דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יאריס קרוס עם עוד כוח, מסכים גדולים יותר ותוספת בטיחות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יאריס קרוס המצליח עבר מתיחת פנים
  • במפתיע, ללא כל שינוי בעיצוב החיצוני
  • אבל גם עם מנוע היברידי חדש וחזק יותר

כחצי שנה לאחר העדכון שטויוטה ביצעה ביאריס, חושפת היצרנית מתיחת פנים באותה הרוח גם ליאריס קרוס. כלומר, ללא שינויי עיצוב בכלל לצד שורת שיפורים למערך הבטיחות, לאיכות הנסיעה והופעת יחידת כוח חדשה שמתווספת להיצע הקיים בשתי רמת גימור חדשות. הקרוס אמורה להגיע ארצה ברבעון שני של 2024.

נתחיל מהמנוע החדש שנקרא 'הייבריד 130' ויוצע במקביל למנוע המוכר ששמו שונה ל'הייבריד 115'. שתי הגרסאות מתבססות על אותו מנוע בנזין אטמוספרי, 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, כשהשוני הוא מנוע חשמלי חזק יותר ושיפורי תוכנה וחומרה ליחידת הבקרה של המערכת ההיברידית.

התוצאה היא תוספת הספק של 14% (132 כ"ס, סטיה שנובעת מחישוב ההספק הנהוג בארץ ובחלק ממדינות אירופה), ועלייה משמעותית של 30% במומנט שמתייצב על 18.9 קג"מ. אלה מובילים לשיפור בביצועים. טויוטה מדווחת על קיזוז של חצי שניה בתאוצה ל-100 קמ"ש שתימשך 10.7 שניות בגרסה החדשה, וקיזוז של ארבע עשיריות השניה בהאצה מ-80 ל-120 קמ"ש.

תא הנוסעים זהה לחלוטין פרט לשינויים בגודל המסכים ולשידרוג ממשק המולטימדיה. כעת מציג יאריס קרוס מסך מולטימדיה בגודל "9 או "10.5, שמחליף את מסך ה-"8 של הדגם היוצא. לוח המחוונים החצי-דיגיטלי ("7) ימשיך להופיע ברמות הגימור הנמוכות, כשברמות הגבוהות נמצא מסך דיגיטלי מלא בגודל "12.3.

בתחום הבטיחות מדווחת טויוטה על שימוש במצלמה ורדאר חדשים עם טווח סריקה רחב מבעבר, שיאפשרו כעת גם זיהוי של דו גלגלי ממונע בנוסף ליכולת לזיהוי מכוניות, רוכבי אופניים והולכי רגל. בנוסף ישנה מערכת חדשה לניטור מצב הנהג שתעצור את הרכב ותפתח דלתות במידה והנהג לא יגיב להתרעות, כמו כן נוספו מערכות להתרעה על פתיחת דלת במעבר רכב חולף והתרעה על שכחת ילד מאחור.

בנוסף שופרו המערכות הקיימות, כאשר בקרת השיוט האדפטיבית כעת מגיבה מהר יותר ומונעת עקיפה מימין, והמערכת להתרעת סטיה מנתיב מתנתקת אוטומטית בזמן התחמקות ממכשול.

מה אנחנו חושבים: מצד אחד, מתיחת הפנים הזו אינה מטפלת בחסרונות המוכרים של יאריס קרוס, בין היתר תחושה מיושנת בתא הנוסעים, נוחות נסיעה לא מבריקה ושילוב מנוע-גיר שרחוק מלהיות משכנע. מצד שני, הקרוס ממוקם ראשון בקטגוריה תוך שהוא מוביל על הבא אחריו ב-40%, וממוקם שישי בטבלת המסירות הכללית. והשיפורים המוזכרים רק משדרגים אותו מבחינה שיווקית. כך שקל להמר על הצלחה גדולה עוד יותר. מותג טויוטה, רבותי.

למאמר זה התפרסמו 23 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה