דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

במקום מכונית משפחתית: מה אפשר לקנות ב-130 אלף שקל

Getting your Trinity Audio player ready...


יש לכם משפחה וסכום של 130-140 אלף שקלים, וסביר להניח שהצעד הבא יהיה "סיבוב סוכנויות" שיגמר ברוב המקרים בקניית מכונית משפחתית כזו או אחרת. אבל מה אם היינו מספרים לכם שיש עוד אופציות? אולי בכלל עדיף לקנות מיקרוואן, סופר מיני סטיישן או ללכת בעקבות צו האופנה ולרכוש ג'יפון?


מכוניות משפחתיות. לא האופציה היחידה

החלטנו לכנס עבורכם כמה אופציות מעניינות שיגרמו לכם לבדוק מכוניות מקטגוריות נוספות מלבד "תצורת שלוש הקופסאות", ואולי לצאת מהסוכנות עם מוצר שמתאים יותר לצרכים הספציפיים שלכם. אז בואו נתחיל.
שלב ראשון: המיקרוואן
מזל טוב! יש לכם תאומים. לא פשוט. אתם צריכים להסתובב עם המון ציוד, אז גודל תא המטען הוא קריטי. אבל בגלל שהילדים רק נולדו, הם דורשים להיות ספונים בסל-קל, לכן מרווח רגליים גם הוא חשוב למדי, אך לא משמעותי. רוחב, מרווח כתפיים? מעניין את הסבתא.

למטרה זו בדיוק הומצא המיקרוואן - אופל מריבה, קיה סול המעוצבת והמגניבה ואפילו הונדה ג'אז, שעל הנייר נחשבת לסופר מיני ולא "באמת" מיקרוואן. כל אלה יציעו תא מטען גדול למדי - רובן ככולן בנפח של משפחתית סדאן, אולם בתצורה נוחה יותר בזכות דלת חמישית (יתרון המשותף גם לשאר הרשימה), ומרווח רגליים סביר לחלוטין גם למקרים בהם הילדים אצל סבא וסבתא ואתם יוצאים לסרט עם זוג חברים.

רובן גם יציעו מגוון פתרונות אחסון חכמים ויצירתיים והמריבה של אופל אפילו תוסיף לחגיגה דלתות אחוריות "הפוכות" כדי להקל על חגירת העוללים.

מיקרוואנים
מאז ביצוע המבחן, הופסק שיווק הספייס וורסו

שלב שני: סופר מיני סטיישן
הילדים גדול, עברו לכסאות בטיחות, אבל עדיין מתעקשים על העגלה. שלא נדבר על עשרות הקילוגרמים של חיתולים, פירות, אבקות תחליפי חלב ועוד אינספור פק"לים שגורמים לכל יציאה לפרק להרגיש כמו מסע פילים.

אז עכשיו מרווח הרגליים כבר פחות קריטי, ואת מקומו בהיררכיה לקח נפח תא המטען. מרווח כתפיים עדיין מעניין אותנו כשלג דאשתקד. הכירו את הסופר מיני סטיישן. אחרי שנים בהן הייתה הקטגוריה מצומצמת יחסית, עם סקודה פאביה ספייס וסיאט איביזה פלואו בלבד, הצטרפה לפני כשנתיים רנו קליאו סטיישן ולאחרונה גם דאצ'יה לוגאן MCV.

הפאביה והאיביזה חולקות מספר לא קטן של נתונים טכניים, אולם הפאביה מציעה תא מטען גדול בפער משמעותי (505 ליטר לעומת 430). הלוגאן מציעה תא מטען ענקי, מחיר נמוך מהאחרות ובסיס גלגלים ארוך מהן, אך דורשת פשרות בתחום איכות החומרים, ואילו הקליאו נמצאת במקום טוב באמצע - אך היא היקרה מכולן.

סופר מיני סטיישן
סופר מיני סטיישן - פחות מרווח רגליים, הרבה יותר נפח תא מטען

שלב שלישי: מיניוואן עם 5 מושבים
מזל טוב! נולד יורש עצר שלישי במספר. פה העניין כבר נהיה מסובך משמעותית - לדחוס שלושה מושבי בטיחות לתוך רכב, גם לאלו הרחבים ביותר, זו משימה לא פשוטה בכלל. במיוחד אם רוצים שכל שלושת המושבים ייהנו מנוחות הקיבוע של עוגני ISOFIX.

האופציה ההגיונית היחידה פחות או יותר שתתאים לסט הדרישות הזה היא מיניוואן, אך המיניוואנים המסורתיים - אלה עם שבעה מושבים - יקרים מדי. לכן אנחנו פונים לאלה עם חמישה מושבים, אך פה הקטגוריה יבשה יותר ממדבר יהודה בשלהי אוגוסט, עם אופציה אחת בלבד בשוק הישראלי כרגע - סיטרואן C4 פיקאסו.

מזל, אם כן, שזו אופציה מעולה - עם מנוע טורבו חזק, תא נוסעים שתוכנן בקפידה ובצורה חכמה מאוד, וגם מחיר שנושק לאלו של המשפחתיות הרגילות. ישנו גם פולקסווגן גולף ספורטסוואן, אך הוא דורש מתיחת התקציב (144,900 שקל).

סיטרואן C4 פיקאסו
סיטרואן C4 פיקאסו. האופציה היחידה מתחת ל-140 אלף

שלב רביעי: ג'יפון
הילדים כבר גדלו, ושניים מהם לפחות יצאו ממושבי הבטיחות. אז תא המטען כבר קצת פחות חשוב, כי העגלות כבר עברו בירושה ויותר חשוב המרווח לכתפיים וגם לרגליים (כי אף אחד לא אוהב לקבל בעיטות בגב).

פה, אנחנו כבר נתקלים במבול של אפשרויות רבות ומגוונות. אבל אותנו מעניין החלק ה"מגוון" של האפשרויות, אז נלך - כמעט כמו כל שוק הרכב - למעלה, ונבחר בג'יפון.

נוכל לבחור באחד הקטנים הגדולים יותר - סקודה יטי או סאנגיונג טיבולי, שמציעים שפע של מקום לשלושה ילדים מאחור ובמחירים של משפחתית גם לא דורשים פשרות בתחום האבזור והמנועים.

לחלופין, אפשר לבחור באחת מגרסאות הבסיס של הג'יפונים הגדולים יותר - קיה ספורטאז' או יונדאי טוסון (שידרוש מתיחונת קטנה של התקציב) וגם ניסאן קשקאי או תאומו רנו קדג'אר. כאן נאלץ לוותר על ביצועים ואבזור, אבל נקבל מרווח גדול יותר.

סאנגיונג טיבולי
סאנגיונג טיבולי. מרווח ולא יקר

שלב חמישי: קטנה ויוקרתית
הציפורים אולי עדיין לא עזבו את הקן, אבל בגיל העשרה, הן פחות ופחות מצטרפות אליכם לנסיעות. ובכלל, מעדיפות לבלות עם החברים והחברות בבהייה קבוצתית ברשתות חברתיות במסכי הטלפון. אז עדיין חשוב שיהיה אפשר להושיב בני אנוש מאחורה, אבל המרווח כבר פחות קריטי, וכך גם נפח תא המטען. מה שכן חשוב לכם, זה שהמכונית שלכם תהיה נעימה לנסיעה, נוחה, וכן - אפילו מאובזרת ויוקרתית. הרווחתם את זה.

אחרי בחינה של הקטגוריה, נראה שאודי A1 בגרסת חמש הדלתות הבסיסית תענה על כל הדרישות שלכם, ואם תהיו מוכנים להסתפק במכונית קטנה יותר, גם הסמארט פורפור.

אם תחליטו שהילדים מספיק גדולים ומצטרפים אליכם לעיתים מספיק נדירות, תוכלו גם לוותר על זוג הדלתות האחוריות ואז מגוון האופציות מתרחב גם ל-DS3, מיני קופר שלוש דלתות, וגם פולקסווגן חיפושית שתאכלס בשמחה מבוגרים במושב האחורי. אחרי שהם יצליחו להיכנס פנימה כמובן.

קטנות יוקרתיות
מיני ו-DS3. תוותרו על עוד שתי דלתות ותרחיבו את מגוון האפשרויות

ולסיום שני רעיונות קצת אחרים:

במחיר של מכונית משפחתית אפשר לקנות היום אפילו שתי מכוניות עירוניות אוטומטיות. נכון, לא תוכלו לבחור בגרסאות המאובזרות והיקרות שלהן, אבל ישנן לא מעט אופציות, כגון סוזוקי סלריו (65,990 שקל) או סיטרואן C1 (תמורת 67,900 שקל), ואפילו קיה פיקנטו (68,300 שקל). כך שאפילו כאן לא תהיו מוגבלים בבחירה.

אמנם לא תוכלו לדחוס לתוכן שלושה ילדים, ואפילו לשניים עם ציוד עלול להיות צפוף בלי משחק קטן של טטריס, אבל האופציה הזו תיתן לשני בני הזוג חופש ועצמאות תחבורתית.

עירוניות
עירוניות אוטומטיות. שתיים במחיר אחת

אופציה אחרת, ולא פחות מעניינת, היא טנדרון, מהסוג שבחנו החודש במגזין. אז אמנם אלה רכבים מסחריים שלא בדיוק מיועדים למשפחה, עם כל הפשרות הברורות שתיאלצו לעשות - כגון בידוד רעשים, נוחות נסיעה ואיכויות גימור פחות טוב משל מכונית נוסעים, כמו גם אבזור פחות טוב לעיתים בפער משמעותי.

אבל מאידך אתם מקבלים נפחי הטענה שיביישו גם את הגדולים שבמיניוואנים ושימושיות מהשורה הראשונה. אם אי פעם שקלתם לאיזה חוג לשלוח את הילד - גלישת רוח או ג'ודו ובחרתם באומנות הלחימה כי איפה עכשיו תדחפו גלשן, אתם יכולים לחזור להתלבטות.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה