דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה קאמרי החדשה נוקטת עמדה: בלי בנזין, רק היברידי

בקצרה:

  • נחשף דור חדש ותשיעי לטויוטה קאמרי
  • לא תוצע יותר בגרסאות בנזין, אלא רק היברידיות 
  • צפויה אצלנו במחצית השניה של 2024

טויוטה חשפה בתערוכת לוס אנג'לס דור חדש לקאמרי, והפעם גם עם בשורה: לא יהיו יותר גרסאות בנזין למשפחתית הגדולה, אלא רק היברידיות למיניהן. מיד על המשמעות של המהלך, אבל לפני כן מספר פרטים אודות המכונית החדשה.

טויוטה מגדירה את המכונית כדור הבא של קאמרי, אבל רבים מהמכלולים זהים לאלה ששירתו את הדור הקודם. הפלטפורמה זהה (TNGA-K), העיצוב כמעט-זהה, במערך המתלים הוחלפו רק בולמי הזעזועים והעובדה שדבר לא מוזכר לגבי ממדי המכונית החדשה, מנוע ה-2.5 ליטר, תיבת ההילוכים וההיגוי, מלמדים כי גם שם לא השתנה דבר.

מה כן שונה? מראה תא הנוסעים. יש אמנם כמה פריטים שנותרו כמו ידית בורר ההילוכים או 'פסנתר' המתגים משמאל להגה, אבל המראה שונה לחלוטין. נאה ומודרני יותר, וטויוטה גם מדווחת על חומרים חדשים. ברמות הגימור הנמוכות נמצא לוח מחוונים בגודל "7 ומולטימדיה בגודל "8, וביוקרתיות יותר "12.3 לכל אחד מהצגים ותצוגה עלית ("10) על השמשה הקדמית.

בטויוטה גם מספרים על שימוש בסייעת קולית - לראשונה בדגם - לצד קישוריות אלחוטית לאפל ואנדרואיד, עדכוני תוכנה מהאוויר (OTA) ומעטפת בטיחות נרחבת שמורכבת מחבילת 'Toyota Safety Sense 3.0' המוצעת כעת כסטנדרט.

הקאמרי זונחת את גרסאות הבנזין לחלוטין ותשווק בשתי גרסאות היברידיות המבוססות על מנוע 2.5 ליטר בנזין ותיבת הילוכים מסוג מפצל כוח עם מנוע חשמלי נוסף - מבלי לפרט. כנראה גם אלה הגיעו מקאמרי הפורשת. לעומת זאת מערכות החשמל המוצמדות הן מהדור החמישי והחדש (THS 5).

גרסת ההנעה הקדמית תציע הספק של 225 כ"ס (218 בדור היוצא) כשגרסת ההנעה הכפולה מציעה 232 כ"ס (203 כ"ס בבנזין הקודם). חידוש נוסף הוא אופן השגת הכוח, כשלראשונה יש בקאמרי הנעה כפולה המושגת באמצעות מנוע חשמלי ולא באמצעיים מכניים. בשלב זה טויוטה לא חושפת את נתוני הביצועים או צריכת הדלק של אף גרסה.

נזכיר כי קאמרי היא מכונית חשובה מאוד עבור טויוטה. בסיכום המכירות של ארה"ב בשנת 2022, התייצבה במקום החמישי בטבלה עם כ-300 אלף מכוניות חדשות, מיד אחרי ראב 4 שבמקום הרביעי ושלושת הטנדרים האמריקאיים שבפסגה. בסגמנט שהולך ונעלם - גם בארה"ב - זהו הישג נאה גם אם מייצג התכווצות של כ-6% ביחס ל-2021. מכירות הדור החדש בארה"ב צפויות להתחיל באביב 2024, ואצלנו ממש בסמוך - בתחילת המחצית השניה של 2024.

מה אנחנו חושבים: טויוטה כמו יצרניות רבות אחרות מודעת לכך שהחשמל הוא העתיד, אבל לא כל מקום בעולם מוכן או יכול לאמץ את הטכנולוגיה החדשה. לכן גם היא ממשיכה להציע מגוון רחב של פתרונות הנעה שיתאימו למגוון רחב של לקוחות.

ובכל זאת, פטור בלא כלום אי אפשר, אז הולכים על היברידי וזונחים את הבנזין כמקור בודד. צעד די נועז לאור העובדה שבדור הקודם היו שש גרסאות בנזין והיברידית אחת. נראה איך זה יעבוד לה.

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900

מתחמי תוכן

  • ליסינג במקום לרכוש רכב, אפשר פשוט לעשות ליסינג. מה זה אומר אייקון ליסינג
  • ביטוח רכב כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב. המלצות, טיפים ומדריכים אייקון ביטוח רכב
  • מימון לרכב רכישת רכב בתשלומים, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת אייקון מימון לרכב
  • רכב יד שניה כל מה שצריך לדעת ברכישת רכב משומש וממה צריך להזהר אייקון רכב יד שניה
  • טרייד אין מפתח תמורת מפתח: לשלם רק את ההפרש לרכב חדש יותר אייקון טרייד אין
  • בחר רכב
לפי דגם
או לפי קטגוריה
לייעוץ מקצועי חינם:צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900
חזור למעלה