דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 3008 החדש - ועכשיו עם הפרטים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פיג'ו חשפה את ה-3008 החדש, הפעם באופן מלא
  • עם מימדים גדולים מבעבר ושלוש אופציות להנעה חשמלית
  • מנועי בנזין יצטרפו להיצע בהמשך

חשמלי, אבל לא רק: פיג'ו חושפת היום (ג') את הדור החדש והשלישי במספר של ה-3008, שמחליף את אחד מהדגמים המצליחים של היצרנית עם 1.3 מיליון יחידות שנמכרו בתוך 7 שנים. בשלב זה הציגה פיג'ו יחידות הנעה חשמליות בלבד, אך הוא לא יתבסס על פלטפורמה חשמלית-יעודית - שכן בהמשך יצטרפו להיצע גרסאות בנזין, כולל היברידיות-נטענות. המכירה באירופה צפויה להיפתח בחודש פברואר הקרוב, בעוד לישראל הוא יגיע במחצית השניה של 2024.

עיצוב ומימדים: העיצוב החיצוני הוא של פנאי כמו קופה, עם אחוריים המשתפלים מטה ומקדם גרר נמוך יחסית (0.28), בעוד שהחזית מזכירה את פיג'ו 3008 הנוכחי עם יחידות תאורה צרות יותר, שם הדגם במרכז וסבכה שונה. חישוקי הגלגלים יוצעו בקוטר של "19 או "20, ומאחור יופיע ספוילר "צף". בפיג'ו מצהירים על שימוש נרחב בחומרים "ירוקים" שמהווים כרבע ממשקל הרכב, כולל פלסטיק ממוחזר לפגושים ולשטיחים.

המימדים גדולים מאלו של ה-3008 היוצא, עם אורך כולל של 454 ס"מ (9.5+), רוחב של 189.5 ס"מ (5+), גובה של 164 ס"מ (2+) ובסיס גלגלים של 274 ס"מ (6+). נפח תא המטען עומד על 520 ליטרים בגרסאות ההנעה הקדמית (זהה לדור היוצא) וקטן יותר ב-50 ליטרים בגרסת ההנעה כפולה.

יחידות הנעה: פיג'ו תציע את ה-3008 החשמלי בשלוש גרסאות הנעה לבחירה. הבסיסית תצויד במנוע חשמלי בודד עם הנעה קדמית, הספק של 210 כ"ס ותאוצה של 8.7 שניות ל-100 קמ"ש. סוללת 73 קוט"ש תספק טווח נסיעה של 525 ק"מ.

לגרסת ההנעה הכפולה נתונים זהים של סוללה וטווח נסיעה, אך מנוע נוסף מאחור יעניק לה הספק משולב של 320 כ"ס ויקצר את משך התאוצה ל-6.4 שניות - אך יפעל עד למהירות של 135 קמ"ש בלבד.

בנוסף תוצע גרסת טווח מוגדל עם מנוע בודד מלפנים בהספק של 230 כ"ס, תאוצה של 8.9 שניות ל-100 קמ"ש וסוללת 98 קוט"ש עצומה שתספק טווח נסיעה יוצא דופן של 700 ק"מ.

בכל המקרים מדובר בסוללת NMC עם מתח עבודה של 400 וולט, עם טעינת AC תלת-פאזית בקצב של 11 קילוואט ואופציה למטען פנימי משודרג של 22 קילוואט. טעינה מהירה (DC) מתאפשרת בקצב מירבי של 160 קילוואט עם  מילוי הסוללות מ-20% ל-80% בתוך כחצי שעה.

בנוסף תציע פיג'ו תמיכה בפונקציית V2L לטובת אספקת חשמל למכשירים חיצוניים. בלימה רגנרטיבית תתאפשר ב-3 עוצמות שונות הנשלטות ממנופים מאחורי גלגל ההגה.

אבזור וטכנולוגיה: פיג'ו תציע שתי רמות גימור בלבד לבחירה, עם תוספת של מספר חבילות אבזור אופציונליות. גרסת הבסיס (Allure) תוצע עם שני מסכי "10, האחד עבור לוח המחוונים והשני כמסך מולטימדיה, בעוד לגרסה הבכירה (GT) יהיה מסך מאוחד בגודל כולל של "21. בנוסף ניתן יהיה למצוא ב-3008, בהתאם לרמת הגימור, גם מושבים המשלבים דמוי-עור ואלקנטרה, מצלמות היקפיות, שמשות בזיגוג כפול, מערכת מולטימדיה מתוצרת Focal עם 10 רמקולים, תאורת מטריקס לד, טעינה אלחוטית לסלולארי והפעלה קולית נרחבת. אפליקציית שליטה יעודית תאפשר לנעול ולפתוח את הרכב מרחוק, להפעיל את מיזוג האוויר ולתזמן את הטעינה.

היצע מערכות הבטיחות יכלול בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לניטור שטחים מתים עם טווח זיהוי מורחב של 75 מטרים, מעבר נתיב עצמאי והמלצות לבחירת מהירות הנסיעה המתבססות על זיהוי התמרורים, מערכת הניווט ותנאי מזג האוויר.

מה אנחנו חושבים: הדור היוצא של פיג'ו 3008 היה אחד מרכבי הפנאי הטובים ביותר בקבוצתו, אם לא הטוב שבהם, וניצח כאן אינספור מבחנים השוואתיים. אחרי 7 שנים, הדור החדש של רכב הפנאי  ומוצא את עצמו בזירה צפופה של דגמים חשמליים מודרניים, כולל כמה שבניגוד אליו מבוססים על פלטפורמה חשמלית-יעודית.

ולמרות טווח נסיעה מרשים של 700 ק"מ, ויכולת לפנות לקהל רחב עם גרסאות הבנזין שיוצגו בקרוב, נראה שבפיג'ו לא הלכו הפעם עד הסוף ולא הציגו טכנולוגיות או חידושים שיאיימו על מובילות הקטגוריה.

זה מתבטא בין היתר בביצועים ובקצב הטעינה, אך גם בעיצוב שהיה נתון למגבלות הפלטפורמה ונותר קרוב מדי לזה של הדגם היוצא. האם פיג'ו תצליח לפצות על כך בזכות איכויות נהיגה עדיפות, שהיו סימן ההיכר של היצרנית בעשורים האחרונים? על כך נדע להשיב רק לאחר שננהג בו.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה