דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

למבורגיני אורוס: הג'יפון הראשון נחשף רשמית

Getting your Trinity Audio player ready...

יש שיאמרו שזו אופנה חולפת, יש שיאמרו שאלו הן דרישות השוק, יש כאלה שאפילו יגידו שזהו המוצר הנמכר ביותר שלהם, ואף אחד כבר לא יכול להתעלם מהביקוש לרכבי פנאי שמסרב להירגע, חוצה קטגוריות וממשיך להפתיע בכל פעם מחדש.

למבורגיני אורוס

שיעור היסטוריה

בקרב היצרנים העממיים הציבור כבר לא מופתע מעוד רכב פנאי שמחליף מכונית נוסעים רגילה, והיום גם לא נופתע כאשר יצרן רכבי יוקרה ישיק עוד דגם פנאי (לא נראה שמישהו פספס את סדרת X של ב.מ.וו). אך כאשר יצרני העל החלו לדבר על השקות רכבי פנאי, מיד כולם הרימו גבה ונשכו שפתיים.

למרות החששות המובנים, היו לא מעט יצרנים אמיצים שבחרו לאמץ את הגישה החדשה. פורשה היו הראשונים עם השקת הקאיין הראשונה לפני 15 שנים, אי שם בשנת 2002, מבוססת הטוארג של בעלת הבית פולקסווגן. למרות אותן תהיות, טבלת המכירות לא משקרת והקאיין הפך לרב המכר של היצרן משטוטגארט, והיצרן אף הוסיף לו אח קטן בשנת 2014 - הלא הוא המקאן.

למבורגיני אורוס - אחור צד

בהמשך כבר הצטרפו מותגי על נוספים לחגיגה. בנטלי עם הבנטאיגה, מזראטי עם הלבנטה, ואפילו פרארי, רחמנא ליצלן, משתעשעת עם הרעיון כבר מספר שנים.

אז מי הוא אורוס? למבורגיני ממשיכה במסורת בחירת השמות על בסיס שוורים מפורסמים. הפעם הם בחרו לחזור אחורה, לשורשים. אולי כי בעבר הם כבר ייצרו רכבי שטח, אבל לא כאלה מפונפנים, אלא קשוחים, ולא מדובר רק על ה-LM002 הידוע אלא על כאלה שנהגו לחרוש שדות - טרקטורים אמיתיים, שם החלה למבורגיני את דרכה.

למבורגיני LM002

האורוס הוא זן בקר שהיה נפוץ בתקופת הפלייסטוקן, שהחלה לפני כ-2 מיליון שנה ונמשכה עד לפני כ-10,000 שנה. זן האורוס הוא זן נכחד, ששרד עד שנת 1627, והוא הזן שקדם לבקר שאנו מכירים היום. הלכו רחוק בלמבורגיני.

מנוע וביצועים

ובחזרה לג'יפון של ימינו. למבורגיני אורוס עושה שימוש במנוע בנפח 4 ליטר בעל 2 מגדשי טורבו. המנוע מספק 650 כ"ס ב-6000 סל"ד ומומנט של 86.6 קג"מ מ-2250 סל"ד, ומשודך לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים. ההנעה הינה כפולה ובעלת דיפרנציאל קדמי מסוג טורסן. בנוסף, במצב נהיגה רגיל המומנט עובר עד 60% לגלגלים האחוריים ו-40% לקדמיים. במצב דינמי עובר הכוח עד 87% אחוז לגלגלים האחוריים ועד 70% לקדמיים. כל זאת הודות לשימוש בדיפרנציאל וקטורי. בנוסף מציע האורוס גם היגוי אחורי עם שינויים של עד 3 מעלות עם או נגד כיוון התנועה.

למבורגיני אורוס - שטח

יחס ההספק משקל של האורוס עומד על 295.8 כ"ס לטון. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.6 שניות, וההאצה ל-200 קמ"ש אורכת 12.8 שניות (רק 0.4 שניות איטית יותר מהאימפרזה של השכן, שמאיצה בזמן זה ל-100 קמ"ש כמובן), וזאת עד למהירות מקסימלית של 305 קמ"ש. נתונים אלו הופכים את האורוס לרכב הפנאי המהיר ביותר, כך על פי למבורגיני.

אם בכל אופן הלקוח הפוטנציאלי יתעניין בצריכת הדלק, אז נספר לו שהיא עומדת על 7.8 ק"מ לכל ליטר. פריוס היא לא.

למבורגיני אורוס - סלון

מידות

האורוס הוא לא רכב קטן. מדובר ברכב באורך של מעל 5 מטר (511.2 ס"מ ליתר דיוק), רוחבו מעל 2 מטרים (201.6 ס"מ), גובהו 163.8 ס"מ, ובסיס הגלגלים קצר רק ב-3.2 ס"מ ממרצדס S קלאס ועומד על 300.3 ס"מ.

עיצוב ואבזור

לדברי למבורגיני, העיצוב של האורוס עושה שימוש במאפיינים מרכב השטח למבורגיני LM200 ומהקונטאש האייקונית. לא נרחיב יותר מידי וניתן לתמונות לדבר.

מבחינת אבזור, "היריעה קצרה מלהכיל" ואנו בטוחים שמה שלא תמצאו ברשימה, למבורגיני ישמחו לספק לכם תמורת התשלום המתאים. כמובן שיש בנמצא מסכים דיגיטליים ומערכות בטיחות מתקדמות, חומרים איכותיים הכוללים שימוש בעור, אלקנטרה, אלומיניום, קרבון ועץ. ואיך אפשר בלי אופציה בסיסית ממש של חישוקים בגדלי 21 עד 23 אינץ'.

למבורגיני אורוס - דשבורד

ומתי אצלנו? בתקופה האחרונה אנו עדים לכמות נכבדת של דגמי למבורגיני המגיעים ארצה בייבוא אישי, ולא מן הנמנע שגם את האורוס נוכל לראות בטיול שבילים בנחל צין. או לפחות על המסלול בערד, מי יודע.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה