דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לראשונה: מיפוי תשתיות כבישים זמין לציבור

Getting your Trinity Audio player ready...

בינואר 2017 החליטה ממשלת ישראל על יישום תכנית לאומית לתחבורה חכמה. לתכנית שתי מטרות עיקריות: לחזק את מדינת ישראל כמרכז ידע מחקרי ותעשייתי בתחום ולהטמיע טכנולוגיות חדישות בישראל על מנת לייעל את מערך התחבורה.

לאחרונה הושלם צעד נוסף בתכנית כאשר מפ"י (המרכז למיפוי בישראל) בשיתוף פעולה עם המנהלת לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, יצרו פרויקט לאספקת נתוני מיפוי גולמיים ונתונים מפוענחים שמופצים כמידע חופשי ופתוח לכל. הנתונים שנאספו בפרויקט יהיו פתוחים ונגישים לכלל החברות וציבור המפתחים העוסקים בטכנולוגיות תחבורה חכמה ואוטונומית.

מיפוי כבישים - צילום אופק צילומי אוויר
מיפוי הרחובות / צילומים: אופק תצלומי אוויר

הנתונים הנגישים אונליין כוללים מידע טכני על תהליך ביצוע התצלום והסבר על מבנה הנתונים המפוענח.הנתונים הניתנים להורדה מתחלקים ל-3 חלקים וניתנים להורדה עפ"י מקטעים המוגדרים באתר:

1. תמונות ממצלמת 360 מעלות - יצירת צילום רציף של כל אחד מהמקטעים.

2. נתוני) LIDAR לייזר) היוצרים ענן נקודות, כאשר לכל נקודה יש נקודת ציון  XYZ

3. פענוח של הנתונים - רמזורים, תמרורים, תוואי הדרך וכדומה.

המקטע הראשון שמוצג באתר הינו באיזור הוד השרון. אורך המסלול 27 ק"מ וכולל את כביש 6, כביש 531, כביש 4, כביש 402 ורחובות הפרדס, ההכשרות והתכלת. המסלול ברובו בין- עירוני בטופוגרפיה מתונה. הנתונים הגולמיים ישרתו בעיקר את יצרני הסנסורים וחברות המיפוי והמידע הסמנטי, וכן את מפתחי הטכנולוגיה בתחום הנהיגה האוטונומית ומדיניות הנהיגה וקבלת החלטות לרכב העתידי.

מיפוי כבישים - צילום אופק צילומי אוויר

ארבעת המקטעים הנוספים שיפורסמו יהיו באורך של 150 ק"מ וכוללים 39 ק"מ בחיפה (מנהרות הכרמל לכל אורכן, כביש דורי, כביש 705 עוקף נשר, רחוב אבא חושי, רחובות מוריה, הנשיא, הציונות, יפו וההגנה) כשהמסלול ברובו עירוני ומרבית התוואי הינו בטופוגרפיה קשה. כן ימופו 32 ק"מ בתל אביב (נתיבי איילון, כביש 2/דרך נמיר, דרך השלום, רח' ירמיה ונורדאו) כשהמסלול בחציו עירוני ובחציו בין-עירוני בטופוגרפיה מתונה, 30 ק"מ בירושלים (כביש 1 יגאל ידין, כביש 404 בגין, כביש 60, המלך ג'ורג', עמק רפאים וכנפי נשרים, ו-41 ק"מ בבאר-שבע (כביש 40, כביש 406 ומרכז העיר) כשהמסלול ברובו בן-עירוני בטופוגרפיה מתונה.

ד"ר ענת בורשטיין, ראש מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה: "פרויקט המיפוי הינו חדשני ברמה עולמית ויוכל לשמש את כלל החברות העוסקות בתחום התחבורה החכמה ובפיתוח פתרונות לרכב האוטונומי. המנהלת שמחה להוביל מהלך חשוב זה שממשיך לחזק את המובילות הישראלית בתחום".

דר ענת בורשטיין - ראש מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה

פרופ' ירון פלוס, המדען הראשי של מפ"י: "זהו פרויקט מיפוי ייחודי גם בשל השימוש במגוון חיישנים ואיחוד הנתונים למוצר אחד וגם בשל הפענוח המפורט המכיל מאפייני דרך רבים באיכות גבוהה. נתוני המיפוי יאפשרו לרכב החכם "לדעת" מה צפוי לו מאחורי העיקול בכביש או מאחורי הגבעה (האזורים שבהם החיישנים של הרכב אינם ממפים). הנתונים יאפשרו לרכב למקם את עצמו בדיוק גבוה גם ללא קליטת ג'יפיאס (לדוגמה במנהרות). בשלב הבא המפה המפורטת תהיה גם דינמית ותכלול גם נתוני זמן אמת אודות עומסים, מטרדים, ובעיות בצירי התנועה".

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. הפרויקט ראוי. התשתית בשטח בלתי אפשרית 
    אא, 06-08-2019

    יופי של פרוייקט.
    בפועל, כל נושא התחבורה האוטונומית בישראל רחוק מאד מביצוע. סיפונים על הכביש גרועים, מטושטשים או לא קיימים, כולל סימוני שוליים או נתיבים. על מנת להכניס תחבורה אוטונומית בישראל, שמבוססת על מצלמות, צריך מבצע ענק של סימון אחיד בכל כבישי ישראל, ואחר כך תחזוקה שוטפת. האם למשרד התחבורה יש תקציב לזה?
    האם משרד התחבורה מסוגל לזה?
    לפי מצב הרכבת [כבר שנה שנייה שאין רכבת לנתב"ג בימי שישי] לירושלים... אשרי המאמין

    סגור תגובה

חזור למעלה