דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה CX5 החדש נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...


מאזדה CX5 נחשף רק לפני 4 שנים - זמן שלאחריו לא מעט יצרניות בקושי ישקיעו במתיחת פנים, ועם 1.4 מיליון מכירות בכ-120 מדינות, מאוד קשה להגיד שהוא היה כשלון מסחרי והיה חייב להיות מוחלף.

מאזדה CX5 2016

הסיבה, אם כן, שמאזדה חושפת דור חדש היא כי לאחרונה היא עושה מאמצים ותקציבים כבירים - עד כדי תחזית של ירידה ברווחיות בשנת 2017 - על מנת למצב את עצמה ככוח משמעותי בשוק הרכב העולמי למרות היותה חברה קטנה עם היקף מכירות קטן יחסית.
הדור החדש של מאזדה CX5 אינו מציג מהפכות או שינויים דרסטיים, מה שרומז על כך שמאזדה מתחילה למצוא את הנישה שלה ואת ערכי היסוד איתם היא מזוהה. לכן, ה-CX5 החדש נראה יותר כמו מתיחת פנים מקיפה מאשר דור חדש לחלוטין. מה גם, שלמרות שמאזדה מתייחסת ל-CX5 כ"חדש לחלוטין", היא אינה מתייחסת כלל לפלטפורמה עליה הוא מבוסס.

סיבה נוספת לחשד שלא מדובר בשינוי דרסטי כמו שמאזדה רוצה שנחשוב היא שמלבד הגובה ונפח תא המטען שצמחו ב-2 ס"מ ו-5 ליטר זניחים ל-169 ס"מ ו-505 ליטר (ללא גלגל רזרבי), מידותיו (אורך 455 ס"מ, רוחב 184 ס"מ, בסיס גלגלים 270 ס"מ) נותרו זהות לחלוטין. מאידך, מאזדה מציינת שהיא הרחיבה את מפסקי הגלגלים (המרחק בין הגלגלים הימניים לאלה השמאליים) ב-10 מ"מ בשני הסרנים כדי להעניק ל-CX5 החדש יציבה נוכחת וספורטיבית יותר. אז אנחנו ניקח את מה שיש.

מאזדה CX5 2016

בתא הנוסעים כבר ממש אי אפשר להגיד שה-CX5 החדש לא שונה בהרבה מזה היוצא. השינויים הבולטים ביותר הם מסך המולטימדיה שעבר אל מעל הדשבורד ומציג כעת את מערכת ה-MZD Connect העדכנית, שימוש נחרב יותר בעור בהיר, כמו גם מסך מתקדם יותר בלוח המחוונים ומערכת תצוגה עילית שמציגה יותר מידע.

מאזדה CX5 2016

את רוב המאמצים בשיפור ה-CX5 השקיעה מאזדה מתחת לפני השטח. בדור החדש מאזדה כיילה את השלדה מחדש ואת בולמי הזעזועים, עם דגש חזק על שיפור נימוסי הכביש והתקשורת שהרכב מעביר לנהג, ובו בזמן לשפר את נוחות הנסיעה גם לשאר הנוסעים, כי עפ"י מאזדה "הנוסעים אינם צריכים לסבול אם הנהג רוצה ליהנות מנהיגה נמרצת". אנחנו מסכימים. התוצאה היא החלשת הרעשים ב-10% בזמן שיוט ב-100 קמ"ש.

הבטיחות האקטיבית גם היא מקבלת התייחסות עם בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי תמרורים, ניכר שזו עדיין נקודה חלשה יחסית אצל היצרנית היפנית, שכן יצרניות אחרות כבר פיתחו (או רכשו) מערכות מקיפות יותר. 

מאזדה CX5 2016

בכל הנוגע למערכת ההנעה, מאזדה CX5 החדש יקבל מנועי ה-2.0 ו-2.5 ליטר בנזין או 2.2 ליטר דיזל שישודכו לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית עם שישה הילוכים, אך מאזדה אינה מציינת אם מדובר באותם מנועים שנמצאים בשימוש בדור הנוכחי או מנועים חדשים. הכח יעבור, כמו היום לגלגלים הקדמיים או לכל הארבעה.

מאזדה CX5 החדש צפוי להגיע לישראל סביב ספטמבר-אוקטובר של שנה הבאה.

לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. שיפרו מה שצריך 
    אא, 17-11-2016

    כל רכיבי הסקיי-אקטיב לא צריכים שינוי. הם עדיין מתקדמים מרוב רכבי המתחרים. כך השילדה; כך המנוע [ביחס למנועים אטמוספריים]; כך לגבי תיבת ההילוכים שכוללת [על פי פרסומים זרים]נעילה מכנית מעל ל8 קמ"ש.
    לכן בפועל, מאזדה תהיה חסכונית יותר בדלק וזריזה יחסית גם מול רכבים עם מנוע טורבו או עם גיר רובוטי.
    לכן, לטווח ארוך, יש להניח שהאמינות תהיה גבוהה יותר - וודאי לגבי רכב בן5-10. כשמנועי הטורבו כבק יוחלפו או ידרשו שיפוץ, מנועי מאזה עוד יעבדו "כמו חדש"

    סגור תגובה

  • 2. אותה גברת בלי שינוי אדרת (לת)
    מ ש ע מ ם, 17-11-2016

חזור למעלה