דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לקסוס IS המחודשת בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

כחצי שנה לאחר שהוצגה מתיחת הפנים של לקסוס IS, מתחילה היבואנית המקומית לשווק את הדגם המעודכן. מבחינת השוק הישראלי מדובר בשינוי דרמטי, שכן ה-IS תשווק מעתה בתקינה אמריקאית בלבד, ללא ההנעה ההיברידית שהיתה סימן ההיכר של הדגם. על אף העדכון שמרענן את ה-IS, מדובר באחד הדגמים הותיקים בישראל שהוצג כבר ב-2013.

לקסוס IS

השינוי בעיצוב החיצוני בולט, כאשר הדגם המעודכן זוכה ליחידות תאורה צרות יותר עם חותמת לד שעלתה לחלק העליון של הפנס, גריל גדול יותר משמעותית וכונסי אוויר מוגדלים בצידי הפגוש הקדמי. מהצד ניתן להבחין בקו המותניים התחתון שמטפס לכיוון השמשה האחורית בשלב מוקדם יותר על מנת להדגיש את המראה הספורטיבי, מראות הצד הורחקו מהגוף וזכו לחיפוי שונה וחישוקי הגלגלים גדלו ל-"19, בגרסאות ה-F ספורט שיהיו היחידות שיוצעו בישראל.

גם בחלק האחורי של הרכב חל שינוי מהותי בעיצוב, כאשר יחידות התאורה הפכו צרות יותר ואף התחברו, הקורות האחוריות הורחבו, ספוילר דק התווסף מעל דלת תא המטען והפגושים קיבלו עיצוב שונה לחלוטין. בתא הנוסעים ישנו מסך בגודל 10.25 אינץ' שמופעל במגע ולכן הוזז לכיוון הנהג וגם פתחי מיזוג בעיצוב שונה.

יחידת ההנעה ההיברידית נזנחה כאמור לטובת מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים, עם הספק של 241 כ"ס ומומנט של 35.6 קג"מ. תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה היא אחורית כבעבר. לקסוס IS300 תאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 6.9 שניות בדרך למהירות מירבית של 230 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת, על פי נתוני היצרן, היא 10.6 ק"מ לליטר.

לקסוס IS

לקסוס IS תשווק בשתי רמות גימור, עם הבדלים קלים ביניהן. גרסת ה-F ספורט תציע כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, מושבי ספורט עם כוונון חשמלי, חימום ואוורור, בלם יד חשמלי, חלון שמש בגג, כוונון חשמלי לגלגל ההגה, תאורת לד מלאה ועוד.

היצע מערכות הבטיחות כולל בין היתר 10 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים, ניטור שטחים מתים במראות הצד, התרעת תנועה חוצה מאחור ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.

גרסת ה-F ספורט פלוס מציעה בנוסף גם זכרונות לכוונון המושבים ומערכת שמע משודרגת מבית "מארק לוינסון" עם 17 רמקולים.

לקסוס IS

בלקסוס מצהירים כי במסגרת מתיחת הפנים הושם דגש משמעותי על היכולת הדינאמית של הרכב, שגם עבר ניסויים במסלולים ביפן ש"מדמים את הנורבורגרינג" הגרמני. המטרה, על פי היצרנית, היא ליצור רכב מאוזן יותר ונשלט יותר, עם פחות תנועות גוף ויותר תקשורת עם הנהג.

קשיחות הגוף המבנית של ה-IS שופרה באמצעות הקשחת תומכי הרדיאטור, הוספת נקודות ריתוך וחיזוק של קורות C. משקל הרכב הופחת באמצעות מעבר לקפיצים קלים יותר ב-20%, משולשי אלומיניום במקום פלדה בדגם היוצא ומוט מייצב חדש וקל יותר ב-17%. בנוסף הוחלפו ברגי ההידוק של הגלגלים במטרה לחסוך משקל וליצור חיבור חזק יותר בין הגלגלים למרכב. מערך המתלים ובתי הגלגלים תוכננו מחדש במטרה לפנות מקום לחישוקי ה-"19 המוגדלים ואילו בולמי הזעזועים הם אדפטיביים מעתה.

לקסוס IS

לקסוס IS המחודשת 2021 - מחירים:

לקסוס IS300 בגרסת F-Sport תעלה 279,900 שקלים

לקסוס IS300 בגרסת F-Sport פלוס תעלה 294,900 שקלים

דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל: "ה-IS החדשה ממשיכה את מורשת הספורט סדאן של הדגם עם חבילה דינאמית מאוד, לצד עיצוב ספורטיבי ייחודי. עמלנו רבות על הבאת דגם זה בפורמט ה-F SPORT לישראל ובמחיר אטרקטיבי במיוחד, ואנו בטוחים שהגעתו מהווה בשורה אמיתית לאוהבי הנהיגה".

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה