דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טסלה מודל 3 נחשפת, ונחטפת

Getting your Trinity Audio player ready...


לחברת טסלה הייתה מאז ומעולם מטרה מוגדרת. היא רצתה (ועדיין רוצה) לשנות את שוק כלי הרכב בעולם מהיסוד. אבל אלון מאסק, העומד בראש החברה, גם תמיד ידע שהוא לעולם לא יוכל לעשות זאת עם הרודסטר, שהציעה טווח נסיעה קצר עד כדי גיחוך תמורת מחיר אסטרונומי למדי, מה שהצליח לקרוץ רק למעטים שרצו להתבלט.
גם המודל S והמודל X שאמנם הציעו טווח שפוי יותר, יוקרה ואיכות ברמות גבוהות מאוד, ואפילו נתוני ביצועים די תלושים מהמציאות, מעולם לא יועדו להיות הדגמים ש"ישנו את הקונצזוס". בעיקר בשל מחירם, שהציב אותם בקטגוריה מעל. שני אלה, יחד עם הרודסטר, תוכננו להיות תצוגה של היכולות של החברה, של הטכנולוגיה שהיא מפתחת, ולא פחות חשוב, כלי מיתוג ויצירת דעת קהל חיובית אודות ה"חברה המוזרה שהזאת שמייצרת מכוניות חשמליות".

טסלה מודל 3

התפקיד של ה"פורצת", זו שתהיה המכונית הראשונה של טסלה להימכר בכמויות מסחריות, היה שמור למודל 3. במהלך סוף השבוע נחשפה המשפחתית הראשונה של טסלה לראשונה ועשתה המון רעש (מטאפורי כמובן, כי המכונית עצמה לא עושה רעש בכלל), עם כ-200,000 אלף הזמנות מוקדמות שנרשמו בפנקסי החברה, מתוכם 150,000 בשעה הראשונה - פי שתיים ממה שציפתה היצרנית.

טסלה מודל 3 היא למעשה החזון הסופי של טסלה - מכונית משפחתית סטנדרטית לחלוטין - אם כי מעט יוקרתית יותר - עם טווח שמספיק לשימוש יומיומי הגיוני ומחיר סביר, ולמען האמת נראה שהם הצליחו לסמן את כל הסעיפים שהם הציבו לעצמם.

טסלה מודל 3

הטווח של המכונית יהיה עד 346 קילומטרים. מספיק לא רק למסע הלוך-חזור לעבודה, אלא עבור לא מעט אנשים גם מכסה נסועה שבועית (לפי חישוב ממוצע של 17,500 ק"מ לשנה, שהם 336 ק"מ לשבוע). הביצועים, כיאה לטסלה, יהיו מאוד לא רעים, עם האצה ל-60 מיל"ש (92 קמ"ש) תוך "פחות מ-6 שניות".

בנוסף לכל אלה, טסלה מודל 3 מקבלת את מערכת ה"טייס האוטומטי" החצי-אוטונומית, מבטיחה יותר מרווח לחמישה מבוגרים מאשר כל משפחתית אחרת, ולמרות שהמכונית טרם נבחנה במבחני ריסוק, היצרנית כבר הצהירה כי "היא בטוחה", שהיא תקבל חמישה כוכבי ריסוק, ואפילו הרחיקה ורשמה את הנתון באתר האינטרנט הרשמי שלה.

טסלה מודל 3

ונעבור למה שהיווה את המכשול הגדול ביותר עבור דגמי טסלה עד כה, מכשול שהמודל 3 יועדה לצלוח - המחיר. בעוד המודל S, שמתחרה בשווקים בהם היא נמכרת במכוניות דוגמת ב.מ.וו סדרה 5, אך עולה כמו ב.מ.וו סדרה 7, המודל 3 יועדה להתחרות במכוניות משפחתיות גם בחזית המחיר.

ובכן, התוצאה מעורבת. מחירה של טסלה מודל 3 יעמוד על 35,000 דולר לפני הנחות מס. מצד אחד, מדובר על משמעותית פחות מ-61,000 הדולרים שנדרשים עבור המודל S, אך מצד שני גם כמעט פי שניים מ-18 אלף הדולרים שהם מחירה של פורד פוקוס ואפילו יותר מ-30 אלף הדולרים שמבקשת אודי עבור ה-A3 סדאן הבסיסית שלה.

טסלה מודל 3

אם מי מכם אי פעם חשב שלייבא את הדגמים של טסלה יהיה רעיון טוב, היינו אומרים שעכשיו זה הזמן לממש את הרעיון הזה.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה