דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מנערים את סביבת הנהג – פולקסווגן קראפטר מתעדכן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פולקסווגן קראפטר מתעדכן
  • עיקר השינוי נוגע לסביבת הנהג
  • אין שינוי למנועים, ממדים או משקלים

פולקסווגן חושפת פרטים ראשוניים הנוגעים למתיחת פנים קרבה לקראפטר, ומדגישה כי רוב המידע יוצג לקראת תחילת השיווק באירופה המתוכנן לאפריל 2024.

קראפטר הנוכחי הוא דור שני לדגם והוא פרי תכנון של פולקסווגן בלבד, וזאת אחרי שהדור הקודם היה אח תאום של מרצדס. לקראפטר גם אחות תאומה, מאן TGE, כשהשתיים הוצגו כמעט במקביל ב-2017. העדכון כעת נוגע לקראפטר בלבד, אם כי ברור שזה רק עניין של זמן עד שמאן (שבשליטת פולקסווגן) תחשוף עדכון דומה למסחרית שלה.

שינויים עיקריים: המיקוד עיקרי הוא בסביבת הנהג שעוברת שינוי משמעותי. לוח המחוונים הופך דיגיטלי (עדיין לא נפוץ במסחריות), מסך המולטימדיה גדל מ-"8 ל-"10.3 וכאופציה יש גם מסך "12.9. לדברי פולקסווגן, בקראפטר מוטמע ממשק המולטימדיה העדכני שהוצג במקור ב-ID.BUZZ והכולל בין היתר פיצול בין צדי המסך להצגת אפליקציות שונות ומותאמות אישית.

סביבת הנהג מציעה כעת הרבה יותר תאי אחסון, בין היתר בשל שימוש בבלם חניה חשמלי (לראשונה הדגם) והעברת ידית ההילוכים האוטומטית למוט ההגה. בנוסף נמצא גם מערכות שליטה חדשות למיזוג ולתפעול השוטף ועיצוב שונה לגלגל ההגה.

גם מערכות הבטיחות זוכות לעדכון ולראשונה בבקראפטר יוצע כסטנדרט ניטור שטחים מתים למהירות עירונית (0-30 קמ"ש) המזהה הולכי רגל, רוכבי אופניים וקטנועים. בנוסף ולראשונה בדגם יש גם התרעה ובלימה אוטונומיים במידה והשטח לא פנוי בעת תחילת נסיעה.

מערכות אלה מצטרפות למערכות הקיימות כמו בלימה אוטונומית, שמירה על הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת עזר לחנייה כולל נגרר ועוד.

אין שינוי במגוון גרסאות המרכב ועמסי המשקל שממשיכים להתבסס על שני אורכים שונים לבסיס גלגלים, 364 ס"מ ו-449 ס"מ, שני אורכי מרכב 6 ו-7.4 מ', כמה אפשרויות גובה 240 ס"מ ועד 300 ס"מ ובמשקל שנע בין 3.5 ל-5.5 טון.

גם היצע יחידות ההנעה נותר כשהיה וכולל מנוע טורבו-דיזל, ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר שמוצע בשלושה הספקים: 140 כ"ס, 163 כ"ס ו-177 כ"ס. התיבה היא ידנית עם שישה הילוכים או אוטומטית פלנטרית עם שמונה.

כבעבר, קראפטר יוצע בהנעה קדמית, אחורית או כפולה כשהחידוש כעת הוא שילוב של תיבה אוטומטית גם בהנעה אחורית.

מה אנחנו חושבים: מסחריות למיניהן הן רכבי עבודה שנועדו להיות תכליתיים וחסכוניים לבעליהם שלרוב גם לא נוהגים בהם. הן האחרונות בשרשרת המזון להתעדכן במילה האחרונה בכל תחום:  מסוג הפלסטיק המרכיב את סביבת העבודה, דרך מערכות הנוחות ועד מערכות הבטיחות.

עם סביבת הנהג העדכנית נראה שקראפטר החדשה מכוונת גבוה – אל מול מרצדס שותפתה לשעבר שמבחינה זו מובילה את התחום.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה