דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי Q2 נחשף - אח קטן ל-Q3

Getting your Trinity Audio player ready...


אודי מגיעה לתערוכת ז'נבה 2016 ומודיעה על כניסה ראשונה לפלח הג'יפונים הקטנים. מבחינת המידות, אודי Q2 שהוצג אמור להתברג מתחת ל-Q3. הוא יתחרה בקאנטרימן של מיני וינסה גם לנגוס במידה מסויימת גם במכירותיהן של וולוו V40 קרוס קאנטרי ואינפיניטי QX30. אבל כאשר בוחנים את הקידמה הטכנולוגית והאבזור, נראה שהוא דווקא צריך לעמוד מעל ל-Q3. מבולבלים? בואו נעשה סדר.

אודי Q2
אודי Q2. מתמקם מתחת ל-Q3 אבל מאובזר ומתקדם ממנו / צילום: אודי

אודי Q2 מקבל את העיצוב המשפחתי הנוכחי של ליין דגמי הפנאי של אודי. הוא רבוע, עם קווים ישרים וממעט בזוויות. אודי מבטיחה שפע של אפשרויות התאמה אישית של המכונית, כך למשל יוצעו חבילות צביעה ייחודיות לחוץ ולתא הנוסעים, עיטורים דמויי שטח חבילת תאורת אווירה, תאורת LED בתא הנוסעים ועוד.

אודי Q2
אודי Q2. יגיע עם אפשרות להמון חבילות התאמה אישית

מידותיו של ה-Q2 ומיצובו כרכב הקטן ביותר של אודי, מציגים מין פרדוקס מוזר. מצד אחד, עם אורך של 419 ס"מ, רוחב של 179 ס"מ וגובה של 151 ס"מ, הוא קטן מה-Q3 בצורה די ניכרת - 20 ס"מ לאורך, 4 לרוחב ו-10 לגובה. מצד שני, בסיס הגלגלים, באורך של 260 ס"מ, זהה לשני הדגמים ומבטיח מרווח ושימושיות דומה. יתרה מזו, גם תא הנוסעים ב-Q2 מבוסס על התא החדש של אודי A3 הנוכחית, כאשר זה של ה-Q3 מבוסס על התא הקודם והפחות מודרני.

רשימת האבזור של אודי Q2, מעצימה את יתרונותיו על פני אחיו הגדול. חלק מהציוד הסטנדרטי יהיה מערכת בלימת חירום אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל וכאופציה בתוספת תשלום תוצענה גם מערכות שמירה על נתיב (כולל תיקון סטייה), בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, זיהוי תמרורים, מערכת חניה אוטומטית והתראה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור.

אודי Q2
אודי Q2. תא הנוסעים מתקדם ומאובזר

גם אבזור הנוחות לא עומד בקנה אחד עם היות ה-Q2 "הג'יפון הבסיסי בהיצע". הוא כולל מערכת MMI מתקדמת עם אפשרות (בתוספת תשלום) למערכת מהדור החדש, הכוללת מסך גדול יותר ומשטח מגע על חוגת השליטה המרכזית, שפע אפליקציות מבוססות שירותי גוגל ונקודת גישה לאינטרנט אלחוטי. כמו כן, תציע אודי גם את האפשרות להזמין את "תא הטייס הוירטואלי" שהופך את לוח המחוונים למסך אחד גדול.

אודי תציע את ה-Q2 עם מגוון רחב של מנועים מוגדשי טורבו. את היצע מנועי הבנזין יפתח מנוע השלושה צילינדרים החדש - 1.0 ליטר שמפיק כאן 116 כ"ס, אחריו מגיע 1.4 ליטר עם 150 כ"ס ופונקציית כיבוי הצילינדרים לטובת חסכון בדלק, ואת הרשימה סוגר מנוע ה-2.0 ליטר שמפיק 190 כ"ס.

אודי Q2
אודי Q2. בין 116 ל-190 כ"ס והנעה קדמית או כפולה

לצד מנועי הבנזין יוצעו גם שלושה מנועי דיזל - אחד בנפח 1.6 ליטר ושניים בנפח 2.0 ליטר, גם הם עם הספקים של 116 כ"ס, 150 כ"ס ו-190 כ"ס. ה-Q2 יוצע עם הנעה קדמית כסטנדרט ואופציה להנעה כפולה בכל הגרסאות מלבד אלה עם מנוע הבנזין והדיזל הבכירים, אלה יקבלו רק הנעה כפולה. לכל המנועים תשודכנה תיבות הילוכים ידניות עם שישה הילוכים או רובוטיות כפולות מצמד עם שבעה. התיבות האוטומטיות של המנועים הבכירים שופרו וקיבלו יחסי העברה פחות צפופים על מנת לשפר את היעילות וצריכת הדלק.

אודי Q2 מוצג בימים אלו בתערוכת ז'נבה, ושיווקו באירופה יחל באביב, כלומר ממש בעוד מספר שבועות והוא צפוי להגיע לישראל לקראת סוף השנה או בתחילת השנה הבאה.

לדגמי אודי בישראל - אודי

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה