דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ירידת המע"מ: איזה יבואנים הוזילו מחירים?

Getting your Trinity Audio player ready...


כמו בכל מקרה של ירידת מס, יש פעמים שבהם ההטבה מגולגלת כולה ללקוח, ויש מקרים שבהם הטבת המס לא מגיעה ללקוח, או לא במלואה. אחרי שהזנו מאות נתונים לטבלאות האקסל, הרצנו חישובים ובדקנו את ההוזלה האמיתית של כל גרסה וגרסה, אנחנו מציגים לכם כאן את התוצאות המלאות.

את המחירים המלאים והמעודכנים ניתן למצוא בקטלוג הרכב של iCar.



קיה
היבואנית בחרה להוזיל את הדגמים בשיעור המע"מ כמעט במדויק. קיה פיקנטו הוזלה ב-600 עד 700 שקל בכל הגרסאות. דגמי הריו, הסיד, הסול והפורטה הוזלו בשיעורים שבין 1,000 ל-1,200 שקל. הספורטז' הוזל ב-1,150 שקל בגרסת ה-1.6 ליטר, ומחירו החדש יעמוד על 133,850 שקל. יתר הגרסאות שלו הוזלו ב-1,300 עד 1,620 שקל. קיה סורנטו הוזל ב-1,700 עד 2,300 שקל.

יונדאי
במרבית המקרים, עיגלה יונדאי את המחיר החדש לטובת הצרכן בכמה עשרות שקלים. דגמי ה-i10 הוזלו ב-500 עד 800 שקל. יונדאי i20, יונדאי i25, יונדאי i30, יונדאי i35 ויונדאי ולוסטר הוזלו ב-1,000 עד 1,200 שקל בגרסאות השונות. יונדאי סנטה פה הוזל בכ-2,000 עד 2,400 שקל.



מיצובישי
במרבית הדגמים הקפידה היבואנית להוזיל את המחיר בשיעור המע"מ בדיוק, לעיתים עד רמת השקל הבודד. לראשונה מאז הגיעה לישראל, מחירה של מיצובישי ספייס סטאר יורד מ-80,000 שקל, ומתקבע על 79,220 שקל. הוזלות של עד 1,000 שקל נרשמו בדגמי האטראז' והלאנסר, כאשר האאוטלנדר הוזל גם הוא ומחירה של גרסת ה-7 מושבים הבסיסית עומד כעת על 168,500 שקל. דגמי הפאג'רו הוזלו בכ-3,000 שקל, והטרייטון החדש הוזל בכ-2,000 שקל.

מרצדס
מרבית הדגמים של מותג היוקרה הגרמני הוזלו בשיעור מעט יותר גדול מירידת המע"מ. הדגמים הזולים יחסית, קרי ה-B קלאס, ה-CLA וה-GLA, הוזלו בכ-2,000 עד 5,000 שקל (לגרסאות ה-AMG). גרסת הכניסה של ה-CLA האוטומטית התייקרה דווקא ב-2,500 שקל. בדגמי ה-C קלאס נרשמו הוזלות שבין 3,000 ל-8,100 שקל, אך ה-E קלאס לא הוזלה כלל. במשפחת ה-S קלאס ההוזלות הן בין 10,000 ל-20,000 שקל – כאשר כמעט בכל המקרים הוזילה מרצדס את המחיר בשיעור הגבוה באלפי שקלים מזה של ירידת המע"מ.



הונדה
היבואנית לא הורידה מחירים כלל.

טויוטה
יפנים או יקים? לא ברור, אך היבואנית הישראלית בחרה להיצמד לחלוטין לשיעורי ירידת המע"מ, ובכך ויתרה על המחירים העגולים (מצאנו במחירון סכומים כמו 101,040 שקל, 136,730 שקל ו-162,510 שקל). הפער הממוצע בין ירידת המע"מ למחיר החדש של דגמי טויוטה עומד על 11 אגורות בלבד... דגמי היאריס הוזלו בכ-900 שקל, הקורולה והאוריס המשפחתיות הוזלו ב-1,000 עד 1,200 שקל, הורסו, האוונסיס והפריוס הוזלו ב-1,300 עד 1,500 שקל, ודגמי הקאמרי והראב 4 הוזלו ב-1,500 עד 1,650 שקל. דגמי הלנדקרוזר הוזלו בכ-3,000 שקל.

לקסוס
מרבית הדגמים הוזלו בשיעור נמוך מירידת המע"מ. בדגמים הזולים יחסית, ה-CT200h וה-IS, ירידת המחירים היתה נמוכה משיעור ירידת המע"מ בפער של כמה מאות שקלים. בדגמי ה-GS, LS וה-RX הפער הגיע לעיתים לאלפי שקלים, אם כי חלק מהגרסאות המאובזרות של הג'יפון RX הוזלו בכ-20,000 שקל – גבוה בהרבה מירידת המס. דגמי ה-NX לא הוזלו כלל.

פורד
היצע הדגמים של פורד בישראל הולך ומתדלדל. היבואנית ניסתה להיצמד לשיעורי הורדת המע"מ, אך יחד עם זאת לשמור על מדיניות המחירים ה"עגולים". הפיאסטה הוזלה ב-500 שקל בגרסה הידנית וב-1,000 שקל באוטומטית. פורד גלקסי הוזל ב-1,500 שקל, פורד קוגה ב-2,000 שקל ופורד אקספלורר הוזל ב-2,500 עד 3,000 שקל.

מאזדה
גם כאן ההוזלות צמודות כמעט לחלוטין לשיעורי הורדת המע"מ. דגמי מאזדה 2 ומאזדה דמיו הוזלו בכ-1,000 שקל בכל הגרסאות, וכך גם לגבי מרבית הגרסאות של מאזדה 3. דגמי מאזדה 6 ומאזדה CX5 הוזלו ב-1,500 שקל, ובמקרה של מאזדה 5 ניצלה היבואנית את ההזדמנות על מנת להוריד את מחירו ב-3,500 שקל.



ב.מ.וו
היבואנית של ב.מ.וו מקפידה לשמור על מחירים עגולים, ולתמחר את הדגמים בקפיצות של 500 שקל. בשל כך היו עיגולי מחירים של מאות שקלים בודדות במרבית המקרים, לעיתים לטובת הצרכן ולעיתים לא. סדרה 1 המשפחתית הוזלה ב-1,500 עד 2,500 שקל, וגרסת הקופה שלה סדרה 2 הוזלה בעד 3,500 שקל. המחירון של ב.מ.וו סדרה 3 עודכן אף הוא, אך היבואנית הודיעה היום על תחילת השיווק של סדרה 3 המחודשת במחירים שונים. דגמי סדרה 4 הוזלו ב-3,000 עד 4,500 שקל. בדגמים היקרים יותר נרשמו הוזלות של עד 7,000 שקל.

מיני
דגמי מיני קופר הוזלו ב-1,000 עד 2,000 שקל, גם כאן עם עיגול של מאות שקלים לשני הצדדים. שתי גרסאות ה-S עם 3 דלתות דווקא התייקרו בשיעור של 3,000-3,500 שקל. בדגמי הפייסמן והקאנטרימן נרשמו הוזלות של 1,500 עד 2,500 שקל.
 
פיג'ו
לאחר מהלך ההוזלות בחודשים האחרונים, בעקבות ירידת שער היורו, החליטה היבואנית שלא להוריד שוב את המחירים בחלק ניכר מהדגמים. כך למשל הגרסאות העיקריות של פיג'ו 2008 לא הוזלו כלל, והמחיר נשמר גם בכל הגרסאות של פיג'ו 301, 308 סטיישן, פיג'ו 3008 ופיג'ו פרטנר. בדגמי ה-108, ה-208, 308 ו-508 נרשמו הוזלות של כ-1,000 שקל – הרבה פחות משיעור ירידת המע"מ.

סיטרואן
בחלק מהדגמים, כמו ה-C1, C4, קקטוס, C4 פיקאסו ואחרים – ירדו המחירים בכמה מאות עד אלפים בודדים של שקלים, אך במרבית המקרים ירידת המחיר היתה נמוכה מירידת המע"מ – כלומר, גם כאן ירידת המס לא התבטאה במלואה. בדגמים המסחריים התעלם היבואן לגמרי מירידת המע"מ, וכך הברלינגו, הג'אמפי וה-C3 פיקאסו דיזל רובוטי שמרו על מחירם הקודם.



MG
כאן היבואנית "לובינסקי" התאימה את ירידת המס למחירי המכוניות, פחות או יותר. דגמי MG3 הוזלו בכ-500 שקל (לאחר ירידה של אלפים בודדים בחודשים הקודמים) ואילו דגמי MG350 המשפחתיים הוזלו ב-1,000 שקל – מה שאומר שעכשיו גובה ההנחה הניתנת עומד על 26,000 שקל במקום 27,000 שקל...

סובארו
במרבית הדגמים היבואנית אמנם הוזילה מחירים, אך בשיעור הנמוך מירידת המע"מ – כך שעל כל דגם גדל הרווח של היבואן במאות עד אלפי שקלים נוספים בזכות ירידת המע"מ. האימפרזה הוזלה בכ-900 שקל, ה-XV בגרסת 1,600 סמ"ק בשיעור דומה, וכך גם בדגמי ה-B4. דגמי הפורסטר הוזלו בשיעור שבין 1,000 ל-5,000 שקל (בגרסת הטורבו), ה-BRZ הוזלה בכ-1,500 שקל, והאאוטבק לא הוזל כלל בגרסה הבסיסית.
 
פיאט
כמו בסובארו, גם פה בחלק ניכר מהמקרים גובה ההוזלה נמוך משיעור ירידת המע"מ – כלומר, קיימים לא מעט מקרים הירידה במס גבוהה מירידת המחיר בפועל (אם כי קיימים גם מקרים הפוכים). פיאט פנדה הוזלה ב-400 שקל, דגמי פיאט 500, פיאט 500X, פיאט 500L ופיאט קובו הוזלו בכ-900 שקל ואילו דגמי הדובלו והפיורינו הוזלו בכ-1,000 שקל.



אלפא רומיאו
במרבית הדגמים הירידה במחיר דומה לירידה במע"מ. דגמי אלפא מיטו הידניים הוזלו בכ-900 שקל, בעוד המיטו האוטומטית בגרסת התלתן ירוק הוזלה ב-1,400 שקל. אלפא ג'ולייטה, לדגמיה השונים, הוזלה ב-1,400 עד 1,900 שקל.

לנצ'יה
דגמי האפסילון (הדגם היחיד שנותר במחירון) הוזלו בכ-1,000 שקל, בדומה לגובה ירידת המע"מ.
 
אופל
היבואנית נצמדה לשיעור הורדת מע"מ כמעט לחלוטין, למעט פערים של עשרות שקלים כתוצאה מעיגול מחירים. אופל אדם הוזלה ב-700 עד 1,000 שקל בגרסאות השונות (אך מחירי חבילות האבזור לא השתנו). הקורסה החדשה הוזלה ב-800 עד 900 שקל, ונותרה אחת מהיקרות בקבוצתה – כאשר גרסת ה-3 דלתות האוטומטית אפילו התייקרה בלמעלה מ-3,000 שקל. הגרסאות השונות של אופל אסטרה ואופל מוקה הוזלו ב-1,100 עד 1,400 שקל, ואילו האינסיגניה והזאפירה הוזלו בכ-1,500 שקל. מכונית הקבריולה אופל קסקדה הוזלה ב-2,600 שקל.

פולקסווגן
מרבית הדגמים הוזלו בשיעור ירידת המע"מ פחות או יותר. האפ הקטנה הוזלה ב-600 עד 700 שקל, הפולו ב-800 עד 1,000 שקל, הגולף הוזלה ב-1,000 עד 1,400 שקל, הטוראן והטיגואן בכ-1,500 שקל והפאסאט ב-1,600 עד 2,200 שקל. מנגד, הגולף GTI בגרסת ה-3 דלתות התייקרה בכמה מאות שקלים, והשירוקו בגרסת 2.0 ליטר התייקרה בלא פחות מ-8,200 שקל.



סקודה
דגמי סקודה השונים הוזלו בשיעור כמעט זהה לירידת המע"מ. הסיטיגו הוזלה בכ-600 שקל, הפאביה ב-700 עד 1,000 שקל, הראפיד ב-1,000 עד 1,200 שקל, האוקטביה ב-1,200 עד 1,800 שקל, והיטי ב-1,100 עד 1,500 שקל.

סיאט
דגמי סיאט השונים הוזלו בשיעור דומה לירידת המע"מ, עם עיגול מחירים במספרים נמוכים לטובת הלקוחות בדרך כלל. סיאט מי הוזלה בכ-600 שקל, האיביזה ב-700 עד 1,000 שקל, הטולדו בכ-1,000 שקל, הלאון ב-1,000 עד 1,400 שקל, וסיאט אלהמברה הוזלה ב-1,800 בגרסה אחת אך התייקרה ב-1,000 שקל בגרסה אחרת.

אודי
גם דגמי אודי הוזלו בשיעור דומה לירידת המע"מ. ה-A1 הוזלה ב-1,200 עד 1,800 שקל, ה-A3 ב-1,500 עד 2,000 שקל, ה-A4 היוצאת ב-2,000 עד 3,000 שקל, וכך הלאה עד ל-S8 שהוזלה ב-8,500 שקל.

רנו
ההוזלה הממוצעת אמנם סבירה, אך מבט ברשימת המחירים המעודכנת מגלה כי היבואנית בחרה שלא להוזיל את גרסאות הכניסה (החשובות ביותר) של חלק מהדגמים. כך, למשל, הגרסה האוטומטית הזולה של הקפצ'ור, גרסאות הבנזין והדיזל הזולות של הפלואנס ושתי הגרסאות של הקליאו סטיישן לא הוזלו כלל. מנגד, מחירן של גרסאות הספורט של הקליאו והמגאן צנח ב-10,000 שקל. דגמי הקליאו הוזלו בשיעור של 600 עד 1,000 שקל, יתר הגרסאות של המגאן והפלואנס הוזלו ב-1,000 עד 1,500 שקל, ודגמי הגרנד סניק הוזלו ב-2,000 שקל.



ניסאן
כאן המצב משתנה מדגם לדגם. בחלק מהדגמים היבואנית הלכה לקראת הלקוחות והגדילה את שיעורי ההוזלה, ובמקרים אחרים ההנחות קטנות משיעור ירידת המע"מ. בין הדגמים שלא הוזלו מספיק ניתן למנות את ניסאן מיקרה (רק 500 שקל ורק בגרסה האוטומטית) וניסאן ג'וק (גרסה אחת לא הוזלה כלל, היתר הוזלו ב-1,000 שקל). דגמים שהוזלו בצורה משמעותית יותר הם למשל ניסאן ליף (6,000 שקל) וניסאן קשקאי (1,500, 2,000 ואפילו 5,000 שקל בחלק מהגרסאות). ביתר הדגמים השינויים קרובים לשיעור ירידת המע"מ.

דאצ'יה
השינויים דומים לירידת המע"מ. דגמי דאצ'יה סנדרו והגרסאות הזולות של דאצ'יה דאסטר הוזלו בשיעור נמוך יחסית (400 עד 900 שקל, ובחלק מהמקרים לא היתה הוזלה כלל), אך הגרסאות היקרות של הדאסטר וכן דגמי הלודג'י והדוקר הוזלו בשיעור הדומה ואף גבוה במעט מירידת המע"מ.
 
אינפיניטי
מרבית הדגמים הוזלו בשיעור גבוה יותר מזה של ירידת המע"מ. דגמי ה-Q50, מכונית המנהלים של החברה, הוזלו ב-4,000 שקל. כך גם ב-QX60 וב-QX70, בעוד ה-QX50 הוזל ב-5,000 שקל.

שברולט
למעט בדגמי הקרוז והסילברדו, היבואנית נצמדה לשיעורי הוזלת המע"מ כמעט לחלוטין. דגמי הספארק הוזלו ב-400 עד 600 שקל. דגמי הטראקס והאורלנדו הוזלו ב-1,000 עד 1,400 שקל. הקפטיבה ספורט, הקפטיבה והטראוורס הוזלו ב-2,000 עד 3,000 שקל. לעומתם, העלתה היבואנית את מחירה של שברולט קרוז בגרסאות השונות ב-1,000 שקל. דגמי הסילברדו, שלא כוללים מע"מ, התייקרו ב-5,000 עד 7,000 שקל.


 
איסוזו
דגמי הטנדר איסוזו די מקס הוזלו בשיעור של 1,400 – 2,000 שקל. במרבית הגרסאות ההוזלה קרובה לשיעור ירידת המע"מ.

קדילאק
גם פה, בחרה היבואנית להוזיל את המחירים בדומה לשיעור ירידת המע"מ, עם עיגול של כמה מאות שקלים – בדרך כלל לטובת הלקוחות. דגמי ה-ATS הוזלו בסכומים שבין 2,000 ל-3,400 שקל, ה-CTS הוזלה בכ-3,000 שקל וה-SRX הוזלה ב-2,400 עד 3,400 שקל.

מזראטי
אז המחיר ההתחלתי למזראטי חדשה ירד רק ב-1,000 שקל, אבל יתר הגרסאות של הגיבלי, הקוואטרופורטה והגראן טוריסמו הוזלו ב-11,000 עד 15,000 שקל. הרבה יותר מהירידה במע"מ.



פרארי
אם עד היום פרארי חדשה היתה גדולה עליכם, בטח תשמחו לדעת שכיום הן עולות הרבה פחות. ההוזלות בעקבות ירידת המע"מ נעות בין 25,000 ל-31,000 שקל, וגם כאן היבואנית צ'יפרה את הלקוחות באלפי שקלים נוספים.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה