דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מהנדסי טויוטה יאריס קרוס: ''נצטרך יותר חשמול''

Getting your Trinity Audio player ready...

את טויוטה יאריס קרוס היינו אמורים לפגוש כבר בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ. בשבועות הקרובים היינו אמורים לנהוג לראשונה על היאריס החדשה בכבישי אירופה, ובעוד מספר חודשים היינו אמורים לבחון גם את היאריס קרוס. אבל נגיף קטנטן שהגיע מסין שינה את התכניות של העולם כולו, ועל הדרך זימן לנו השקת רכב מסוג שונה. 

במסיבת העיתונאים לחשיפת היאריס קרוס, שהיתה אמורה להתקיים בתערוכה השוויצרית (שבוטלה), צפינו יחד עם שאר העולם דרך מסך המחשב. למחרת האירוע זכינו גם לשוחח עם ראשי צוות הפיתוח של הרכב בשיחת ועידה אינטרנטית, מסוג המפגשים שבדרך כלל מתקיימים רק באירועי הנהיגה העולמיים שעורכות יצרניות הרכב. וכך, במרפסת הביתית בכפכפים ועם תינוק על הידיים, שוחחנו עם סוואזווה סאן, המהנדס הראשי של הפרויקט, לוק נאיוטיס מאגף הפלטפורמות ומוריסאקי סאן מתחם ההנעה ההיברידית. שלושתם העניקו לנו הצצה לתהליכים שהולידו את היאריס קרוס ולתכניות של היצרנית להמשך הדרך.

משפחת דגמי יאריס

"כבר ב-2008 השקנו את טויוטה אורבן-קרוזר, שלא מאוד הצליח, כך שזו לא באמת כניסה ראשונה שלנו לסגמנט הזה", מסבירים לנו אנשי היצרנית בתגובה לשאלות על האיחור המשמעותי בהשקת היאריס קרוס. "אבל במקרה הזה צריך לזכור שהשקת דגמים מגיעה בעקבות השקת פלטפורמות חדשות, וחיכינו לגרסת ה-GA-B של פלטפורמת ה-TNGA. רק אחרי שהוצגה היאריס החדשה על בסיס הפלטפורמה הזו, היינו יכולים לחשוף את היאריס קרוס".

"היאריס היא מרכז כובד משמעותי מאוד עבור טויוטה, במיוחד באירופה. לכן גם בחרנו לקרוא לדגם החדש בשם יאריס קרוס ולא בחרנו בשם נפרד. רצינו ליהנות מהמוניטין החזק של היאריס באירופה".

בנוגע לעיצוב, הסבירו היפנים כי הבחירה במראה שדומה לראב 4 ולא ל-C-HR נועדה כדי למצב את היאריס קרוס כרכב עם הקשר ברור לעולמות הפנאי. "זה רכב עם מימדים קטנים יחסית ולכן יתאים למי שחי בעיר, אבל הוא בהחלט מסוגל לאפשר יותר מזה כשיוצאים מהעיר בסופי שבוע. לכן יש לו גם גרסת הנעה כפולה".

טויוטה יאריס קרוס

בהשקה חשפה טויוטה את היאריס קרוס עם יחידת הנעה אחת בלבד, שמוכרת גם מהיאריס הרגילה. מדובר במנוע 3 צילינדרים היברידי בנפח 1.5 ליטרים, עם הספק של 116 כ"ס והנעה קדמית או כפולה. בשיחת הועידה גילו לנו המהנדסים כי לצד המנוע הזה ישווק היאריס קרוס גם עם מנוע אטמוספרי בנפח זהה, עם הספק של כ-120 כוחות סוס ותיבת הילוכים ידנית או רציפה.

"בינתיים לא נייצר גרסת פלאג-אין הייבריד, פשוט כי נצליח לעמוד ביעדי הפליטות גם בגרסה ההיברידית הרגילה. בשנתיים הקרובות זה יספיק - אך בהמשך נזדקק לחשמול נרחב יותר". הצוות מסרב להרחיב בהקשר הזה, אך רומז בבירור על גרסה נטענת שתצטרף להיצע בהמשך. באשר לגרסת GR ספורטיבית, כפי שהוצגה ביאריס הרגילה, אנשי טויוטה מבהירים כי לא קיימות תכניות דומות עבור היאריס קרוס.

טויוטה יאריס קרוס

האם היאריס קרוס ישפיע על מכירות היאריס, או לחלופין על מכירות ה-C-HR?

"אנחנו מתכננים למכור כמויות גדולות מאוד מהיאריס קרוס", אומרים בבירור נציגי טויוטה, "אך לא מאמינים שזה ישפיע על מכירות היאריס. ליאריס קרוס יש מימדים מדויקים מאוד עבור לקוחות מסוימים והוא מעניק להם ערך מאוד גבוה. היאריס קרוס הוא רכב פרקטי שמתאים לבעלי משפחות, לעומת ה-C-HR שמיועד לאינדיבידואלים שלא זקוקים לפרקטיקה אלא מחפשים חוויה של עיצוב וביצועים ברמה גבוהה יותר" (באירופה משווק ה-C-HR גם עם מנוע 2.0 ליטרים היברידי - נ.ר). 

טויוטה יאריס קרוס

לקראת סיום השיחה חושפים בפנינו מהנדסי טויוטה את הסיבה שבגללה יקח עוד זמן רב עד שנראה את היאריס קרוס על הכבישים. "כרגע עוד לא סיימנו את הפיתוח של הדגם, הוא עוד רחוק מלהיות מוכן וגם פסי הייצור עוד לא ערוכים. כנראה שנשיק אותו רק באמצע 2021. בחרנו לחשוף אותו עכשיו בגלל שזיהינו את מגמת ההתאוששות לקראת היציאה ממשבר הקורונה ורצינו להראות כי ישנו אור בקצה המנהרה".

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה