספר דקות להפעיל את המיזוג. רק מעט לאחר מכן - גם לסגור את החלונות. כן, החיים מורכבים.

מיתוסים ואמיתות על מכוניות בקיץ


מערכת בקרת אקלים יעילה יותר ממזגן "מכאני"

מערכת בקרת אקלים חוסכת מאתנו את הצורך לשנות את עוצמת המיזוג בהתאם לשינויים בחום של הרכב מבפנים. כלומר, אם נשים לב למזגן 'מכאני' ונתפעל אותו בהתאם לצורך, הרי שהוא לא יהיה יעיל פחות. חוץ מזה, מאחורי פאנל ההפעלה מדובר במערכות דומות.

מיתוסים ואמיתות על מכוניות בקיץ


מיזוג פוגע משמעותית בצריכת הדלק של המכונית

ההגיון אומר הפוך: אפילו בבית מדברים על מזגן של 1 או 2 כ"ס; מזגן של 3-4 כ"ס נחשב חזק במיוחד. המיזוג של הרכב אינו צריך לצנן 120 מ"ר, אלא פחות מעשירית מכך. אז מה זה כבר, בינינו, רבע או חצי כ"ס יחסית למנוע של 120 כ"ס? למרבה הצער, הטענה בכותרת דווקא נכונה. ההתמודדות עם חום המכונית דורש מאמץ גדול מהמיזוג והוא שואב אנרגיה רבה מהמנוע. כמות האנרגיה הנדרשת משתנה, אבל מיזוג עשוי להעלות את צריכת הדלק אפילו בשיעור של 20%!


מיחזור אוויר (סירקולציה) מקרר טוב יותר את הרכב מהכנסת אוויר מבחוץ

בראשית הנסיעה זה לא נכון; חום הכבשן ברכב דורש הכנסה מהירה של אוויר מבחוץ, אפילו אם הוא יימדד ב-40 מעלות. ברם אולם, ברגע שטמפרטורת המכונית הצטננה יותר מהטמפרטורה בחוץ, הרי שלמערכת המיזוג קל יותר לצנן את האוויר הממוחזר בתוך הרכב, מאשר לקלוט כל הזמן מחדש אוויר חם. בהתאם, סירקולציה גם מפחיתה מצריכת הדלק תוך כדי תנועה.

מיתוסים ואמיתות על מכוניות בקיץ


מיתוס בונוס: כדור שחודר לתא דלק של מכונית מפוצץ אותה ומעלה אותה בלהבות

ובכן, אלילי המדור ב-MythBusters (מכסחי המיתוסים) בחנו את העובדה הקולנועית הידועה שהיא יותר להבות מפיצוץ מאשר חום הקיץ, אבל בכל זאת. לאכזבתם הרבה, הכדור חדר את המיכל ולא התפוצץ בכלל. במאים, תחזירו את הכסף!

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. זגן וצריכת\צריחת דלק 
    אא, 12-07-2017

    טוב, אז להזכירכם שברכבי פג'ו למשל, לפחות עד לפני עשר שנים [נהגתי ב-305, ו205], כאשר הרכב היה מתאמץ [בהאצה או בעליה] היה מנגנון שכיבה את המזגן. כמובן שזה לא קרה ברכבים יפניים בגודל דומה.
    המסקנה, המזגן אכן "שואב" אנרגיה מהמנוע - מפחית מהכוח העובר לגלגלים.
    מצד שני, בקיץ הישראלי, נסיעה ללא מזגן מחייבת פתיחת חלונות, כך שבהירות מעל 80 קמ"ש לערך, מערבולות האוויר בכניסה לחלונות מפחיתה מהיעילות האווירודינמית = צריכת דלק מוגברת.

    סגור תגובה

חזור למעלה