דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחני ריסוק: מאזדה CX-3 מאכזב, בערך

Getting your Trinity Audio player ready...



עוד שלושה חודשים (בערך) עברו, עוד סבב מבחני ריסוק של ארגון Euro NCAP יוצא לאור, אך הפעם הוא מעט שונה. הוא גדול משמעותית מהסבבים האחרונים, עם לא פחות מתשעה דגמים שונים שנבחנו, שבעה מתוכם מקבלים ציון מרבי ומאזדה CX-3, הג'יפון הקטן שצפוי לנחות בישראל בתקופה הקרובה מסתפק בארבעה כוכבים, כשלדגם הישראלי כנראה מגיעים חמישה. למה? תיכף ההסבר.

צפייה בתוכן מבחני ריסוק: מאזדה CX-3 מאכזב, בערך

נתחיל בבשורות השגרתיות. טיוטה אוונסיס המחודשת, שנחתה זה לא מכבר במחוזותינו, מקבלת חמישה כוכבים עם ציונים של 93% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל ו-81% בסעיף מערכות העזר.

אודי Q7, שלא רק הספיק לנחות בארץ, אלא גם אצלנו במערכת, מקבל גם הוא חמישה כוכבים. במבחנים הספציפיים מקבל ה-Q7 ציונים של 94% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל ו-76% בסעיף מערכות העזר.

אודי Q7
אודי Q7. ציונים טובים אך לא יוצאי דופן / צילום: Euro NCAP

עכשיו זה רשמי, הדור השני של וולוו XC90 הוא הרכב הסדרתי הבטיחותי ביותר שאי נבחן ע"י Euro NCAP. נקודה. הוא מקבל את הציון הגבוה ביותר בסבב הנוכחי – ומסוף 2012 – בהגנה על מבוגרים: 97% (!), והוא הרכב הראשון אי פעם לקבל ציון 100% מושלם בסעיף מערכות העזר. לשם ההשוואה (והנוסטלגיה), הדגם היחיד שקיבלו ציון גבוה מה-XC90 בסעיף הגנה על מבוגרים הי וולוו V40, שקיבל 98%, אך זה היה בשנת 2012, מאז הוחמרו דרישות המבחן משמעותית. בשני הסעיפים האחרים, הגנה על ילדים ועל הולכי רגל, ציוניו של וולוו XC90 פחות יוצאי דופן, עם 87% ו-72% בהתאמה.

פורד S-Max ואחיו הגדול יותר, הגלאקסי, צפויים להגיע לישראל בתקופה הקרובה. בינתיים הם עוברים את המבחן בהצלחה ומקבלים גם הם חמישה כוכבים. בסעיפים השונים מקבלים השניים ציונים של 87% בהגנה על מבוגרים ועל ילדים, 79% בהגנה על הולכי רגל ו-71% בסעיף מערכות העזר.

צפייה בתוכן מבחני ריסוק: מאזדה CX-3 מאכזב, בערך



רנו קאדג'ר, אחד הרכבים המעניינים יותר של רנו בתקופה האחרונה הוא גם זה שאמור לתפוס את מקומו של הקוליאוס הכושל באמצעות שימוש במכלוליו של ניסאן קשקאי. הקדג'אר מקבל גם הוא חמישה כוכבים, בדיוק כמו הקשקאי, אך בשאר המבחנים קיבל רנו קאדג'ר ציונים שונים במעט מאלה של אחיו. הוא קיבל ציון של 89% בהגנה על מבוגרים (הקשקאי קיבל 88%), 81% בהגנה על ילדים (83%), 74% בהגנה על הולכי רגל (69%) ו-71% בסעיף מערכות העזר (79%). גם כאן יש לציין כי אמנם נראה שציוניו של הקשקאי גבוהים יותר, אך הוא נבחן בשנה שעברה, לפני שהוחמרו הדרישות.

פולקסווגן טוראן, שטרם ידוע מתי ינחת אצלנו, סוגר את רשימת המצטיינים בסבב הנוכחי. הוא מקבל 88% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, 76% בסעיף מערכות העזר וציון משוקלל של חמישה כוכבים.

פולקסווגן טוראן
פולקסווגן טוראן. הבטוח ביותר לילדים

מיצובישי טרייטון אמנם לא קיבל חמישה כוכבים, אלא רק ארבעה, אך ביחס לטנדר מדובר על ציון מעולה, על אחת כמה וכמה עם הדרישות הנוכחיות של מבחני הריסוק. רק כדי לסבר את האוזן, מיצובישי טרייטון נמצא באותו "חוג כוכבים" עם פיאט 500x, אודי TT, מאזדה 2 ויונדאי i20. הוא מקבל ציון של 81% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל וציון מכובד מאוד (בשביל טנדר) של 64% בסעיף מערכות העזר.

ועכשיו לחלק המעניין. מאזדה CX-3 שצפוי להגיע ארצה בתקופה הקרובה מקבל רק ארבעה כוכבים. בסעיפים השונים הוא קיבל ציונים של 85% בהגנה על מבוגרים, 79% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל ו-64% בסעיף מערכות העזר. הסיבה שהרכב לא קיבל את הציון המקסימלי, לפי דו"חות Euro NCAP, היא היעדרותה של מערכת בלימת חירום אוטונומית, מה שנראה כסיבה סבירה. אך בחינה מעמיקה יותר של הדו"ח המלא מגלה שהרכב כן מוצע עם המערכת כאופציה.

הסיבה היא ש-Euro NCAP מעניקים את הכוכב החמישי גם לרכבים אשר לא מקבלים את המערכת כסטנדרט, אך בתנאי ש"רוב הרוכשים של המכונית יבחרו לקנות את המערכת" וכאן הם חושבים כי רוב הרוכשים יבחרו שלא להוסיף אותה. אנחנו חושבים, שבמיוחד כאשר מדובר בדגם חדש של יצרנית בסגמנט כלשהו, אין מקום להשערות. מה גם, שנסיון העבר מלמד כי דגמי מאזדה מגיעים לישראל כשהם כן מצויידים במערכת הזו, לפחות ברוב הגרסאות. לכן מבחינתנו ראוי שהג'יפון הקטן של מאזדה - לפחות בדגם הישראלי שלו - כן יקבל את הכוכב החמישי.

צפייה בתוכן מבחני ריסוק: מאזדה CX-3 מאכזב, בערך

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה