דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זה לא נראה ככה – אבל זו סקודה סופרב החדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סקודה מציגה דור חדש למשפחתית הגדולה
  • אחרי אינספור קדימונים והבטחות, פחות מחדשת מהצפוי
  • תגיע אלינו באמצע 2024

לאחר מסע ארוך של קדימונים שונים ושמונה שנות כהונה של הדור הנוכחי, חושפת סקודה את סופרב החדשה. זהו דור רביעי למשפחתית הגדולה, וכזה שבמפתיע שומר על איפוק במרבית התחומים עם מעט (מדי) חידושים.

השיווק בישראל מתוכנן להתחיל באמצע 2024 עם מנועי בנזין זהים בנזין לדור הנוכחי וללא גרסה היברידית-נטענת שמוצעת רק במרכב סטיישן. גם מבחוץ היא דומה לקודמת עם שינוי קל לחרטום ועוד פחות מכך לחלק האחורי.

גם הפלטפורמה זהה לדור הקודם על רצפת MQB עם ממדים דומים עד זהים. האורך צמח ב-4.3 ס"מ ל-490 ס"מ, הרוחב התכווץ ב-1.5 ס"מ ל-185 ס"מ, הגובה צמח ב-1.2 ס"מ ל-148 ס"מ ובסיס הגלגלים נותר ללא שינוי - 284.1 ס"מ. למרות הממדים הזהים, בסקודה מבטיחים חלל מרווח יותר עם יותר מקום מלפנים ומאחור ותוספת של 20 ליטר לתא המטען הענק גם ככה (645 ליטר).

היצע המנועים כולל שני טורבו-בנזין לבחירה: 1.5 ליטר (סדרת Evo2) עם 150 כ"ס ומערך היברידי-מתון, או 2.0 ליטר בשתי גרסאות (204 כ"ס והנעה קדמית או 265 כ"ס והנעה כפולה). בנוסף, ישנו מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר בשתי גרסאות (150 כ"ס והנעה קדמית או 193 כ"ס והנעה כפולה). לכל הגרסאות תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.

לצד מנועי בעירה פנימית מסורתיים, תשווק תצורת הסטיישן בלבד גם בגרסה היברידית-נטענת חדשה ושונה מזו שבדור הפורש. היא משתמשת באותו מנוע 1.5 ליטר 150 כ"ס (מנוע 1.4 ליטר בעבר) ומוסיפה מנוע חשמלי שהספקו לא נמסר, אך יחדיו מופקים 204 כ"ס (218 בדור הקודם). הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים (כמו בדור הפורש).

חידוש נוסף הקיים בגרסה ההיברידית-נטענת נוגע לסוללה בקיבולת 25.7 קוט"ש – נפח יותר מכפול מהקיים. בהתאם, גם הטווח יותר מכפול עם הבטחה ל"מעל 100 ק"מ". היא תוצע עם מטען פנימי תלת-פאזי (עד 11 קילוואט) שיטעין את הסוללה במלואה בשעתיים וחצי, וגם עם טעינה מהירה (50 קילוואט) שתספק מילוי של 10%-80% ב-25 דקות.

השינוי הגדול ביותר נוגע לסביבת הנהג. הוא מציג את שפת העיצוב החדשה של סקודה שנראתה לפני כן באניאק. במרכז הקונסולה מסך "13, מתחתיו שלוש חוגות רב תפקודיות שלחיצה עליהן מחליפה את השליטה בין המערכות. מתחת לחוגות אין בורר הילוכים, כי הוא עבר למוט ההגה ומפנה מקום למקומות אחסון חכמים.

סקודה גם מדווחת על שיפורים נוספים שנעשו למערכות שונות כמו דור חדש לבולמים האדפטיביים (כעת DCC Plus) עם תגובה טובה יותר לשינויי פני הכביש בזכות שימוש בשני שסתומים לזרימת השמן במקום שסתום בודד. ויש גם שיפורים למערכת ההיגוי ולמערכות הבטיחות וכמובן שעוד אבזור כמו תאורת מטריקס.

מה אנחנו חושבים: לכאורה סקודה שייכת לעולם קודם – כזה של מנועי בעירה פנימית וללא מנוע חשמלי. אבל לאור נתוני המכירות בעולם, והודעת היצרניות על דחיית תקציבים בשל ההאטה בביקוש לרכב חשמלי, אולי סקודה זיהתה מראש את הבלימה.

צריך לזכור כי סופרב נמכרת במספרים יפים, כולל במדינות שעוברות באיטיות יחסית לחשמל. סקודה פשוט לא רוצה לאבד את השוק ואולי גם זו הסיבה שהדור החדש הוא יותר ליטוש של הדור הקודם מאשר דגם חדש באמת.

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה