דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב-טורר: לראשונה עם הנעה קדמית

Getting your Trinity Audio player ready...


ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר מכניסה את היצרנית הגרמנית לתחום בו היא לא התחרתה, אך המכונית החדשה היא דווקא הבשורה הפחות מעניינת בסיפור הזה. הכותרות הלוהטות הן מעבר לשימוש בהנעה קדמית, לראשונה אצל ב.מ.וו, ומנועי טורבו חדשים - כולל מנוע עם 3 צילינדרים בלבד.

ונתחיל דווקא מהמכונית עצמה: ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר היא למעשה מיניוואן מוגבה עם 5 מקומות ישיבה, שיתחרה במרצדס B קלאס ויציע תנוחת ישיבה גבוהה ומרווח פנימי נדיב לנוסעים. הפלטפורמה היא של סדרה 2, שמבוססת בעצמה על סדרה 1 - משפחתית קומקפטית צפופה למדי בפני עצמה. האורך הכללי של האקטיב טורר ארוך רק בשני ס"מ מזה של סדרה 1, והוא עומד על 434.2 ס"מ. הרוחב צמח ב-4 ס"מ ל-180 ס"מ, והגידול המשמעותי ביותר נרשם במימד הגובה - שם רושמת סדרה 2 אקטיב טורר נתון של 155.5 ס"מ, גבוה ביותר מ-13 ס"מ לעומת סדרה 1 הקומפקטית. את רשימת הנתונים היבשים ישלים תא המטען, עם נפח מכובד של 468 ליטר במצב רגיל או 1,510 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים.

ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר
ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר. משנה סדרי בראשית / צילומים: יצרן
כמקובל בנישה של המיניוואנים הקומפקטיים, אליה שותפים גם רנו סניק ופולקסווגן פלוס העממיים, האקטיב טורר יצויד במושב אחורי הנע על גבי מסילה - לטובת הגדלה של המרווח לרגלי הנוסעים על חשבון תא המטען, ולהיפך. המושבים הקדמיים גבוהים לטובת שיפור שדה הראיה, ומאחור הרצפה שטוחה לחלוטין - וזו הסיבה שבגללה בחרו בב.מ.וו להשתמש בהנעה קדמית, לראשונה אי פעם. למרות המעבר לתצורת הנעה סטנדרטית, טוענים בב.מ.וו כי איכויות הניהוג של סדרה 2 אקטיב טורר נותרו גבוהות מהממוצע - ואת זה נצטרך לבדוק בבוא העת.

בשורה חשובה לא פחות מההנעה הקדמית, היא מה שמחובר לגלגלים הקדמיים - וכאן חושפת ב.מ.וו מנועי טורבו חדשים. המנוע הקטן יהיה בנפח 1,500 סמ"ק עם 3 צילינדרים בלבד, בהספק של 136 כוחות סוס. זהו אותו הספק של מנוע ה-1.6 טורבו הקיים בדגמים אחרים של ב.מ.וו כיום, כך שלא מן הנמנע שהמנוע החדש יחליף בהדרגה את המנועים הקיימים בסדרה 1 וסדרה 3. שיא ההספק, שעומד כאמור על 136 כ"ס, מושג כאן ב-4,750 סל"ד, ואילו המומנט המירבי עומד על 22.4 קג"מ ב-1,250 סל"ד. למרות שהנתונים דומים למנוע הקיים, רצועת הכוח במנוע החדש רחבה יותר וגם צריכת הדלק השתפרה. ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר, בגרסה שתצויד במנוע החדש (218i ) עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית מציגה צריכה ממוצעת של 19.6 ק"מ לליטר - יחד עם ביצועים לא רעים בכלל, עם 9.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.

ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר

בנוסף למנוע הקטן יוצע בסדרה 2 אקטיב טורר גם מנוע 2.0 ליטר חדש עם 4 צילינדרים, בהספק מרבי של 231 כ"ס. המומנט במקרה זה עומד על 35.7 קג"מ, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.8 שניות בלבד וצריכת הדלק היא 16.6 ק"מ לליטר בממוצע. גרסת הדיזל של האקטיב טורר, שתהיה כנראה פחות רלוונטית עבורנו, תצויד במנוע 2.0 ליטר עם 150 כ"ס וצריכה של 24.3 ק"מ לליטר.

ההשקה הרשמית של המכונית תתקיים בתערוכת ז'נבה בתחילת חודש מרץ, וההשקה באירופה צפויה להיות בסוף חודש ספטמבר. לישראל תגיע המכונית לקראת סוף שנת 2014.


לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה