דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי ולוסטר: עכשיו גם בטורבו

Getting your Trinity Audio player ready...



לאחר שזכתה לפופולאריות גבוהה בקרב לקוחות צעירים וגם אצל המבוגרים, תנסה יונדאי ולוסטר את כוחה גם אצל חובבי הנהיגה. גרסת הטורבו שהגיעה היום לישראל מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, אשר בסיוע של מגדש טורבו מייצר הספק של 186 כ"ס - נתון שקורץ למתחרות כמו פולקסווגן שירוקו, פיג'ו RCZ ואפילו מיני קופה S. המחיר, לעומת זאת, נמוך מזה של רוב המתחרות - כך שלפחות על הנייר מדובר בחבילה אטרקטיבית למדי.


יונדאי ולוסטר טורבו. גם יפה, גם אופה, גם קוּפֶּה / צילומים: יצרן

 

מנוע הטורבו של יונדאי ולוסטר מספק כאמור 186 כ"ס, ובנוסף מייצר מומנט של 27 קג"מ ב-1,500 סל"ד - שיפור ניכר לעומת הגרסה הרגילה, שמסתפקת ב-140 כ"ס ובמומנט של 17 קג"מ שמגיע רק ב-5,000 סל"ד. הפער בין המנועים מתבטא בנתוני הביצועים, שעומדים על 8.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש בגרסת הטורבו האוטומטית לעומת 10.3 שניות בגרסה האוטומטית הרגילה. צריכת הדלק, לעומת זאת, נוטה לטובת הולוסטר הסטנדרטית שמציגה נתון של 16.1 ק"מ לליטר לעומת 12.9 ק"מ לליטר בגרסת הטורבו האוטומטית. ההסבר להבדל בצריכת הדלק, שבדרך כלל נוטה להיות טובה במנועי טורבו, הוא בתיבת ההילוכים: בעוד הולוסטר הרגילה מצוידת בתיבה רובוטית כפולת מצמדים, גרסה הטורבו משווקת עם תיבה אוטומטית פלנטרית רגילה



יונדאי ולוסטר טורבו תשווק רק בגרסת ה-Supreme (השונה מהגרסה המקבילה בולוסטר הרגילה). גרסה זו כוללת מערכת לניטור לחץ האוויר בצמיגים, מערכת שמע עם חיבורי USB, שליטה מההגה, מגבר חיצוני וסאב וופר, מסך מגע, ממשק בלוטות', בקרת אקלים מפוצלת, מושבים מחוממים עם ריפודי עור, מושב נהג עם כוונון חשמלי, חישוקים קלים, חיישני חניה ועוד. קבוצת הזיהום של גרסת הטורבו הידנית היא 4, בדומה לולוסטר הרגילה, ואילו הטורבו האוטומטית תמוקם בקבוצת הזיהום השביעית.

 

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה