דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מדריך: מכוניות חסכוניות יד שניה

Getting your Trinity Audio player ready...


יצרני הרכב ממשיכים כל הזמן לשפר את המנועים ולחסוך במשקל, במטרה לצמצם את צריכת הדלק של המכוניות שלנו. היום כבר לא מופרך למצוא מכוניות משפחתיות שצורכות 14-15 ק"מ לליטר בתנאי יומיום (סקודה אוקטביה או פיג'ו 308, למשל) ולא נדיר גם למצוא ג'יפונים עם צריכת דלק של 13-14 ק"מ לליטר (מיצובישי אאוטלנדר וסוזוקי ויטרה, לדוגמה).

אבל הבעיה היא שאת המכוניות האלו רובנו נקנה רק בעוד 4-5 שנים. בתקציב של מכונית משומשת לא כל כך קל למצוא מכוניות חסכוניות במיוחד, ואם נודה על האמת - במקרים רבים מי שקצר בתקציב הרכישה יתייחס בכובד ראש גם לצריכת הדלק, בעוד מי שקונה בקלות מכונית חדשה יתפשר לפעמים גם על כמה ליטרים נוספים בתחנה.

לשם כך הלכנו לנבור במחירונים ובלוחות, חיפשנו בחברות ואצל מוכרים פרטיים, ומצאנו מכוניות חסכוניות במיוחד שתוכלו לרכוש בתקציב לגמרי שפוי. כל המכוניות שנכנסו לרשימה צורכות לפחות 15 ק"מ לליטר (נתוני מבחן, לא יצרן) וכולן נפוצות יחסית על כבישי ישראל.

עד 30,000 שקל

השילוב פה הגיוני: אין לכם הרבה כסף לרכישת המכונית, אז כנראה שגם תרצו מכונית חסכונית שלא תכביד על הכיס בשגרה. אבל הבעיה היא שמכוניות חסכוניות יכולות להיות קטנות מאוד (ולכן גם פחות נוחות ובטוחות), או גדולות יותר אבל ישנות וכנראה גם עם קילומטראז' גבוה. קשה לצאת מהמלכוד הזה.

מכוניות קטנות

פיג'ו 107 / סיטרואן C1

שנים: 2009-11
יחידת הנעה: 1,000 סמ"ק בנזין (68 כ"ס), גיר ידני או רובוטי
צמד הקטנטנות של פיג'ו סיטרואן הן חלק משלישיה שכוללת גם את טויוטה אייגו, כך שבמקרה הזה ניתן לשים בצד את הדעות הקדומות על מכוניות צרפתיות: האמינות נחשבת טובה יחסית. בפועל דווקא הגיר הרובוטי הוא זה שנותן את צריכת הדלק העדיפה, אך הפעולה שלו לא חלקה והוא נוטה לטלטל את הרכב.
מחירים: מ-26,000 שקל לידנית, מ-29,000 שקל לרובוטית
צריכת דלק (יצרן): 21.7 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): עד 19.7 ק"מ לליטר



סוזוקי אלטו

שנים: 2010-11
יחידת הנעה: 1,000 סמ"ק בנזין (67 כ"ס), גיר ידני או אוטומטי
האלטו נכנסת לכתבה הזו בעיקר בזכות הגרסה הידנית, שמציגה נתוני צריכת דלק מעולים. גם האוטומטית לא בזבזנית, חלילה, אך הפער בין השתיים משמעותי. מעבר לצריכת הדלק המרשימה, החיים באלטו לא יספקו הרבה תענוגות: מדובר במכונית קטנה וספרטנית, לא מאובזרת ולא ממש נוחה או בטוחה. האמינות דווקא טובה מאוד.
מחירים: מ-25,000 שקל לידנית, מ-28,000 שקל לאוטומטית
צריכת דלק (יצרן) ידני / אוטומט: 23.2 / 19.6 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן) ידני / אוטומט: 17.2 / 13.6 ק"מ לליטר



משפחתיות

טויוטה פריוס

שנים: 2005-6
יחידת הנעה: 1.5 ליטר היברידי, (75 כ"ס), גיר רציף
בתקציב שלכם תוכלו לקנות את אחת מהפריוסים הראשונות שהגיעו לישראל, לפני כ-10 שנים. המבחר מצומצם מאוד, ואלו שכבר נמצאות בלוחות – גמעו כ-300,000 ק"מ. ספק אם מוניטין האמינות של טויוטה יעמוד לצידכם עם בלאי כל כך גבוה.
צריכת דלק (יצרן): 24.4 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): כ-17 ק"מ לליטר



רנו מגאן דיזל

שנים: 2007-9
יחידת הנעה: מנוע 1.5 ליטר טורבו-דיזל (85 כ"ס), גיר ידני
מדובר באחד מדגמי הדיזל החדשים ביותר שתוכלו לקנות בתקציבכם. המגאן מציעה נוחות ובטיחות ברמה גבוהה, וגם זמינות כוח מעולה, אך מוניטין האמינות לא מזהיר וגם הרכבים הזמינים בשוק לא תמיד במצב אידיאלי. התקשנו למצוא מכונית עם פחות מ-200,000 ק"מ.
צריכת דלק (יצרן): 22.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): כ-17 ק"מ לליטר



עד 60,000 שקל

מסגרת התקציב הזו כוללת את מרבית הרוכשים של מכוניות משומשות בישראל. בסכום הזה תוכלו למצוא מכוניות מיני חדשות, מכוניות סופר-מיני ממודלים מתקדמים וגם כמה משפחתיות חסכוניות ולא מאוד ישנות.

קטנות

פיג'ו 107 / סיטרואן C1

אותן מכוניות כמו בסעיף הקודם, אותה צריכת דלק מצוינת, ובתקציב הזה – ממודלים יותר מתקדמים וגם עם סמל של טויוטה בחזית (תחת השם טויוטה אייגו). חובבי הגיר הידני יוכלו גם לקנות סיטרואן C1 מהניילונים.

סקודה סיטיגו / סיאט מי

שנים: 2013-14
יחידת הנעה: 1,000 סמ"ק (60/75 כ"ס), גיר ידני או רובוטי
כמו הקטנות של פיג'ו-סיטרואן, גם הצמד של סקודה-סיאט (והשלישית פולקסווגן אפ, שיקרה יותר) מציג צריכת דלק יוצאת דופן. העיצוב אמנם שמרני, שלא כמו בצרפתיות, וגם האבזור לא מרשים – אך רמת הבטיחות הגבוהה והנוחות המוצלחת מצליחות לפצות על החסר.
צריכת דלק (יצרן): 21.2 – 22.7 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 15.8 – 18.5 ק"מ לליטר



מיצובישי ספייס סטאר

שנים: 2013-14
יחידת הנעה: 1,000 סמ"ק (71 כ"ס) עם גיר ידני, 1,200 סמ"ק (80 כ"ס) עם גיר רציף
בניגוד לקטנות של פיג'ו-סיטרואן, הספייס סטאר היא מכונית סופר-מיני עם מרווח פנימי עדיף בהרבה. אמנם, האיכויות לא תמיד גבוהות, והמיצובישי מרגישה מעט "פלסטיקית" וקצת רועשת ורועדת – אבל היא נוחה יחסית, שימושית, מאובזרת ובעיקר מאוד חסכונית.
צריכת דלק (יצרן): 23.2 – 25 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 15.5 – 17.9 ק"מ לליטר



הונדה ג'אז היברידית

שנים: 2011-12
יחידת הנעה: 1.4 ליטר היברידי (98 כ"ס), גיר רציף
הקטנה של הונדה דווקא לא כל כך קטנה. מדובר במכונית די מרווחת, שיכולה להתאים למשפחה קטנה בלי שום בעיה. תוסיפו לזה אמינות טובה וצריכת דלק מצוינת – וקיבלתם מכונית משתלמת בהחלט.
צריכת דלק (יצרן): 22.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): כ-17 ק"מ לליטר



משפחתיות

הונדה אינסייט

שנים: 2010-11
יחידת הנעה: 1.3 ליטר היברידי (98 כ"ס), גיר רציף
ההיברידיות של הונדה הן לא היברידיות "טהורות" כמו אלו של טויוטה – כלומר, המנוע החשמלי שלהן לא מסוגל לפעול לבדו. מצד שני, צריכת הדלק עדיין מצוינת ובמקרה של האינסייט גם המחירים נמוכים. אך אל תטעו: הונדה אינסייט היא לא משפחתית לכל דבר. מדובר במשפחתית קטנה יחסית, בסגנון יונדאי אקסנט וקיה ריו.
צריכת דלק (יצרן): 24.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): כ-17 ק"מ לליטר



הונדה סיוויק הייבריד

שנים: 2007-9
יחידת הנעה: 1.3 ליטר היברידי (115 כ"ס), גיר רציף
אם האינסייט קטנה לכם והפריוס זועקת "אני היברידית" בווליום חזק מדי, קחו את ההונדה סיוויק IMA. תקבלו בתמורה מכונית שנראית ונוסעת כמו סיוויק רגילה, מאובזרת היטב וגם די חסכונית. זה מה שרציתם, לא?
צריכת דלק (יצרן): 24.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): כ-16 ק"מ לליטר



טויוטה פריוס

שנים: 2008
יחידת הנעה: 1.5 ליטר היברידי, (75 כ"ס), גיר רציף
ההיברידית הקלאסית. בסכום שנושק ל-60,000 שקל תוכלו לקנות את הפריוס מהדור הראשון, רגע אחד לפני שהושק הדור החדש והחסכוני יותר ב-2009. מה תקבלו? מכונית משפחתית עם עיצוב ייחודי, אמינות שנחשבת טובה וצריכת דלק מצוינת. בדקו אם כבר הוחלפו הסוללות ברכב שאתם מעוניינים לרכוש.
צריכת דלק (יצרן): 24.4 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): כ-17 ק"מ לליטר


רנו פלואנס דיזל

שנים: 2011-12
יחידת הנעה: 1.5 ליטר טורבו-דיזל (110 כ"ס), גיר ידני או רובוטי כפול מצמדים
האמת? גם אנחנו הופתענו למצוא את הפלואנס דיזל בקבוצת המחיר הזו. המשפחתית החדשה יחסית של רנו זוכה לפופולאריות גבוהה מאוד בגרסה לוגמת הסולר, בזכות צריכת דלק מעולה ואמינות שטובה בהרבה מהמוניטין של רנו. תוסיפו לכך תא נוסעים מרווח, בגאז' גדול ונוחות נסיעה מצוינת, וקיבלתם עסקה מפתה. רק קחו בחשבון: בתקציב הזה מרבית הפלואנסים שתמצאו יהיו עם קילומטראז' גבוה מהממוצע.
צריכת דלק (יצרן): 22.7 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): כ-17 ק"מ לליטר



סיטרואן C3 פיקאסו

שנים: 2010-2
יחידת הנעה: 1.6 ליטר טורבו-דיזל (92 כ"ס), גיר ידני או רובוטי
לא בטוח שזה הרכב הראשון שאנחנו חושבים עליו בהקשר של מכונית משפחתית, אבל למיקרוואן הסמי-מסחרי של סיטרואן יש בהחלט את היכולות להסיע את המשפחה שלכם. הוא נוח מאוד, מרווח ועם תא מטען לא רע בכלל, ויש לו את הקטע עם תנוחת הישיבה הגבוהה שמשדרגת את השימושיות ואת שדה הראיה. קחו בחשבון – הגיר הרובוטי פועל באופן מאוד לא חלק.
צריכת דלק (יצרן): 21.7 - 23.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): כ-16.5 ק"מ לליטר




עד 90,000 שקל

בתקציב הזה ההתלבטות מעניינת: האם לקנות מכונית חדשה עם צריכת דלק טובה, או מכונית משומשת עם צריכה מעולה? אם יש לנו יכולת לקנות מכונית כמעט חדשה, נוכל בדרך כלל ליהנות מצריכת דלק מצוינת גם בדגמים שלא נחשבים לחסכוניים בצורה מיוחדת. גם מכוניות סטנדרטיות שלא נכנסו לכתבה הזו, כמו סקודה אוקטביה, קיה סיד, סוזוקי קרוסאובר ואחרות, יודעות כיום לספק צריכת דלק שלא פגשנו במכוניות בנזין בעבר.

קטנות


טויוטה יאריס הייבריד

שנים: 2013
יחידת הנעה: 1.5 ליטר בנזין-היברידי (100 כ"ס), גיר רציף
מדובר באחת המכוניות החסכוניות ביותר בישראל, ולא רק בנסיעה עירונית. לקוחות מדווחים על צריכה של 20 ק"מ לליטר ואף למעלה מכך בתנאים יומיומיים, והנתון הזה נשאר דומה בין אם תסעו בעיר או מחוצה לה. יחד עם מוניטין האמינות של טויוטה, מתקבלת כאן מכונית אטרקטיבית עם שמירת ערך מעולה.
צריכת דלק (יצרן): 27 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 20 ק"מ לליטר



הונדה ג'אז הייבריד

שנים: 2013-14
כבר דיברנו על הג'אז ההיברידית בתקציב נמוך יותר, אבל אם אתם יכולים להשקיע יותר – תוכלו להשיג אותה ממודלים חדשים יותר וגם עם קילומטראז' מצחיק, ועדיין ליהנות משימושיות גבוהה וצריכת דלק מעולה. 90 אלף שקלים בדיוק יקנו לכם את הג'אז החדשה, בגרסה ידנית ולא היברידית – אבל עדיין חסכונית מאוד.


מיצובישי ספייס סטאר

שנים: חדשה מהניילונים
גם את המיצובישי הקטנה הזכרנו בקבוצת המחיר הקודמת, אך בתקציב של 80,000 שקל תוכלו לקנות לכם אחת חדשה לחלוטין. במגרשי ה"0 ק"מ" של חברות הליסינג תמצאו אותה גם ב-10,000 שקל פחות.


משפחתיות


טויוטה אוריס הייבריד

שנים: 2013
יחידת הנעה: 1.8 ליטר בנזין-היברידי (100 כ"ס), גיר רציף
המשפחתית ההיברידית של טויוטה מציעה את הטוב מכל העולמות: נוחות נסיעה גבוהה, אבזור עשיר, צריכת דלק מצוינת וכמובן סמל של טויוטה. לכן היא לא זולה וגם די נדירה בשנים האלה, אבל אם תמתחו את התקציב אולי אפילו תשיגו את גרסת הסטיישן השימושית שהגיעה ב-2014.
צריכת דלק (יצרן): 26.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 18 ק"מ לליטר



רנו פלואנס דיזל / חשמלית

שנים: 2012-14
יחידת הנעה: 1.5 ליטר טורבו-דיזל (110 כ"ס) / חשמלי
אמנם הצלחנו למצוא כמה פלואנס-דיזלים בתקציב נמוך יותר, אך כאן כבר תוכלו למצוא מכוניות שמורות ואיכותיות עם קילומטראז' נמוך ובמבחר גדול מאוד. אם אתם נוסעים למרחקים קצרים, אולי תשקלו את הגרסה החשמלית-נטענת, לשעבר של בטר פלייס?




צילומים:פבל צ'רניצקי, דניאל אוזרן, אריאל זנדברג, גלעד ארצי, אוריאל כהן, מת'יו דויל, דנה גורלנד, לי ברדין, יצרניות.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה