דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הרכבים הנמכרים ביותר ב-2021

Getting your Trinity Audio player ready...

בשנת 2021 עלו על כבישי ישראל 289,291 רכבים חדשים, נתון המהווה עליה של 34.8% ביחס לשנת 2020, שהיתה שנה חלשה מהממוצע בשל משבר הקורונה. המספר הזה, שמהווה שיא של כל הזמנים עבור שוק הרכב הישראלי, לא כולל כמה עשרות אלפי רכבים שהגיעו ארצה ביבוא אישי ומקביל, מוניות, משאיות, אוטובוסים וכלים דו-גלגליים. ומי הן 10 המכוניות הכי נמכרות בישראל? בשביל זה תצטרכו לחכות לסוף הכתבה...

שימו לב: השינוי המצוין בטבלאות הוא ביחס לנתוני 2020. הסימן ^ מציין כניסה חדשה לעשיריה המובילה.

דירוג המותגים

ראשית, הסבר: המותגים המסומנים בירוק הם אלה שעלו בשיעור גבוה מזה של השוק כולו - כלומר, הגדילו את נתח השוק שלהם. סימון שחור מסמן מותגים שצמחו, אך בשיעור קטן מזה של השוק ולמעשה נתח השוק שלהם התכווץ. באדום מסומנים המותגים שחוו ירידה במכירות.

יונדאי מובילה כרגיל את השוק, אך השנה הצטמצם הפער בינה ובין טויוטה וקיה. למעשה, בארבעת החודשים האחרונים של השנה יונדאי היתה שלישית, ומסרה פחות רכבים מטויוטה וקיה. האם יש מהפך בדרך?

מאזדה הפתיעה עם עליה משמעותית במכירות למרות שלא הושקו דגמים חדשים בשנה החולפת. אחת הסיבות לכך היא זמינות מלאי יחסית גבוהה, שאפשרה ליבואנית גם להוריד מחירים לקראת סוף השנה.

נתונים מצוינים נרשמו גם אצל ניסאן וסובארו, ובמותגים הקטנים יותר נרשם זינוק משמעותי אצל MG, ג'יפ, פורד ואיסוזו.

רכבים בנמל

בתחום היוקרה ב.מ.וו היא המרוויחה הגדולה, במה שמסתמן כשנה מצוינת עבור היבואנית דלק מוטורס. גם ג'יפ ואלפא רומיאו נהנו מצמיחה משמעותית בתחום, בעוד אודי, מרצדס, וולוו ולקסוס צמחו בשיעורים מתונים יחסית. שוק היוקרה כולו כמעט ולא השתנה: מנתח שוק של 7% ב-2020, נרשמה עליה קלה ל-7.2% ב-2021.

וכמובן, אי אפשר להתעלם משטף המותגים החדשים שהגיעו לישראל בשנה החולפת. טסלה היא כמובן הבולטת שבהם, ובשנתה הראשונה היא הצליחה להתברג מעל מותגים עממיים ותיקים - וגם להשתחל לרשימת 10 הדגמים הנמכרים ביותר. כדאי לציין גם את קופרה שהרשימה עם למעלה מ-1,000 מסירות, כאשר גם איווייז וג'נסיס נכנסו ברגל ימין לשוק המקומי.


דירוג הקטגוריות

הביקוש לג'יפונים התייצב בשנה החולפת, כאשר גידול קל נרשם דווקא בכלים היקרים יותר - רכבי הפנאי הגדולים ורכבי הפנאי-יוקרה. יחד מסתכם שוק רכבי הפנאי ב-49.8% משוק הרכב הישראלי. מכוניות הסופר-מיני ירדו בפער לא מבוטל, המשפחתיות המשיכו בנסיגה ואילו סגמנט המנהלים כמעט והוכפל - כאשר כמעט את כל העליה אפשר לזקוף לזכותה של טסלה מודל 3.

מיני

קטגוריית הקטנטנות המשיכה להצטמצם בשנה החולפת. עבור יונדאי זו היתה שנה מלאה ראשונה עם התיבה הרובוטית החדשה, בקיה החלפת הדגם בוצעה רק באמצע השנה - והפער בינה לבין האחרות הפך משמעותי במיוחד. אצל פיאט השיקו את ה-500 החשמלית החדשה, אך מרבית המכירות השנה היו מהדגם היוצא עם מנוע הבנזין.

יצאו מהרשימה: סיאט מי.

 
מכוניות מיני

סופר מיני

כאן אין הפתעות. הדור החדש של ה-i20 נותר בפסגה, בין היתר בזכות המסירות לצה"ל, וגם היאריס החדשה המשיכה בביצועים החזקים. מאזדה 2 הותיקה עלתה, סיטרואן C3 חזרה לעשיריה בהפתעה, והיא מובילה בפער משמעותי על שתי אחיותיה לבית פיג'ו-סיטרואן-אופל. בסוזוקי איבדו את הבלנו, שהפסיקה להימכר בארץ, אך לא רשמו גידול משמעותי בסוויפט.

יצאו מהרשימה: סוזוקי בלנו, הונדה ג'אז.

 
יונדאי i20

משפחתיות קטנות

הקטגוריה הזו ממשיכה להצטמצם, עד כדי היעלמות. האקסנט היא למעשה הדגם הרלוונטי היחיד בקטגוריה, האטראז' כבר לא נמכרת יותר זה למעלה מחצי שנה וכך גם דאצ'יה לוגאן - אך זו האחרונה צפויה להגיע ארצה בדור חדש בשנה הקרובה.

יצאו מהרשימה: מאזדה דמיו.


משפחתיות

הקורולה הגדילה את הפער השנה, והאיוניק הצליחה לשמור על מעמדה עם נתון מכירות פנטסטי, רגע לפני שהדגם יורד מפס הייצור. למעשה, קטגוריית המשפחתיות מורכבת מ-6 דגמים דומיננטיים, כאשר רבים אחרים מסתפקים במספרי מכירות נמוכים.

יצאו מהרשימה: סיאט לאון.

 

 
משפחתיות

רכבי פנאי קטנים

הארונה והסטוניק שוב החליפו ביניהם מקומות, כאשר שניהם זולים מהממוצע בקטגוריה ובהתאם ממשיכים להוביל. ג'יפון מוזל שלישי - יונדאי וניו - התמקם מיד אחריהם, ואחיו היקר יותר נצמד אליו על אף עצירת השיווק של הגרסה ההיברידית. הצמד הותיק של סוזוקי עדיין נותר בצמרת, ואילו פיג'ו 2008 החדש נהנה אף הוא ממספרי מכירות מרשימים.

יצאו מהרשימה: MG ZS.

 
רכבי פנאי קטנים

רכבי פנאי קומפקטיים

קיה ספורטז' אוטוטו יוחלף בדגם חדש, מה שלא מנע ממנו להתחזק השנה משמעותית ולהתמקם בפסגת הקטגוריה - קצת מעל אחיו למותג קיה נירו, שגם הוא עומד לקראת החלפה. האאוטלנדר הגיע בדור חדש ורשם התחזקות מסוימת, על חשבונו של סקודה קודיאק שסובל ממגבלות מלאי קשות.

יצאו מהרשימה: ניסאן קשקאי.


 
ג'יפונים קומפקטיים

רכבי פנאי גדולים

הדגמים החדשים שהגיעו השנה לא הותירו חותם. קיה סורנטו התחזק בצורה קלה בלבד, גם טויוטה היילנדר רשם מספרים יפים, אבל אף אחד מהם לא דגדג את הלנדקרוזר הותיק ואת סגנו רנגלר. החשמל עדיין לא הגיע לעולמות האלו, וספק אם יגיע בתקופה הנראית לעין.

יצאו מהרשימה: פורד אדג', סובארו אאוטבק.

 
רכבי פנאי גדולים

מכוניות מנהלים

תורידו את הכובע בפני טסלה, שהגיעה קצת אחרי תחילת השנה והשתלטה לחלוטין על הסגמנט - עם פער בלתי נתפס בינה לבין סגניתה. כל זה קרה בלי אולמות תצוגה מסודרים, בלי מסע שיווק מתוקצב ובלי שירותים כמו ליסינג או טרייד אין, מה שרק מעצים את ההישג של היצרנית האמריקאית. מלבד זאת, ב.מ.וו סדרה 3 זינקה השנה והגיעה למספרים יפים במיוחד, וולוו S60 התכווצה וגם המסירות של מרצדס C קלאס הצטצמו לקראת החלפת הדגם.

יצאו מהרשימה: וולוו S60, מרצדס C קלאס.

 

 
טסלה מול סונטה

מיניוואנים

כאן אין כמעט שינויים - הלקוחות עברו כמעט כולם לסגמנט רכבי הפנאי, ומי שנשאר בוחר באחת האופציות הותיקות והמוכרות. הקרניבל החדש נמכר במספרים יפים כמצופה, ובשנה הקרובה הוא יתמודד מול יונדאי סטאריה העתידני.

יצאו מהרשימה: סיאט אלהמברה.

סאלון-פאר

אין הפתעות באחד הסגמנטים השמרניים ביותר. הקבוצה המובילה שומרת על כוחה, ג'נסיס G80 משתחלת פנימה ובפורשה מחליפה הטייקן את הפנמרה.

יצאו מהרשימה: פורשה פנמרה, אודי A8.

 
מרצדס E קלאס

רכבי פנאי-יוקרה קטנים

וולוו ממשיכה לשלוט בקטגוריה, והשנה רושם ה-XC40 זינוק משמעותי ומגיע למספרי מכירות פנטסטיים. באודי יכולים להיות מרוצים מה-Q3 אבל פחות מה-Q2, ג'יפ קומפאס הפתיע ורשם גידול משמעותי במכירות, ואילו מרצדס רשמה כמות נאה של מכירות גם מה-GLA וגם מאחיו החשמלי, ה-EQA. ב.מ.וו ממשיכה במגמת הירידה בסגמנט הזה.

יצאו מהרשימה: מיני קאנטרימן.

 
רכבי פנאי יוקרה

רכבי פנאי-יוקרה בגודל בינוני

בשנה האחרונה של הדור הראשון, לקסוס NX מפתיע ועוקף את וולוו XC60. הדגם החדש שמתחיל להימכר בימים אלה אמור להעניק רוח גבית ל-NX. אודי אי-טרון נתקל השנה במתחרים חדשים בתחום החשמל ואיבד מכוחו, ואילו ה-iX3 החשמלי של ב.מ.וו מפתיע ועוקף גם את ה-X3 וה-X4.

יצאו מהרשימה: ריינג' רובר וולאר, ב.מ.וו X3, ב.מ.וו X4.

 
רכבי פנאי יוקרה

רכבי פנאי-יוקרה גדולים

גם השנה הגרנד צ'ירוקי מוביל את הקטגוריה הזו בפער ניכר, שגדל השנה למספרים עצומים, אבל צריך לזכור שהוא עולה בערך חצי ממתחריו. הדיפנדר החדש תפס מקום של כבוד בעשיריה המובילה, וגם מרצדס וב.מ.וו נהנות כאן ממספרים יפים.

יצאו מהרשימה: אודי Q8.

 
ג'יפ גרנד צ'ירוקי

טנדרונים 

דור הולך ודור בא, והברלינגו ממשיך בשליטה הבלתי מעורערת שלו בקטגוריה. במקום השני התייצב התאום שלו, טויוטה סיטי, וגם במקום השלישי ישנו רכב זהה לחלוטין. השנה הופסק השיווק של כמה דגמים בולטים בקטגוריה הזו - קנגו, דוקר, דובלו ו-NV200, אך הקאדי הגיע בדור חדש.

יצאו מהרשימה: אין.


 
טנדרונים

טנדרים

רבותיי, מהפך: לראשונה מזה אינספור שנים, הטנדר של מיצובישי כובש את פסגת הקטגוריה - ועושה זאת בפער לא מבוטל, רגע לפני שהוא יורד מפס הייצור. הזכיה במכרז הממשלתי אחראית לחלק ניכר מהצמיחה שלו. מלבד שלושת המובילים, אין ממש אופציות רלוונטיות אחרות בסגמנט.

יצאו מהרשימה: פולקסווגן אמארוק.

 
 
מיצובישי טרייטון

הכי נמכרים בישראל

הרביעיה המובילה שומרת על כוחה מהשנה שעברה, אך הקורולה התחזקה משמעותית, וזה לפני שסופרים כמעט 3,000 יחידות שהגיעו במסגרת היבוא המקביל. קיה ספורטז' טיפס ארבעה מקומות, טסלה מודל 3 הכניסה רגל לעשיריה וגם האוקטביה חזרה לעניינים בגדול. מתוך 10 הדגמים המובילים יש ארבעה דגמים היברידיים, 6 דגמים של קונצרן יונדאי קיה, אירופאית אחת בלבד וגם חשמלית אחת.

 

 קורולה

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה