דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

למרות ביטול המכס: ההוזלות ביונדאי רק להזמנות קיימות

Getting your Trinity Audio player ready...

לפני קצת יותר מחודש אושר הסכם הסחר בין ישראל ודרום קוריאה, מהלך שהוביל לביטול המכסים על יצוא סחורות בין המדינות - ובהם המכס בגובה 7% על רכבים מתוצרת דרום קוריאנית. בכלמוביל יבואנית יונדאי הבטיחו בשעתו כי ההטבה תועבר במלואה ללקוחות - וכעת עושים זאת אך לא באמצעות הוזלה, אלא על ידי הימנעות מהתייקרות של דגמי יונדאי המיוצרים בדרום קוריאה. וכן, המשמעות היא שיתר הדגמים סופגים כעת התייקרות בשיעורים של אלפי שקלים. 

המחירון החדש מתייחס לרכבים שיוזמנו החל ממחר (יום שני ה-7/11); לקוחות שהזמינו רכב עד היום יהנו מהמחיר המקורי כפי שהיה במעמד ההזמנה, כאשר עבור הדגמים המיוצרים בדרום קוריאה יהנו הלקוחות שכבר הזמינו מהוזלה במלוא שיעור ביטול המכס - סכום שיכול להגיע לכמה אלפי שקלים. בין הרכבים המיוצרים בדרום קוריאה ניתן למנות את יונדאי וניו, קונה, אלנטרה, סונטה, סנטה פה, פליסייד, סטאריה, איוניק 5 החשמלית. דגמי ג'נסיס שמיוצרים כולם בדרום קוריאה התייקרו באופן כמעט גורף, על אף ביטול המכס.

אולם תצוגה יונדאי

אגב, המחירון החדש עדיין איננו המילה האחרונה: עדכון נוסחת המס הירוק יכנס לתוקפו בחודש ינואר הקרוב, ויוביל להתייקרות של מרבית הרכבים המשווקים בישראל. גם הרכבים החשמליים צפויים לספוג עליית מס משמעותית, ובכלמוביל מודיעים כי את כל ההתייקרויות האלו ישלמו גם לקוחות שיזמינו רכב בהתאם למחירון הנוכחי, במידה ויקבלו את רכבם לאחר ה-1 לינואר 2023.

שיעור ההתייקרויות לדגמי יונדאי המיוצרים בטורקיה ובאירופה עומד על כמה אלפי שקלים בודדים לכל דגם. יונדאי i10 התייקרה בשיעור של 2,000 עד 4,000 שקלים, ומחירה יחל מעתה ב-76 אלף שקלים לגרסה הידנית או 89 אלף שקלים לגרסה הרובוטית. ה-i20 התייקרה ב-3,000 עד 5,000 שקלים ומחיר יתחיל מ-112 אלף שקלים. המשפחתית הקטנה יונדאי אקסנט התייקרה ב-2,000 עד 4,000 שקלים ומחירה יתחיל ב-127 אלף שקלים.

בגזרת רכבי הפנאי, יונדאי באיון רשם התייקרות של 2,000 עד 3,600 שקלים ומחירו יתחיל מ-126 אלף שקלים ואילו הטוסון התייקר ב-2,000 שקלים בגרסת ה-2.0 ליטרים וב-4,000 שקלים בגרסאות ה-1.6 טורבו-בנזין. המחירים יתחילו ב-169 אלף ו-184 אלף שקלים בהתאמה.

יונדאי באיון

אצל מיצובישי, שלא נהנית מהטבות מכס כלשהן, נרשמו התייקרויות לרוחב כל היצע הדגמים. הספייס סטאר הקטנה התייקרה ב-2,500 עד 4,000 שקלים ומחירה יתחיל מ-84 אלף שקלים. ה-ASX הותיק התייקר ב-1,000 שקלים בכל הגרסאות ויתחיל ב-141 אלף שקלים, ואילו האקליפס קרוס התייקר בשיעורים של 3,000 עד 5,000 שקלים, למעט גרסת ה"פנורמיק" ששמרה על מחירה. מחירו של האקליפס קרוס יתחיל מעתה ב-160 אלף שקלים. האאוטלנדר התייקר גם כן, בשיעורים שבין 1,000 ל-5,000 שקלים ומחירו יתחיל ב-185 אלף שקלים.

אולם תצוגה מיצובישי

אצל ג'נסיס, שכל דגמיה נהנים מהטבות המכס החדשות, נרשמו התייקרויות שנעות בין 6,000 ל-20,000 שקלים, כמעט בכל הדגמים.

בכלמוביל מציינים כי ההתייקרות (וההימנעות מההוזלה בדגמים הקוריאניים) נובעת מעליית מחירי הרכבים על ידי היצרנים, שנובעת מהתייקרות של מאות אחוזים במחיר חומרי הגלם. בנוסף, בכלמוביל טוענים כי מחיר הובלת רכב התייקר בחודשים האחרונים ב-500 דולר לרכב, ואילו שער הדולר עלה לאחרונה בכ-10% והוביל גם הוא להתייקרות המצטברת.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה