דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לקסוס IS התעדכנה

Getting your Trinity Audio player ready...

שש שנים עברו מאז נחשף הדור הנוכחי של לקסוס IS, והעולם ציפה לדור חדש - אך בינתיים אנחנו נאלצים להסתפק במתיחת פנים מקיפה שעוברת אחת ממכוניות המנהלים-פרימיום הותיקות בסביבה. הדגם המעודכן של ה-IS צפוי להיות מיוצר בתקינה אמריקאית בלבד ולא ימכר באירופה, כך שהיבואנית המקומית בודקת אם ניתן יהיה לשווק אותו בישראל גם בתקינה זו. אם וכאשר יגיע ארצה הדגם המעודכן של ה-IS, הוא יתמודד מול מתחרות מאתגרות בדמותן של ב.מ.וו סדרה 3, וולוו S60, אלפא רומיאו ג'וליה ואחרות.
 
לקסוס

השינוי בעיצוב החיצוני בולט, כאשר הדגם המעודכן זוכה ליחידות תאורה צרות יותר עם חותמת לד שעלתה לחלק העליון של הפנס, גריל גדול יותר משמעותית וכונסי אוויר מוגדלים בצידי הפגוש הקדמי. מהצד ניתן להבחין בקו המותניים התחתון שמטפס לכיוון השמשה האחורית בשלב מוקדם יותר על מנת להדגיש את המראה הספורטיבי, מראות הצד הורחקו מהגוף וזכו לחיפוי שונה בגרסאות ה-F ספורט וחישוקי הגלגלים גדלו בגרסאות הבסיס מ-17 ל-18 אינץ', בעוד גרסאות ה-F ספורט יוצעו עם חישוקי "19.

בחלק האחורי של הרכב חל שינוי מהותי בעיצוב, כאשר יחידות התאורה גם כאן הפכו צרות יותר ואף התחברו זו לזו, הקורות האחוריות הורחבו, ספוילר דק התווסף מעל דלת תא המטען והפגושים קיבלו עיצוב שונה לחלוטין. השינוי בעיצוב הוביל גם לשינוי קל במימדים, עם תוספת של 3 ס"מ לאורך ולרוחב, 

בתא הנוסעים גם כן חלו שינויים, כאשר מסך המולטימדיה קיבל הפעלה במגע ולכן הוזז לכיוון הנהג למרחק של 7.6 ס"מ. המסך עצמו יוצע בגדלים של 8 או 10.3 אינץ', ויכלול קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי לצד הפעלה קולית של אלקסה. בנוסף פתחי המיזוג בצדדים הפכו עגולים ובדלתות נוספו חומרי דיפון חדשים. מערכת השמע האופציונלית מבית "מארק לוינסון" זכתה לצמד רמקולים נוספים (17 בסך הכל) ולמגבר בעוצמה חזקה יותר. 
 
לקסוס

היצע מערכות הבטיחות הורחב עם בקרת שיוט אדפטיבית שמסונכרנת למערכת זיהוי התמרורים ומאיצה לקראת עקיפה בהפעלת איתות. בלימת החירום האוטונומית מזהה מעתה גם הולכי רגל ורוכבי אופניים.

בלקסוס מדווחים כי במסגרת מתיחת הפנים הושם דגש משמעותי על היכולת הדינאמית של הרכב, שגם עבר ניסויים במסלולים ביפן ש"מדמים את הנורבורגרינג" הגרמני. המטרה, על פי היצרנית, היא ליצור רכב מאוזן יותר ונשלט יותר, עם פחות תנועות גוף ויותר תקשורת עם הנהג.
 
לקסוס

קשיחות הגוף המבנית של ה-IS שופרה באמצעות הקשחת תומכי הרדיאטור, הוספת נקודות ריתוך וחיזוק של קורות C. משקל הרכב הופחת באמצעות מעבר לקפיצים קלים יותר ב-20%, משולשי אלומיניום במקום פלדה בדגם היוצא ומוט מייצב חדש וקל יותר ב-17%. בנוסף הוחלפו ברגי ההידוק של הגלגלים במטרה לחסוך משקל וליצור חיבור חזק יותר בין הגלגלים למרכב. מערך המתלים ובתי הגלגלים תוכננו מחדש במטרה לפנות מקום לחישוקי ה-"19 המוגדלים ואילו בולמי הזעזועים תוכננו מחדש לטובת שיפור הנוחות. גרסאות ההנעה האחורית יצוידו לראשונה בדיפרנציאל טורסן מוגבל החלקה.
 
לקסוס

היצע המנועים של לקסוס IS לא כולל בשלב זה את הגרסה ההיברידית המוצעת בישראל. גרסה כזו צפויה להיות מוצגת בהמשך, ככל הנראה עם המנוע שמשרת את הקאמרי והראב 4. המנועים שהוצגו עם חשיפת הדגם בארה"ב כוללים מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם 241 כ"ס והנעה אחורית, מנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים עם 260 כ"ס והנעה כפולה או מנוע בנפח דומה עם 311 כ"ס והנעה אחורית או כפולה, בגרסת ה-350 החזקה.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה