מקור השם מיטו, על פי אלפא, הוא משילוב העיר מילאנו, מקום מושבה של אלפא רומיאו, וטורינו – שם היא תיוצר במפעל פיאט, אך מי שאיטלקית שגורה בפיו יודע כי "מיטו" פירושו אגדה באיטלקית.
אלפא היא אלפא, וכנצר לשם המחייב צריכה המיטו לעמוד בסטנדרטים גבוהים של הנעה והנאה (מנהיגה). אלפא מתכוונים לספק את הסחורה על ידי מגוון מנועים, כאשר מנוע הדגל הוא מנוע 1.4 טורבו בנזין, המפיק נתון מרשים של 155 כ"ס ב-5,500 סל"ד, ו-23.5 קג"מ מומנט, המגיע ב-3,000 סל"ד, עם נתון מרשים של 8 שניות מ-0 למאה. לבד ממנוע זה, מציעים אלפא נכון לעכשיו שני מנועים נוספים: מנוע דיזל JTD של קונצרן פיאט, בנפח 1.6 ליטרים, המפיק 120 כוחות סוס כבר ב-3,750 סל"ד, ומומנט של 32.6 ב-1,750 סל"ד. בנוסף, מציעים אלפא גרסה מוחלשת וצנועה יותר של מנוע ה-1.4, ללא מגדש טורבו, המפיקה 78 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 12.2 קג"מ ב-4750 סל"ד. כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים.
המיטו תגיע עם מערכת ה-DNA החדשה – Dynamic, Normal, All Weather. אלפא מבטיחים כי מערכת זו תשנה את התנהגות המנוע, תיבת ההילוכים, הבלמים, הבולמים וההגה, על מנת להתאים את הרכב לשלושת התנאים השונים. בתחום הבטיחות, המיטו תכלול 7 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות, מערכת ABS וסיוע בבלימה. אלפא רומיאו מיטו זכתה ב-5 מתוך 5 כוכבים במבחן ריסוק של EuroNCAP. בתחום האבזור, אלפא מציעה את מערכת המולטימדיה "Blue&Me" המאפשרת חיבור לטלפונים ונגני מדיה, אשר פותחה בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט, ומגיעה עם אופציה לניווט לוויני משולב.
צילום: יצרן
נכון לעכשיו, יבואנית פיאט ואלפא רומיאו לישראל, סמל"ת, אינה מפרסמת תאריכי הגעה מדוייקים, אם כי הצפי הוא שהמיטו תגיע לישראל בתחילת 2009. קרוב לוודאי כי היא תשווק בכוונה למצבה כמתחרה זולה יותר למיני, כלומר תג מחיר בסביבות 145,000 שקלים ומעלה לגרסאות הבכירות.