דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו חושפת קונספט שמדגים את הכל חוץ מהיותו i8 קבריולה

Getting your Trinity Audio player ready...


תערוכת CES, או תערוכת האלקטרוניקה הביתית, היא בעצם תערוכה מעניינת הרבה יותר מאשר השם הבנאלי משהו שלה מרמז. מאז הפעם הראשונה שפתחה את שעריה בשנת 1967, הייתה התערוכה הבמה המרכזית להצגת חידושים אין ספור בתחומי האלקטרוניקה, המחשבים והטכנולוגיה. תערוכת CES ראתה חשיפות כגון נגן הוידאו (VCR), מצלמת הוידאו הביתית, טלוויזית הפלזמה, נגן הדיסקים (דיסקמן), ה-Xbox הראשונה ועוד אלפי מוצרים רבים וטובים.

לאחרונה, משנכסו יצרניות הרכב גם הן לזירת האלקטרוניקה הצרכנית עם מערכות מולטימדיה, תוכנות ניווט ועוד חידושים שונים שאינם מתקשרים באופן בלעדי לעולם הרכב, החלו גם הן להציג את מרכולתן בתערוכה. גם השנה הסיפור אינו שונה, וב.מ.וו היא אחת הראשונות לצאת עם הודעה על החידושים אותם היא עתידה להציג.

ב.מ.וו CES 2016
ב.מ.וו i-Vision Future Interaction. נראה מוכר למישהו? / צילום: ב.מ.וו
בביתן של היצרנית הבווארית יעמוד הקונספט i-Vision Future Interaction, שמלבד השם הארוך להחריד, יציג גם לא מעט מערכות חדשות שיהפכו את הנסיעה בו ליותר מקושרות לעולם החיצון ובכלל זה האינטרנט. מובן שלא כל המערכות המוצגות ברכב ההדגמה יגיעו לדגמי ב.מ.וו הסדרתיים מחרתיים בבוקר, אך חלקן הגדול כבר נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים מאוד, ומערכות אחדות כבר נמצאות בתוך דגמים סדרתיים בעוד אלו המוצגות מהוות רק שיפור או שדרוג של המערכות הקיימות.

ב.מ.וו CES 2016
ב.מ.וו i-Vision Future Interaction. ומהזווית הזו?

בין המערכות המעניינות (והמציאותיות) יותר שמציגה ב.מ.וו בתערוכה, ניתן למצוא מערכת המשלבת שלוש מצלמות המופנות אחורה, ותוכנה ש"תופרת" את התמונה המתקבלת משלוש המצלמות לכדי תמונה פנורמית של אחורי הרכב ובכך מבטלת את הצורך במראות צד וכן במראה פנימית. התמונה מהמצלמות מוצגת על מערכת מעניינת נוספות: מערך תצוגה חכם שמשלב תצוגה עילית, לוח מחוונים עם תצוגת תלת-מימד ותצוגה פנורמית בגודל 21 אינץ' אשר מראים לנהג לא רק את הנעשה מאחורי הרכב, אלא גם נתונים נוספים כמו מצב התנועה, הוראות ניווט, מזג אוויר, לוח פגישות ועוד.

ב.מ.וו CES 2016
ב.מ.וו בתערוכת CES של 2016. מסך 21 אינץ' פנורמי

אבל ב.מ.וו איננה מסתפקת רק בהצגת פתרונות טכנולוגיים למכונית, היא הולכת הרבה מעבר אליה ומציגה שירות מקיף אותו היא מכנה Open Mobility Cloud. מערכת זו מתממשקת באופן מלא עם BMW Connected, המערכת שקיימת כבר היום במכוניות היצרנית, ומחברת אותה למה שמכונה בעגה הגיקית "האינטרנט של הדברים", כלומר חיבורם של מוצרי חשמל יומיומיים לרשת האינטרנט כדי לאפשר שליטה עליהם מרחוק. רציתם להפעיל את הדוד מהדרך הביתה? אין בעיה. שכחתם לכבות את האור או את הכיריים החשמליים? עשו זאת דרך אפליקציה. החלטתם לעשות כביסה בבוקר אבל צפוי לרדת גשם? המכונה תתריע לכם על כך. הדוגמאות הללו הן הפשוטות ביותר ואלו שכבר קיימות היום בשוק, העתיד, כך עפ"י ב.מ.וו וחברות אחרות שמתמחות בתחום, רחב הרבה יותר אפילו ממה שהדמיון מאפשר.

במוו CES 2016
ב.מ.וו בתערכות CES של 2016. לא, אדוני, הג'קט הזה לא עושה אותך שמן

מה שב.מ.וו עושה, הוא לחבר את השירותים הללו לתוך המכונית, כך שלא תצטרכו להתעסק עם הטלפון בזמן הנהיגה, וגם שואפת להפוך אותם לאוטומטיים לחלוטין, על מנת שבכלל לא תצטרכו לחשוב עליהם. אם למשל אתם מדליקים את המזגן בכל פעם שאתם נכנסים הביתה (מהאפליקציה בטלפון כמובן, כי גם הוא מחובר לאינטרנט של הדברים), אחרי כמה פעמים שתכנסו למכונית והטלפון יסתנכרן איתה, היא תדע להפעיל את המזגן בעצמה, כשאתם עוד בדך, כדי שברגע שתגיעו תהיה הטמפרטורה בבית מושלמת. בנוסף לכל אלה יש כאן כמובן סנכרון מלא של יומן הפגישות, תפעול קולי, תפעול באמצעות מחוות וחניה אוטונומית בשליטה מרחוק (כמו בסדרה 7 החדשה), "לימוד" של אופי הנהיגה ושל מסלולים תכופים, אבל כל אלה הם "כל כך 2015" שאין טעם להרחיב עליהם.

במוו CES 2016
ב.מ.וו בתערוכת CES של 2016. מכונית העתיד תלמד את הנהג והרגליו

עוד פיצ'ר מעניין שחושפת ב.מ.וו, הוא אחד שעשוי מאוד לקרוץ לתושבי ערים דחוסות בהן לאנשים יש נטיה "לחנות לפי רגש" או "עד הבום" (כן, תל אביב, אני מדבר עלייך). ב.מ.וו תציג מערכת שלוקחת את חיישני החניה שלושה צעדים קדימה. כאשר הרכב עומד, במידה וחיישני החניה חשו מכה, שפשוף, או כל אינטראקציה לא מורשית אחרת עם המכונית (כולל נסיון פריצה), המכונית תשלח הודעה לבעל הרכב ותבקש ממנו להגיע למקום. במקביל, היא תפעיל את מערך המצלמות ההיקפי הקיים ותשלח תמונות או וידאו לטלפון הנייד של הבעלים אם הוא יבקש.

אה, כן, עוד משהו. את כל המערכות הללו, שב.מ.וו מציגה, היא מציגה כאמור בתוך רכב קונספט. מה שהיא שכחה להגיד לנו, זה שהקונספט הזה (אם עדיין לא הבנתם מהתמונות), הוא גרסת הגג הנפתח של ב.מ.וו i8, מכונית הספורט ההיברידית-נטענת של ב.מ.וו שעשתה הרבה מאוד רעש בעולם הרכב בזכות נתונים כמו נפח מנוע של 1.5 ליטר וצריכת דלק של כ-47 ק"מ לליטר לצד מספרים כמו 4.4 שניות במיאוץ למאה קמ"ש ומהירות מקסימלית של 250 קמ"ש. שזה קצת אירוני, כי היא עצמה, פיזית, כמעט ולא עושה רעש בכלל.

במוו CES 2016
ב.מ.וו i-Vision Future Interactio. נכון! זאת i8! ההתעלמות שלכם לא עובדת עלינו, ב.מ.וו. 

לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה