דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אביזרי הרכב שאולי תוכלו להסתדר בלעדיהם

Getting your Trinity Audio player ready...

במפרט המכונית שאתם שוקלים לקנות ישנה רשימת אביזרים. על חלק מהם אין שאלה - אם תקנו רכב עם כרית אוויר שביעית, תוסיפו לבטיחות. אבל חלק מהאביזרים עולה כסף בלי שהוא מעניק תמורה רצינית ויש כאלה שאפילו עלולים לפגוע בחוויית הנסיעה. שוקלים להוסיף כסף על אביזר, או להחליט על מכונית לפי קיומו של פריט נוסף במפרט? קבלו לא רק את היתרונות אלא גם את החסרונות של כמה מאביזרי הרכב הנפוצים.

חלון בגג 

חלון על תקרת המכונית נתפס כיוקרתי ונחשק כל כך, עד שאפשר למצוא מדבקות שיגרמו למכונית שלכם להיראות כאילו הותקן בה חלון בגג. הפתח אל השמיים מבטיח חוויית מיני-קבריולה והרבה לייפסטייל.

יתרונות: אחד היתרונות הבולטים של החלון בגג נמצא בעונות החום הקבועות במקומותינו. היות שהאוויר החם עולה, פתיחת חלון בגג המכונית מסייעת בפליטה מהירה יותר של להט הקיץ. יתרון נוסף הוא בתחושה שיש עוד נקודה פתוחה למניעת קלסטרופוביה, ושאפשר להסתכל על גשר המיתרים מלמטה בלי להוציא את הראש מהחלון…

חסרונות: כמעט בכל מקרי החלון בגג, החלון נמצא מחוץ לטווח הראייה של הנהג. לעומת זאת, החלון מצמצם לרוב את מרחב הראש של הנהג, הנוסע ולעתים גם של הנוסעים מאחור. החלון עלול עם הזמן גם לצבור בעיות שאינן קיימות במכונית ללא חלון בגג, לעתים בעיה במנגנון ובאופן נפוץ יותר, בעיות באטימה. ואגב, נמליץ בחום לא לשכוח את הגג פתוח בחניה, בעיקר אם אתם חונים מתחת לעץ שעליו עומדות יונים ובעיקר אם הן כבר אכלו.


מושבי עור 

באף בינג' טלוויזיוני עתיר עשירים לא תמצאו מכונית עם מושבים שאינם עטויים בעור. ככה זה, דרישת בסיס לעולם היוקרה המתקדם. המושבים האלה מצטלמים היטב ומסתדרים יופי עם כל חשבון אינסטגרם, ממיאמי ועד למונטה קרלו.

יתרונות: הרכות הנודעת של העור (בעיקר כשהוא כבר לא חדש לגמרי) היא פינוק מיוחד וכמה מהמושבים הנוחים יותר שאנחנו מכירים בעולם המכוניות (ומחוצה לו) מרופדים בעור. נוסף על כך קל מאוד לנקות אותו - מעבירים מגבון או סמרטוט והוא נקי.

חסרונות: ליד הנוחות הקסומה של מושבי העור, ישנה הבעיה הקלה שמאוד לא נעים להניח גוף חשוף על מושב כזה בטמפרטורות קיצוניות. בדרך כלל לא נתיישב במכנסיים קצרים על מושב המכונית בשיא החורף, אבל בשיא הקיץ זו חווייה, אהה, לוהטת. על המושבים האלה יש גם נטייה הרבה יותר ברורה להזיע, אלא אם מותקן אוורור פנימי במושב ומחכים לו מספיק זמן. בעיה נוספת במושבי העור נמצאת בקרב אלו שאינם חפצים ליהנות משימוש במוצרים מהחי.


חישוקי גלגלים גדולים

בכל פוסטר מתחיל של מכונית יפה, צמיגיה נעולים על גלגלי מתכת קלים וגדולים מאוד. כלומר, מעט גומי, הרבה מתכת (קוטרו של הגלגל עם הצמיג יישארו בדרך כלל אותו דבר, רק היחס בין גלגל המתכת וצמיג הגומי משתנה). המקור של גלגלי המתכת הקלים והגדולים במכוניות ספורט, שבעליהן נהנים מהעובדה שנוקשות המתכת משפרת את יציבות ואחיזת המכונית. גלגלים גדולים גם אפשר לעצב באופן מפורט, מפוסל ומחוטב יותר.

יתרונות: גלגלים קלים ישפרו במידה מסוימת את אחיזת המכונית והיציבות שלה. במכוניות שאת עיקר החיים שלהן יבלו בנהיגה ספורטיבית זהו אביזר מתבקש. עיצוב הוא עניין של טעם, אבל רבים יסכימו שמכונית עם גלגלים גדולים יותר היא נאה יותר.

חסרונות: בחירה של גלגל גדול יותר (למשל, 19 אינץ' במקום 18) מפחיתה מכמות הגומי שמרפדת את המכונית מלמטה ולכן נוטה לפגוע בנוחות הנסיעה. המתכת הקרובה יותר לכביש נוטה יותר להתחכך במדרכות, להישרט ואף להיסדק או להישבר.
צמיגים גדולים גם יהיו יקרים יותר בדרך כלל ולעתים אף יהיה קשה יותר למצוא אותם. ברכבי שטח ש(משום מה)עוטים יותר מתכת ופחות גומי גם נפגעת יכולת השטח בשל הפחתת יכולת הגומי לאחוז בקרקע.


התרעות על סטייה מהנתיב (ללא התערבות אקטיבית)

אפשר לקבל היום מכוניות רבות עם מערכות בטיחות אקטיביות - המכונית תבלום בשעת חירום גם בלי לחכות לפעולת הנהג, המכונית מסובבת בעצמה את ההגה כדי למנוע סטייה מהנתיב וגם תשמור מרחק בטוח משאר המכונית מסביב. ואולם, מול המערכות מצילות החיים האלה, יבואנים רבים מציעים מכוניות שבהם מותקנות מערכות בטיחות שאינן מתערבות בנהיגה, אלא רק מתריעות באוזני הנהג על קרבה גדולה מדי לרכב שלפנים ועל סטייה מנתיב הנסיעה.

יתרונות: אם אין מערכות אחרות, ייתכן שכדאי להתקין לפחות מערכת שתתריע אם אנחנו לא מרוכזים וסוטים מקצה המסלול. משתמשים שונים מצהירים כי המערכת מרגיעה אותם ונותנת תחושה ש'מישהו משגיח עלי'.

חסרונות: לעומת המערכות האקטיביות, שמתערבות בנהיגה, בשלב זה לא לגמרי ברור לנו מחקרית שהמערכות הפסיביות אכן אפקטיביות. אחת הטענות נגד מערכות ההתרעה על סטייה מנתיב היא כי אנחנו מתרגלים לצפצופים החוזרים ונשנים וההתרעות הופכות ל'רעש לבן'. החסרון הכי משמעותי נמצא אצל מי שבוחר מכונית עם מערכת כזו ובהתאם מוותר על מכונית שבה מערכות אקטיביות.


אור גבוה אוטומטי

חיישני שמדליקים את אורות הדרך כשחשוך בחוץ יש כבר שנים רבות. טכנולוגיות השנים האחרונות הוסיפו לתמונה את האור הגבוה (המסנוור) שהופך לאור דרך בכל פעם שאנחנו עלולים לסנוור מישהו. כביש חשוך ושומם ברמת הגולן - האור הגבוה פועל; מכונית מופיעה ממול - האור הגבוה כבה ונשארים אורות הדרך.

יתרונות: בתיאוריה זה נהדר, הנהג נהנה משפע תאורה אופטימלי על הדרך בלי לעקוב כל הזמן אם מישהו נוסע מלפנינו או מגיח מולנו.

חסרונות: במציאות זה לא תמיד עובד. ברוב המערכות האלה שנתקלנו עד כה, מתוחכמות יותר או פחות, החיישנים לא תמיד יזהו באופן מדויק שאכן אין אף אחד שעלול להסתנוור כרגע מהאור הגבוה שלנו. בהתאם המערכת נוטה מדי פעם לסנוור נהגים על לא עוול בכפם ובהתאם בהתאם - אנחנו חוטפים סנוורים עצבניים מתנקמים.


פסי נשיאה על גג הרכב

במכוניות שונות, ובעיקר ברכבי פנאי, מוצעת לנו האפשרות לקבל את הרכב עם פסים מובנים על הגג, שייאפשרו התקנה קלה של מנשאים מסוגים שונים, לשאת אופניים או אוהל או תא חפצים שייקח את משפחתנו האהובה אל האופק הקיצי.

יתרונות: הרבה יותר קל להתקין מנשאים על פסי הנשיאה וכן יש רבים שאוהבים את העיצוב היותר מצ'ואיסטי של פסי הנשיאה, שרומזים כי אנחנו ערוכים להשליך על הגג את חזיר הבר הבא שנצוד.

חסרונות: פסי הנשיאה המדוברים מותקנים על המרכב ועל כן עשויים לפגום באווירודינמיות של הרכב, כלומר, הוא יהיה רועש יותר וגם בזבזני יותר בדלק. היות שההתקנה הופכת אותם לקבועה, ולא נשלפת רק בעת הצורך, לתוספת החיננית הזו יש מחיר יומיומי בנוחות ובעלויות.


למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. סטייה מנתיב, בישראל? 
    אא, 08-07-2019

    לכל נושא הסטייה מהנתיב, כולל המכונית האוטונומית המלאה או החלקית, יש בעיה מובנת בישראל. סימון הכבישים בקווי הפרדה לבנים או צהובים, כולל קו מלא או מקווקוו, קיים בכבישים ראשיים [בתאוריה. בפועל, גם על כביש 2 [חיפה תל אביב] ובוודאי בכבישים משניים, אין תחזוקה שוטפת של סימוני הכביש. בכבישים שעוברים תיקון או שיפוץ חולפים, לניסיוני, מספר חודשים מסיום עבודות האספלט ועד לסימון סופי. בנתיים יש, במקרה הטוב, סימון בקווים כתומים, ולעיתים, ללא סימוד. האם המערכות מזהות קווים כתומים?
    מבחינה זו המערכות האוטומטיות עלולות לגרום לתאונה [ובנתיים, שומר פתאים אדוני], או לציפצופים חוזרים במערכת של התראה בלבד, מה שמוריד את האמון במערכת ואת הערנות לצפצופים.

    סגור תגובה

  • 2. סטייה מנתיב, בישראל 
    ע.ב., 08-07-2019

    מותקן אצלי כבר כמה שנים מובילאיי פאסיבי - סטייה מנתיב ושמירת מרחק. כשנוהגים "בסדר" (לומדים להקפיד לאותת ולשמור מרחק) המערכת מתריעה באמת מתי שצריך והיא אפקטיבית ולא הופכת לרעש רקע, ובאמת נותנת תחושה שיש עוד מי שמסתכל. ב-95% מהמקרים אין למערכת בעיה להבחין בפסי הסימון גם כשהם ממש דהויים, או זמניים

    סגור תגובה

  • 3. אחלה כתבה (לת)
    רוני, 09-07-2019

  • 4. הקץ למושבי עור 
    יעל היפהפיה, 09-07-2019

    סופסוף עלה הנושא החשוב הזה, כי באמת מושבי עור בחורף זה סבבה לגמרי, אבל בקיץ הכל חשוף, וזה ממש לא נעים להישרף ולהידבק בירכיים בכתפיים ובכל מקום אפשרי, אז יאללה בואו נייצר מכוניות עם מושבי בד מפנקים ונפסיק לסבול סתם.
    וכן, גם אתה החבר שרוצה לתפוס עלי פוזה עם מושבי העור שלך, תזכור שכשנדבקת לי התחת למושב, שום דבר לא יכול להיות כיף......

    סגור תגובה

  • 5. פסי נשיאה בגג 
    אילנה, 10-07-2019

    אם אני מתקינה משו מקורי זה טוב ? או שזה גם פוגם באוירודנימיקה

    סגור תגובה

חזור למעלה