דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ועידת הרכב של ישראל

Getting your Trinity Audio player ready...
מאת יתיר דוידוביץ

היום (16.1.12) התקיימה ועידת הרכב של ישראל. הועידה התמקדה בעיקר ביבוא הרכב לישראל ובהמלצות ועדת זליכה לעניין יבואני הרכב וחברות הליסינג. 

ירון זליכה, יו"ר הועדה להגברת התחרותיות בשוק הרכב, אמר במסגרת הועידה כי הועדה בראשותו זיהתה כשלים רבים בשוק הרכב בארץ. בהתייחס לשוק הליסינג אומר זליכה: "מצאנו התנהגות קרטליסטית, חשוב להדגיש כי אין תיאום פורמלי של מחירים – זה לא קורה. זיהינו התאמה, לא תיאום. לכן יש להפעיל מנגנון גילוי שיגלה ויעניש במידה ויש התאמה". זליכה גם התייחס לרפורמות אותן תציע הועדה. ובהן החזקה של מותג אחד במידה והוא שולט על למעלה מ-8% מהענף. יש לציין שקבלת ההצעה תפגע בעיקר ביבואנית פורד-מאזדה לישראל, דלק מוטורס, וביבואנית יונדאי ומרצדס, כלמוביל. המלצות נוספות הינן הגבלת הפעם שבין המחירים לחברות ליסינג וללקוחות פרטיים והפרדה בין המוסכים וחברות הליסינג, זאת על מנת "לשחרר" את שוק החלפים לכלי הרכב.  


יונדאי ולוסטר. תיפרד ממיצובישי לאנסר? / צילומים: יצרן

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, התייחס בדבריו בעיקר בנושאי תשתית. לדברי השר הממשלה תאשרבקרוב  את בניית קו הרכבת לאילת. בהתייחס לנושא התחבורה הציבורית אמר השר כי יעשה מהלך מקיף שתפקידו שיפור התחבורה הציבורית ונוחות השימוש בה. לדבריו בירושלים וחיפה התהליך נמצא בשלב מתקדם בעוד הבעיה העיקרית היא באזור גוש דן. השר יצא כנגד הרעיון לגבות אגרת גודש באזור תל-אביב: "אגרת גודש לכל מי שנכנס לעיר ת"א אינה פתרון ולא תוכל להיות עד שלא תהיה תחבורה ציבורית הולמת" .  השר גם התייחס לנושא הרכב הפרטי ואמר כי היחס מכונית לנפש נמוך בהשוואה לאירופה וכי יש למשפחות וצעירים לקנות רכב חדש ובטוח. 

נשיא איגוד יבואני הרכב, יקי אנוך, אמר כי הוא צופה ירידה במכירות רכב חדש בישראל בשנה הקרובה. בהתייחס לשינויים שמתרחשים בשוק הרכב בארץ אמר אנוך כי רפורמת המיסוי הירוק הצליחה ויצרה תנועה של רוכשים לכיוון רכבי מסגמנט המיני. אנוך צופה גידול של עד 25% בפלח שוק זה.

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה