דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

כבר לא איתנו: הדגמים שעזבו את ישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

לצד אינספור השקות של דגמים חדשים, ישנם גם דגמים רבים שעוזבים את השוק. מטבע הדברים, הנטישה מתרחשת בשקט, בלי מסיבות עיתונאים והצהרות חגיגיות, ולכן המידע הזה מגיע לציבור באיחור לעיתים.

כדי לעשות סדר בבלגאן, אספנו את רשימת הדגמים הבולטים שעזבו את ישראל בחודשים האחרונים; חלקם עשויים לחזור במועד מאוחר יותר, אחרים לא ישובו יותר. 

לא כללנו ברשימה דגמים שלא נמכרים באופן זמני, עברו מתיחות פנים או הוחלפו בדור חדש וצפויים לחזור להימכר בעתיד הקרוב; ביניהם אפשר למנות את סקודה קודיאק, מיצובישי אקליפס קרוס, דאצ'יה לוגאן, פולקסווגן קאדי ואחרים.

טויוטה פריוס פלוס - המיניוואן ההיברידי הותיק ירד לאחרונה מפס הייצור, ויחידות אחרונות שלו נמסרו ללקוחות בחודש שעבר. אחרי 8 שנים שבהן זכה להצלחה לא מבוטלת, בעיקר בתחום הליסינג, טויוטה נשארה בלי רכב עם 7 מושבים (למעט ההיילנדר והלנדקרוזר שעולים כ-300,000 שקלים או יותר) ואילו שוק הרכב הישראלי נותר בלי אופציית 7 מושבים היברידית, מלבד קיה סורנטו היקר.

טויוטה פריוס פלוס

סיטרואן קקטוס - רכב הפנאי המתוק ירד גם הוא מפס הייצור, ו-10 יחידות אחרונות שלו עוד הספיקו להימסר ללקוחות בתחילת השנה הנוכחית. ננצור בליבנו לא רק את עיצוב הרטרו הייחודי, אלא גם את ה"אייר באמפ" - אותן כריות גומי חיצוניות שירדו במתיחת הפנים, וגם את נוחות הנסיעה המצוינת שנדיר למצוא ברכבי פנאי מסוגו. את מקום ה"ממתק העיצובי" תתפוס בקרוב ה-C4 החדשה, שתגיע לישראל בימים הקרובים.

סיטרואן קקטוס

פורד קוגה - דור חדש לרכב הפנאי הקומפקטי הוצג כבר לפני יותר משנתיים, עם מגוון אופציות היברידיות מסקרנות, אך בשל משבר השבבים המתמשך בתעשיית הרכב - היבוא לישראל עדיין לא נראה באופק. בינואר האחרון מסרה יבואנית פורד את היחידות האחרונות של הקוגה, ואת החלל שנותר תצטרך בינתיים למלא הפומה הקטנה.

פורד קוגה

אינפיניטי Q30 - מותג היוקרה של ניסאן הודיע לפני כשנתיים וחצי על עזיבת השווקים באירופה לטובת התמקדות בארה"ב, מה שגרר את עצירת פסי היצור באנגליה של הדגמים הקומפקטיים מבוססי מרצדס - ה-Q30 וה-QX30. בעוד הג'יפון הפסיק להימכר בארץ כבר בשנה שעברה, ה-Q30 המשפחתית עוד הספיקה לרשום כמה חודשי עבודה בשנת 2021 - עד שהמלאי אזל ובאולם התצוגה נותר רק דגם אחד בלבד, ה-QX60.

אינפיניטי Q30

רנו קדג'אר - האח לפלפטורמה של ניסאן קשקאי מעולם לא זכה בישראל להצלחה יוצאת דופן; לטעמנו לא בצדק. עם מנועי דיזל חסכוניים ומרווח פנימי מוצלח הוא יכל למצוא לו לקוחות לא מעטים, אך אלו כבר לא יוכלו לרכוש אותו. את מקומו צפוי לתפוס בקרוב רנו ארקנה - רכב פנאי בתצורת קופה, שמבוסס בכלל על פלטפורמת הקליאו.

רנו קדג'אר

רנו מגאן סטיישן - בעוד הגרנד קופה, תצורת הסדאן של רנו מגאן, עושה חיל ונמכרת באלפים רבים - גרסת הסטיישן השימושית והנאה עשתה פניית פרסה ולא תגיע, כנראה שגם לא אחרי מתיחת הפנים האחרונה. לאור העובדה שבעדכון האחרון נוספה לה גרסת פלאג-אין הייבריד חסכונית, לנו לא נותר אלא להצטער.

רנו מגאן סטיישן

פולקסווגן אמארוק - הטנדר השרירי של פולקסווגן עוד הספיק למכור בישראל 4 יחידות בשנה הנוכחית, לפני שפינה את הבמה לטובת הדגמים היפניים הפופולאריים. דור חדש יגיע ארצה רק ב-2023, והוא יתבסס על פורד ריינג'ר וגם יגיע אלינו ממפעלי פורד בדרום אפריקה.

פולקסווגן אמארוק

GAC GE3 - רכב הפנאי החשמלי, שהגיע ארצה רק לפני שנה וחצי, פינה את מקומו באולם התצוגה לטובת מותג סיני חדש של היבואנית יוניון - ג'ילי. ה-GE3 ממילא תוכנן להימכר למשך תקופה מוגבלת, שכן הוא יובא בתקינה חלקית שמאפשרת למכור רק 400 יחידות בשנה למשך שנתיים - אך הוא לא עמד ביעדים האלו וירד בינתיים מפס הייצור. במחצית השניה של 2022 תחזור GAC לישראל עם דגמים חדשים בתקינה אירופית מלאה, שימכרו באולם תצוגה יעודי שייפתח בהרצליה.

GAC GE3

יונדאי i30 - יחידות אחרונות של ה-i30 המשפחתית אמנם נמכרו כבר בסוף 2020, אך עד לאחרונה עוד היה נדמה שהדגם יחזור לישראל אחרי מתיחת הפנים. כרגע נראה שהתכניות השתנו, והיבואנית תתמקד בגזרת המשפחתיות באיוניק ובאלנטרה ההיברידית, שצפויה להצטרף בסוף השנה. בכך חותמת ה-i30 פרק מפואר בתולדותיה של יונדאי בישראל: ב-2008 היא סימנה את תחילת המהפכה שעבר המותג הקוריאני, בהמשך הובילה את הקאמבק של תצורת הסטיישן ובסוף ימיה שווקה אפילו בגרסאות N ספורטיביות. נתגעגע.

יונדאי i30

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה