קצת יותר משנה עברה מאז חשפה ב.מ.וו את ה-X5 וה-X6 החדשים וכעת נחשפות גם גרסאות M הספורטיביות לצד גרסאות Competition קיצוניות אף יותר. צמד הדגמים יוצג לראשונה בתערוכת לוס אנג'לס שתיפתח לציבור ב-22 בנובמבר ותימשך 10 ימים. מכירות ראשונות יתחילו באפריל 2020 ומדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו. לישראל, נמסר כי ב.מ.וו X5 M ו-X6 M יגיעו לישראל במהלך השנה הבאה.
השינויים העיצוביים כוללים גריל כליות בצבע שחור עם מוטות כפולים במרכזו, כונסי אוויר מוגדלים לטובת ניתוב אוויר טוב יותר לקירור הבלמים, פתח אוורור נוסף בכנפיים הקדמיות ומראות בעיצוב אווירודינמי יותר. בנוסף ישנו ספויילר אחורי, חישוקי 21 אינץ' בעיצוב ייחודי וקליפרים M בצבע כחול.
בפנים הרכב ישנה תצוגת M ספורטיבית בלוח המחוונים הדיגיטלי, הגה בעיצוב ספורטיבי עם לחצני M1 ו-M2, ידית הילוכים M ומושבי ספורט עם משענת ראש אינטגרלית ותפירה בצורת משושה.
החלק המעניין בגרסאות M הוא כמובן המנוע, ולשתי הגרסאות יחידת הנעה זהה ובעלת נתונים דומים. מדובר במנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטרים, המספק 600 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 76.4 קג"מ הזמינים מ-1,800 סל"ד ועד 5,600 סל"ד.
ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.9 שניות וכמקובל המהירות המקסימלית מוגבלת ל-250 קמ"ש או ל-290 קמ"ש ברכישת חבילת M Driver's Package. גרסת Competition מעלה את ההספק ל-625 כ"ס ומקזזת עשירית שנייה בההאצה ל-100 קמ"ש (3.8 שניות).
צמד רכבי הפנאי הספורטיביים נהנה כמובן ממערכת הנעה כפולה, מערך מתלים אדפטיביים, בלמים עם קליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים (בוכנה יחידה מאחור), דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, הגה בעל יחס תגובה משתנה ומערכת פליטה M ספורטיבית. פרט שככל הנראה פחות יטריד את הרוכשים הפוטנציאלים הוא נתון צריכת הדלק המשולבת, העומד על 7.9 ק"מ לליטר - אוקטן 98 בלבד.
אודי RS4 אוואנט מתחדשת
ועוד בגזרת הספורט-יוקרה, מתיחת הפנים של אודי A4 הגיעה גם לגרסת הסטיישן הספורטיבית RS4. לגרסה המחודשת מנוע בנפח 2.9 ליטרים עם הספק של 450 כ"ס ומומנט מירבי של 61.1 קג"מ הזמינים מ-1,900 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.1 שניות ואילו המהירות המירבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, אך עם חבילת RS Dynamic המהירות המקסימלית עומדת על 280 קמ"ש.
מיבואנית אודי בישראל, צ'מפיון מוטורס, נמסר כי ייבוא אודי RS4 אוואנט נמצא בבחינה מול היצרן.
לדגמי ב.מ.וו בישראל –
ב.מ.וולדגמי אודי בישראל –
אודי למאמר זה התפרסמו 0 תגובות