דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי טוסון החדש בישראל: מ-160,000 שקלים

Getting your Trinity Audio player ready...

כלמוביל יבואנית יונדאי השיקה הבוקר (ג') את הדור החדש והרביעי במספר של יונדאי טוסון, חודשים ספורים לאחר שאזל המלאי של הדור היוצא. הדגם החדש ישווק כבעבר עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים או עם מנוע 1.6 ליטרים מוגדש, כאשר לקראת סוף הרבעון השלישי צפויה להצטרף להיצע גם הגרסה ההיברידית שתוצע עם בסיס גלגלים מוארך, שכן היא מיוצרת בקוריאה בתקינה קנדית - לעומת גרסאות הבנזין שמיוצרות בצ'כיה בתקינה אירופית.

השינוי הבולט ביותר בטוסון החדש הוא כמובן בעיצוב, שהפך מוחצן במיוחד עם חזית אגרסיבית בעלת גופי תאורה במבנה ייחודי, שבכה קדמית תלת מימדית, דלתות צד מפוסלות ויחידות תאורה אחוריות שמחוברות זו לזו בפס לד רוחבי.

יונדאי טוסון

מבחינת המימדים, הטוסון החדש גדל ב-2 ס"מ לאורך ובס"מ אחד בבסיס הגלגלים, לרוחב נוסף 1.5 ס"מ ואילו לגובה נוספו 5 ס"מ. נפח תא המטען גדל מ-468 ליטרים בדור היוצא ל-515 ליטרים בדור החדש.

בתא הנוסעים ניתן לפגוש במסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ' שמוטמע בתוך הקונסולה המרכזית, ומתחתיו כפתורי מגע רבים.

יונדאי טוסון

מנוע ה-2.0 ליטרים המוכר של יונדאי, בהספק של 155 כ"ס, משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית אך זכה למספר שינויים, בראשם שימוש בבלוק מאלומיניום במקום ברזל (מה שתרם להפחתת משקל של 23 ק"ג) וכן מעבר לשימון מבוקר מחשב. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 11.1 שניות, זהה לדור הקודם, וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 12.2 ק"מ לליטר.

גרסת ה-1.6 טורבו בנזין משודכת כבעבר לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים, כאשר גם היא עברה מספר שדרוגים עם מערכת תזמון שסתומים חדשה. התאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה מ-9.1 שניות בדור היוצא ל-8.8 שניות בדור החדש, ואילו צריכת הדלק המשולבת נעה בין 13.8 ל-14.5 ק"מ לליטר, בהתאם לרמת הגימור.

יונדאי טוסון

את גרסת ה-2.0 ליטרים ניתן יהיה לקבל רק ברמת הגימור הבסיסית שזוכה לשם "פרימיום". זו כוללת בין היתר את מסך המולטימדיה בגודל 8 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי "17 קלים, הנעה מרחוק, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג מאחור, חיישני חניה, מצלמת רוורס, מראות עם קיפול חשמלי, תאורת אווירה ובלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold.

בתחום הבטיחות כוללת גרסה זו 7 כריות אוויר כולל כרית מרכזית בין הנוסעים מלפנים (לראשונה ביונדאי), בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות, מערכת להתרעה על שכחת ילד במושב האחורי ואורות גבוהים אוטומטיים.

יונדאי טוסון

גרסת הפרסטיז' עם מנוע הטורבו מציעה בנוסף גם זיהוי תנועה חוצה בצמתים ולוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 10.25 אינץ'.

ציי רכב יקבלו גרסה נפרדת בשם "פנורמיק", שמצוידת גם היא במנוע טורבו ומוסיפה לפרסטיז' גם גג שמש פנוראמי ותאורת לד פנימית - אך לא כוללת את התרעת השטחים המתים והתרעת תנועה חוצה מאחור שמוצעות כבר בגרסת הכניסה.

מעל אלו ישנה גרסה בשם "לקצ'רי" שכוללת בנוסף גם בקרת שיוט אדפטיבית, טעינה אלחוטית לסלולארי, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, בורר הילוכים אלקטרוני וחישוקי "18. 

גרסת ה"עלית" הבכירה מוסיפה לכל אלו גם סבכה קדמית בגימור כרום, תאורת לד מלפנים ומאחור, חישוקי "19 ומושבי עור עם כוונון חשמלי חימום מלפנים.

יונדאי טוסון

יונדאי טוסון 2021 - מחירים:

יונדאי טוסון 2.0 ליטרים פרימיום - 159,900 שקלים

יונדאי טוסון 1.6 טורבו פרסטיז' - 169,900 שקלים

יונדאי טוסון 1.6 טורבו פנורמיק - 176,900 שקלים

יונדאי טוסון 1.6 טורבו לקצ'רי - 181,900 שקלים

יונדאי טוסון 1.6 טורבו עלית - 191,900 שקלים

נציגי כלמוביל ציינו בהשקה כי עד כה הוזמנו 2,800 רכבים על ידי לקוחות פרטיים, שגם שילמו מקדמה של 2,000 שקלים. בנוסף לגרסה ההיברידית שתצטרף בהמשך השנה, צפויה להגיע בשלב מאוחר יותר גם גרסת פלאג-אין הייבריד - ככל הנראה רק בשנה הבאה.

יונדאי טוסון

בהמשך השנה צפויה יונדאי להשיק עוד מספר דגמים בולטים, בהם גרסה חשמלית לקונה, דור חדש לאלנטרה עם הנעה היברידית, וואן חדש בשם סטאריה שיחליף את ה-i800 וכן דגם חשמלי חדש בשם איוניק 5.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה