דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 7 החדשה 2009

Getting your Trinity Audio player ready...



סדרה 7 החדשה ממשיכה את הקו העיצובי של סדרה 7 היוצאת אך בסגנון מתון יחסית, למכונית החדשה יש מראה זורם וחלק יותר, זאת לאור הביקורת החריפה שנמתחה על העיצוב הבוטה של הדגם היוצא. "גריל הכליות" המפורסם, סימן ההיכר של היצרנית,  גדול ובולט יותר מבעבר אך עיצוב תא המטען השנוי במחלוקת כמעט ונעלם, הוא כבר אינו בולט וייחודי כמו שהיה.

בתא הנוסעים ב.מ.וו סדרה 7 מציגה שיפורים בהנדסת האנוש וכן, שדרוג נוסף למערכת ההפעלה של הרכב "i-Drive" שיהפוך אותה לקלה יותר לתפעול (ותציע גם דיסק קשיח עם 40 ג'יגה בייט לאחסון מוזיקה, מפות, חיבור לאינטרנט ועוד),  בנוסף סדרה 7 תקבל מוט הילוכים בעל עיצוב ג'ויסטיק שניתן למצוא כבר היום בסדרה 5. רשימת האבזור (האופציונאלי) ארוכה וכוללת DVD ליושבים מאחור, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, מושבים חשמליים ועוד. לנהג תינתן אפשרות לבחור אחד מבין ארבעה לנסיעה כשכל אחד משפיע על המתלים ותגובת המנוע ותיבת ההילוכים – נוחות, רגיל,  ספורט וספורט פלוס.



ב.מ.וו סדרה 7 החדשה 2009 / צילומים: יצרן

מימדי סדרה 7 החדשה דומים לאלו של קודמתה. האורך קטן ב-2 ס"מ (502 ס"מ) וגם הגובה קטן יותר מבעבר בסנטימטר בודד (148 ס"מ), נתון הרוחב נשאר דומה עם 190 ס"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 8 ס"מ (307 ס"מ). סדרה 7 תוצע גם עם גרסת מרכב ארוכה שתוסיף 19 ס"מ לאורך הכללי (521 ס"מ) ו-14 ס"מ לבסיס הגלגלים (321 ס"מ).

הצגת מכונית פאר גרמנית חדשה מחייבת גם כמה חידושים טכנולוגיים. אפשר לדווח על מערכת ראיית לילה המזהה גופים על הכביש בעזרת חיישנים תרמיים, מערכת מצלמות מסביב לרכב המסוגלת לנתח את הנעשה בכביש ובכך לסייע לנהג לקבל החלטות נכונות ביעילות ומערכת הנעה היברידית שתהווה, לראשונה אצל ב.מ.וו, חלק ממגוון המנועים איתם תוצע סדרה 7. המערכת ההיברידית תציע רמת זיהום נמוכה מזו של שאר הסדרה אך לא תוכל להניע את המכונית ע"י מנוע חשמלי בלבד (להבדיל למשל מדגמי לקסוס וטויוטה).

בנוסף ליחידת הכוח ההיברידית יוצעו גם יחידות כוח קונבנציונאליות יותר. הראשונה היא גרסת הדיזל והיא תקרא 730d, המנוע יהיה בנפח 3.0 ליטר בעל 6 ציל' בטור והוא יספק 245 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-54 קג"מ החל מ-1750 סל"ד. הביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש שאורכת 7.2 שניות ומהירות מרבית של 246 קמ"ש. ב.מ.וו מוסרים כי סדרה 7 המשודכת למנוע זה היא סדרה 7 הנקייה ביותר שיוצרה עד כה עם פליטת 192 גרם CO2 לקילומטר וצריכת דלק ממוצעת של 12 ק"מ לליטר. המנוע הבא לוגם בנזין אך גם הוא בנפח 3.0 ליטר ובעל 6 ציל' בטור. מדובר במנוע כפול המגדשים החדש של היצרנית וזה עבר שיפור קל ולכן הספקו עלה ל-326 כ"ס ו-45.8 קג"מ, הביצועים טובים גם הם. 5.9 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית , מוגבלת אלקטרונית, של 250 קמ"ש. גרסה זו תקרא 740i. בפסגת ההיצע נמצאת ה-750i והיא בעלת מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר, גם הוא כפול מגדשים והנתונים מדהימים – 407 כ"ס בתחום שבין 5500-6400 סל"ד ו-61 קג"מ כבר ב-1750 סל"ד. נתונים אלו מספיקים בכדי להאיץ את סדרה 7 ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות קצרות ועד למהירות מרבית, מוגבלת אלקטרונית, של 250 קמ"ש. כל המנוע משודכים לתיבה אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה בניגוד לשמועות על אחת חדשה עם 8 יחסי העברה.


ב.מ.וו סדרה 7 החדשה 2009. תא נוסעים / צילומים: יצרן

הצלחת המכונית חשובה מאוד ל-ב.מ.וו, היות שבפלח השוק הזה של מכוניות הפאר היא מפסידה בעקביות למרצדס עם דגם S קלאס.
סדרה 7 החדשה ,תהיה לא רק גדולה יותר, מתוחכמת יותר, יעילה יותר מהדור הנוכחי של המכונית אלא גם יקרה יותר. לישראל צפויה ב.מ.וו סדרה 7 החדשה להגיע עם תחילת השיווק באירופה, כלומר באזור חודש אוקטובר  2008.


לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה