דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה סופרב החדשה, תחדש פחות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • גרסה היברידית מתקדמת תוצע רק כסטיישן
  • עדיין עם מנועי בנזין ודיזל ובסיס ותיק
  • צפויה להגיע לישראל בעוד כשנה

בנובמבר הקרוב תחשוף סקודה את הדור החדש של סופרב, שמונה שנים לאחר חשיפת הדור העכשווי. לפני מספר חודשים נחשפו פרטים ראשונים, כעת נוספים להם. בכל מקרה, השיווק בישראל צפוי לאמצע 2024. אלא שגרסה היברידית-נטענת מעניינת לא תשווק כאן, שכן היא תשודך רק למרכב סטיישן.

גם הדור החדש של סופרב יישען על רצפת MQB של הדור היוצא, עם שינויים מתבקשים לטובת מערכת חשמל משופרת שתשרת את מערך הבטיחות העדכני ומערכות ההנעה המשודרגות. הממדים יהיו גדולים ביחס לאלו של הדור הקודם, אבל לא בהרבה (נתונים טרם פורסמו).

את תא המנוע יאכלסו מספר מערכות הנעה - כולן מוכרות-מחודשות (סדרת Evo2). ההיצע יכלול שני מנועי בנזין לבחירה: 1.5 ליטר עם 150 כ"ס ומערך היברידי-מתון, או 2.0 ליטר בשתי גרסאות (204 כ"ס והנעה קדמית או 265 כ"ס והנעה כפולה). בנוסף, ישנו מנוע דיזל 2.0 ליטר בשתי גרסאות (150 כ"ס והנעה קדמית או 193 כ"ס והנעה כפולה). לכל הגרסאות תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.

לצד מנועי בעירה פנימית מסורתיים, תשווק גם מערכת הנעה היברידית-נטענת חדשה. עם מנוע 1.5 ליטר ויחידה חשמלית, הניזונה מסוללה בקיבולת 25.7 קוט"ש - יותר מכפולה מהסוללה בסופרב ההיברידית-נטענת הפורשת.

למערכת הנעה זו הספק משולב של 204 כ"ס והכוח מועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים. טווח נקי-מזיהום טרם פורסם, אך לפי סקודה הוא יהיה "מעל 100 ק"מ". היא תוצע עם מטען פנימי תלת-פאזי (עד 11 קילוואט) ועם יכולת טעינה מהירה של 50 קילוואט.

סביבת הנהג צפויה לעבור שינוי גדול ולשאת שפת עיצוב חדשה ועדכנית. ייעשה בה שימוש בפריטים מהאניאק הצעיר (ככל הנראה עם מסך "13) אולם לטענת אנשי סקודה הדגש יהיה על תפעול נוח. עם זאת, בשם הצורך להתקדם (ולחסוך בעלויות) יהיו פחות מתגים מבעבר. בורר ההילוכים יותקן "על עמוד ההגה" - לראשונה בקבוצה - ויוצעו פתרונות "חכמים" כמו משענת יד אחורית עם מעמד לטאבלט או וילון נגלל חשמלית לתא המטען בגרסת סטיישן.

מה אנחנו חושבים: סקודה סופרב שייכת לעולם הולך ונעלם - משפחתיות גדולות עם מנוע בעירה פנימית. הדור החדש אמנם אינו חדש לגמרי ומקרטע בכל הנוגע למעבר לחשמל, אולם נתוני המסירות מלמדים כי הביקוש למנועי בעירה פנימית עדיין גדול, כפי שמלמדים נתוני המכירות. נזכיר כי גם אצלנו סופרב נמכרת יפה, חרף גילה והעובדה שהיא משתייכת לקטגוריה פחות מבוקשת מבעבר.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה