דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה נחשפה

Getting your Trinity Audio player ready...

בדיוק שנה לאחר שהוצגה ב.מ.וו סדרה 4, וימים ספורים לאחר שנחשפה ב.מ.וו i4 החשמלית, מציגה ב.מ.וו את הדור השני של סדרה 4 גראן קופה, הלוא גרסת 4 דלתות של סדרה 4 קופה. במקביל חשפה היצרנית הבווארית גם מתיחות פנים לרכבי הפנאי ב.מ.וו X3 ו-X4. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי שלושת הדגמים יגיע לישראל ברבעון הראשון של 2022.

ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה

עיצוב ומידות

רבות נאמר כבר על גריל הכליות החדש של ב.מ.וו, אך מאז כבר הספקנו להתרגל אליו ואף הצטרפו דגמים נוספים הנושאים אותו בגאווה – ב.מ.וו M3, ב.מ.וו i4 ועכשיו גם סדרה 4 גראן קופה. העיצוב החיצוני נשאר נאמן לזה של גרסת הקופה כאשר תוספת הדלתות האחוריות הותאמה בדיוק למבנה הקופה של ה-4. מבפנים גם כן נשמר הדמיון לסדרה 4 ואפשר אף להגיד לשאר דגמי ב.מ.וו.

ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה החדשה מציגה צמיחה במימדים לעומת הדור הקודם. אורכה עומד על 478.3 ס"מ (ארוכה ב-14.3 ס"מ), רוחבה עומד על 185.2 ס"מ (רחבה ב-2.7 ס"מ), גובהה עומד על 144.2 ס"מ (גבוהה ב-5.3 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 285.6 ס"מ (ארוך ב-4.6 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 470 ליטרים (10 ליטרים פחות).

הגראן קופה גם משפרת את השימושיות לעומת סדרה 4 עליה היא מבוססת. מלבד צמד הדלתות הנוספות, היא גם היא ארוכה יותר ב-1.5 ס"מ, רוחבה זהה, גבוהה ב-5.9 ס"מ, בסיס הגלגלים ארוך ב-0.5 ס"מ ותא המטען גדול ב-30 ליטרים.

ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה

יחידות הנעה וביצועים

ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה תשווק עם ההיצע המוכר מסדרה 4 כאשר לכל המנועים מגדש טורבו ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.

כך למשל נפגוש את גרסת 420i בעלת מנוע בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 184 כ"ס, הנעה אחורית, האצה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות וצריכת דלק משולבת של כ-14.3 ק"מ לליטר.

ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה

גרסת 430i עושה שימוש במנוע זהה אך ההספק עומד על 245 כ"ס, ההנעה אחורית כמובן, האצה ל-100 קמ"ש מתקצרת ועומדת על 6.2 שניות וצריכת הדלק המשולבת היא כ-13.8 ק"מ לליטר.

בראש ההיצע ישנה גרסת M440i xDrive הבכירה, בעלת מנוע בנפח 3.0 ליטרים בהספק של 374 כ"ס. ההנעה כפולה וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.7 שניות. צריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-12.1 ק"מ לליטר.

בגזרת הדיזל, הפחות רלוונטית לישראל, נמצא את גרסת 420d בעלת מנוע בנפח 2.0 ליטרים והספק של 190 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות (מהירה ב-0.6 שניות לעומת גרסת 420i), לצד צריכת דלק עדיפה העומדת על 19.6 ק"מ לליטר. לגרסת הדיזל גם אופציה להנעה כפולה.

ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה

אבזור ובטיחות

לסדרה 4 גראן קופה אופציות אבזור דומות כמובן לזו של סדרה 4. כך למשל ישנו לוח מחוונים רגיל ומסך מולטימדיה בגודל 8.8 אינץ' או אופציית שדרוג ללוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' לצד מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ', כאשר לכולם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. עוד נמצא רשימה ארוכה הכוללת אופציה לתאורת לייזר, מערכת שמע מבית "הרמן קרדון", מערך מצלמות היקפיות ועוד.

ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה

תחום הבטיחות יציע גם הוא את המערך המוכר של ב.מ.וו הכולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית,התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות וכן אופציות נוסופות הכוללות בקרת רכב בשטח מת כולל התערבות אקטיבית למניעת תאונה, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעת התנגשות צידית, סיוע לנהג בתמרוני חירום ועוד.

 
ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה

ב.מ.וו X3 ו-X4 מתחדשים

במקביל לחשיפתה של ב.מ.ו סדרה 4 גראן קופה, הציגה ב.מ.וו מתיחות פנים לשני רכבי הפנאי X3 וגרסת הקופה המעוצבת ב.מ.וו X4.

ב.מ.וו X4

מתיחת הפנים כוללת כוללת עדכוני עיצוב כגון גריל כליות מעודכן וגימור פנימי רשת ב-X4, בעוד גרסאות ה-M40 זוכות לגריל מושחר בעיצוב M. כמו כן הפגוש הקדמי עודכן קלות באיזור הסבכה התחתונה, יחידות התאורה הקדמיות עודכנו והן צרות ב-10 מ"מ, ותאורת לד אדפטיבית נוספה כסטנדרט ב-X4 (עם אופציה לתאורת מטריקס).

ב.מ.וו X4

מאחור ישנו עיצוב חדש ליחידות התאורה בב.מ.וו X3 עם פגוש אחורי מעודכן בעל מגלש אחורי (מדומה) רחב יותר, כאשר גם ה-X4 התחדש עם פגוש אחורי וחצאית אחורית בולטת יותר. ומהצד נפגוש מדרגות צד מקוריות כסטנדרט.

ב.מ.וו X3

מבפנים נפגוש קונסולה מרכזית מעודכנת עם גלגלת שליטה חדשה וידית הילוכים בעיצוב חדש, גימורים חדשים לפתחי המיזוג, מסך מולטימדיה 10.25 כסטנדרט (12.3 אופציונלי) ועדכונים למערכת המולטימדיה הכוללת את אלכסה, העוזרת האישית מבית אמאזון, ובגרסאות הבכירות עדכוני תוכנה למערך הבטיחות Over The Air (בגרסאות M40 ו-M). כמו כן מושבי ספורט ובקרת אקלים עם 3 איזורים הפכו לסטנדרט גם כן ב-X3.

ב.מ.וו X3

בפן הטכני כל יחידות ההנעה מקבלות מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט וכן עדכונים למערכות הבטיחות השונות.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה