דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לאדה חוזרת לישראל - תיובא על ידי "קרסו"

Getting your Trinity Audio player ready...


ישראלים רבים לא האמינו שיראו בישראל שוב רכבים מתוצרת דאצ'יה, אחרי הפיאסקו הזכור משנת 1988. אבל לפני כשנה וחצי חזר ארצה המותג הרומני שבינתיים נוחל הצלחה, וכעת נראה שנסללת הדרך לחזרתו של מותג לואו-קוסט נוסף, על ידי אותה יבואנית. לאדה, מותג רכב רוסי ששווק בישראל בשנות התשעים וזכה להצלחה בעיקר בקרב יוצאי ברית המועצות, תיובא בקרוב לישראל על ידי חברת "קרסו" - שחתמה על חוזה הפצה ושיווק עם חברת JSC AVTOVAS, יצרנית המותג לאדה שנמצאת בבעלות רנו.

למעשה, כבר בשנת 2010 דיווחנו על כוונה לייבא לישראל את דגמי לאדה - אך כעת נחתם באופן רשמי חוזה הפצה בין היצרנית הרוסית ובין חברת "קרסו", מה שמקרב משמעותית את היום בו נוכל לרכוש מכוניות לאדה זולות במיוחד.
היצע דגמי לאדה כולל בעיקר דגמים מיושנים בעלי טכנולוגיה ותיקה, אך בשנים הקרובות צפויה לאדה להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות יותר מבית רנו - ניסאן. דגמי לאדה כיום משווקים בעיקר במדינות מתפתחות, בהם מדינות בריה"מ לשעבר ומדינות נוספות כמו מצרים, לבנון, סוריה, פרו, צ'ילה, בוליביה - אך גם הונגריה וגרמניה.

אז מהם הדגמים שנוכל לפגוש בישראל?

לאדה קלינה
הקלינה היא מכונית סופר-מיני ותיקה, שהושקה כבר ב-2003. היא משווקת בתצורות האצ'בק, סדאן וסטיישן, ואפילו בגרסה מוגבהת תחת השם "קלינה קרוס". היא מצוידת במנועי 1.6 ליטר בהספקים של 87, 98 או 106 כ"ס המשודכים לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית עם 4 הילוכים. המימדים שלה קטנים ביחס למרבית מכוניות הסופר-מיני, אך לפחות לטעמנו המראה שלה קל לעיכול ומזכיר שילוב בין דגמים של יונדאי ובין הדור הקודם של פורד פיאסטה.
המחיר ברוסיה: מ-25,600 שקלים



לאדה גראנטה
הגראנטה היא מכונית קטנה המשווקת בתצורת סדאן או ליפטבק (כמו סקודה אוקטביה), ומיוצרת מאז שנת 2012. כמו הקלינה, גם היא מצוידת במנועי 1.6 ליטר בהספקים של 87, 98 או 106 כ"ס המשודכים לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית עם 4 הילוכים. עם צמיגי 13 אינץ' ואורך כללי של 426 ס"מ (כמו מיצובישי אטראז' בערך) היא יכולה להשתלב בציי הרכב אצלנו.
המחיר ברוסיה: מ-22,600 שקלים



לאדה פריורה
המשפחתית של לאדה. גם זו מכונית ותיקה למדי, שמבחינת המימדים יכלה להשתייך אצלנו לקטגוריה נמוכה יותר. היא קצרה מיונדאי i25 במעט, ובסיס הגלגלים שלה עומד על 249 ס"מ בלבד - קצר ב-8 ס"מ מזה של מאזדה 2 הקטנה. הפריורה מצוידת באותם מנועי 1.6 ליטר של אחיותיה הקטנות, אך אין לה תיבת הילוכים אוטומטית.
המחיר ברוסיה: מ-22,900 שקלים



לאדה וסטה
זהו הדגם המודרני ביותר של לאדה, שהוצג לראשונה בתערוכת מוסקבה בשנת 2015. הוסטה היא משפחתית במימדים שניתן לפגוש כיום בקטגוריה: 441 ס"מ לאורך, עם בסיס גלגלים של 263 ס"מ. היא מצוידת באחד המנועים החזקים בהיצע של לאדה - 1.6 ליטר עם 106 כ"ס, מאיצה ל-100 קמ"ש ב-12.8 שניות ומצוידת בתיבת 5 הילוכים אוטומטית. גם צריכת הדלק שלה טובה במונחי לאדה: 15.1 ק"מ לליטר.
המחיר ברוסיה: מ-31,100 שקלים



לאדה XRAY
"קרני רנטגן", זהו שמו של הג'יפון האופנתי של לאדה - דגם שבהחלט עשוי לזכות בהצלחה מסוימת בשווקים מחוץ לרוסיה. הוא מצויד במנועי בנזין בנפח 1.6 ו-1.8 ליטר, עם הספק שמגיע ל-122 כ"ס ותיבת 5 הילוכים אוטומטית במנוע הגדול. הוא רשם הופעת בכורה בשנת 2014, וחולק מכלולים עם דאצ'יה סנדרו המוכר.
המחיר ברוסיה: מ-34,700 שקלים



לאדה לרגוס
זוכרים את רנו לוגאן MCV, המיניוואן מתוצרת דאצ'יה ששווק בישראל בשנים האחרונות? אז קבלו אותו תחת סמל לאדה, עם מנועי 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בלבד. לאור העובדה שקרסו משווקת בישראל את המיניוואן של דאצ'יה, הלודג'י, ספק אם נראה בישראל את לאדה לרגוס.
המחיר ברוסיה: מ-30,900 שקלים



לאדה ניבה
רכב השטח של היצרנית הרוסית דרך על כבישי ישראל בשנות התשעים, וזכור לטוב בקרב חובבי השטח. ספק אם התקינה שלו תאפשר שיווק בישראל כיום, אך אם נזכה לראות אותו כאן - נפגוש רכב שטח קשוח, עם הנעה כפולה ומנוע 1.7 ליטר חלוש (8 שסתומים, 83 כ"ס).
המחיר ברוסיה: מ-27,400 שקלים

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה