דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו X3 מתחשמל

Getting your Trinity Audio player ready...

אחרי אודי e-tron, יגואר i-Pace ומרצדס EQC, גם ב.מ.וו מסמנת וי על רכב פנאי חשמלי. ב.מ.וו iX3 ייוצר במפעל שניאנג שבסין והוא הדגם הראשון של יצרן היוקרה הגרמני שגם ישווק משם גלובלית. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי ב.מ.וו iX3 יגיע לישראל במהלך החציון הראשון של שנת 2021. הטכנולוגיה שפותחה עבור ה-iX3 תגיע בקרוב גם לרכבים חשמליים נוספים וביניהם ה-iNEXT וה-i4.

במוו iX3

עיצוב ומידות

בניגוד למותגי היוקרה האחרים שבחרו להשיק רכבי פנאי חשמליים על בסיס פלטפורמה יעודית, ב.מ.וו בוחרת להתבסס על דגם קיים. ב.מ.וו iX3 מציג עיצוב ומידות כמעט זהים לאלו של ה-X3. אורכו עומד על 473.4 ס"מ (ארוך ב-2.6 ס"מ), רוחבו עומד על 189.1 ס"מ (זהה), גובהו עומד על 166.8 ס"מ (נמוך ב-0.8 ס"מ) ובבסיס הגלגלים עומד על 286.4 ס"מ (זהה). מרווח הגחון עומד על 17.9 ס"מ (2.5 ס"מ פחות).

במוו iX3

נפח תא המטען עומד על 510 ליטרים ועד 1,560 ליטרים בקיפול מושבים (40 ליטרים פחות). ה-iX3 שוקל 2,185 ק"מ (395 ק"ג יותר מגרסת 30i) ואילו כושר הגרירה עומד על 750 ק"ג (לנגרר עם בלמים) לעומת 2,000 ק"ג ב-X3.

העיצוב כאמור דומה לזה של ה-X3 אך עם מספר אלמנטים המבחינים בין השניים. ל-iX3 פגוש קדמי בעיצוב שונה וגריל הכליות בולט יותר, אטום ועם צביעה כחולה בחלקו הפנימי. יחידות התאורה נותרו זהות. מהצד ניתן להבחין בחישוקים בעיצוב אווירודינמי ומגני הצד קיבלו גם כן פס כחול. מאחור יש צמד יחידות תאורה דומות לאלו של ה-X3 בעוד את המגלש האחורי המדומה ויציאות המפלט מחליף פגוש בעיצוב עדין יותר עם גימורים כחולים.

עיצוב  הפנים נבדל עם נגיעות צבע כחול בידית ההילוכים, בסמל ב.מ.וו שעל ההגה ובכפתור ההנעה.

במוו iX3

מנוע וביצועים

ב.מ.וו iX3 מצויד במנוע חשמלי בהספק של 286 כ"ס בעוד המומנט המירבי עומד על 40.7 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.8 שניות (לשם השוואה ב.מ.וו X3 30i עושה זאת ב-6.4 שניות) והמהירות המקסימלית מוגבלת ל-180 קמ"ש. באופן מעט מפתיע, ההנעה היא אחורית בלבד.

ל-iX3 סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 80 קווט"ש וטווח הנסיעה עומד על 460 ק"מ בתקן WLTP. רכב הפנאי החדש יאפשר בחירה בין כמה עוצמות של בלימה רגנרטיבית, החל ממצב של נהיגה בדוושה אחת ועד מצב נסיעה רגיל בדומה לרכבים בעלי מנועי בעירה פנימית.

במוו iX3

הסוללה תומכת בטעינה מהירה בקצב של עד 150 קילוואט (זרם ישיר) כאשר טעינה מ-0% ל-80% אורכת 34 דקות. טעינה מלאה אורכת 7.5 שעות בעמדת 11 קילוואט (זרם עקיף).

ב.מ.וו שילבו ברכב צלילים ייחודיים לרכבים החשמליים שפותחו בשיתוף הנס צימר (מלחין פסי-קול לסרטים וזוכה אוסקר, ר.ס.) ליצירת חווית נהיגה יעודית.

במוו iX3

אבזור ובטיחות

לב.מ.וו iX3 רשימת אבזור דומה ל-X3 המוכר. בין היתר נוכל לפגוש ברכב בלוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה כולל קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ותפעול קולי, תאורת לד מלאה, בקרת אקלים עם 3 איזורים המאפשרת הפעלה טרם הכניסה לרכב, תא מטען נפתח חשמלית, גג פנורמי, תאורת אווירה, בולמים אדפטיביים וחישוקי 19 אינץ'. כמו כן יוצעו גם שמשות אקוסטיות, מושבי ספורט, תצוגה עילית, הפעלה באמצעות מחוות יד, מערכת חניה אוטומטית, מצלמות היקפיות, מערכת שמע משודרגת מבית Harman Kardon, אינטרנט אלחוטי וחישוקי 20 אינץ'.

במוו iX3

תחום הבטיחות דומה גם כן וה-iX3 יצויד בהתאם לרמת הגימור במערכת בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב כולל היגוי אקטיבי, התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי, התרעת תנועה חוצה מאחור ומלפנים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים עם תאורה אדפטיבית, מערכת זיהוי תמרורים וסיוע אקטיבי לנהג בתמרוני חירום.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה