דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

4 סיבות להימנע ממכוניות המנהלים

Getting your Trinity Audio player ready...


1. מכוניות המנהלים כבר לא גדולות בהרבה
אולי המכונית שיכולה לספר את הסיפור כולו היא טויוטה קורולה. הקורולה משווקת בישראל במקביל למכונית המנהלים של החברה, טויוטה אוונסיס. נניח שהבוס שלכם קיבל מהחברה את מכונית המנהלים ואתם הסתפקתם במשפחתית הצנועה. במה הבוס הרוויח? יש לו תשעה ס"מ נוספים באורך, ס"מ וחצי בגובה, ועוד 3.5 ס"מ לרוחב. לא משמעותי? חכו לנתון הבא. בסיס הגלגלים של שתי המכונית (הנתון שמצביע על המרווח לנוסעים) זהה לחלוטין, 270 ס"מ. בפועל הקורולה מרווחת יותר לארבעה נוסעים בזכות תכנון טוב יותר של המרחב הפנימי.

אם נהיה כנים, נספר שהפערים בין הקורולה והאוונסיס קטנים - משום שהקורולה היא מכונית חדשה בעוד שהאוונסיס מיושנת וזקוקה למחליפה. אבל גם בין משפחתיות ומכוניות מנהלים של חברות אחרות הפערים הצטמצמו משמעותית.

אבל מה עם משפחתיות אחרות? סקודה אוקטביה ופורד פוקוס יספיקו בהחלט לארבעה מבוגרים. נכון שלעומתן סקודה סופרב ופורד מונדיאו הן מפלצות, אבל הן, יקיריי, לא דוגמא לשום דבר. מספיקה יד אחת, של לוחם בהנדסה קרבית, כדי למצוא עוד מכונית מנהלים עם מרחב פנימי דומה. רוב מכוניות המנהלים לא מציעות יתרון משמעותי ביחס לאוקטביה, יונדאי i35, רנו פלואנס או טויוטה קורולה.


לא נעלמו מכוניות המנהלים? / צילום (וגם בכותרת): גלעד ארצי
2. יחס האבזור-מחיר פועל לרעתן
בעבר, מכונית מנהלים הציעה פינוקים ואבזור שמשפחתית יכלו לחלום עליהם. כיום? יונדאי i35 כבר מגיעה עם "הכל כלול" שמעמיד את ה-i40 הבסיסית להתבייש בפינה. אם תלכו על הגרסאות המאובזרות של סקודה אוקטביה, הונדה סיוויק ומאזדה 3, תגלו מכוניות מאובזרות משמעותית ביחס למקבילות שמקבל המנהל.

ועזבו את זה. משפחתית מאובזרת לעייפה עולה בין 140 ל-155 אלף שקל בממוצע. מחירה של מכונית מנהלים מתחיל רק ב-165,000 שקל, לפני תוספות אבזור. למרות שמחירי המשפחתיות התייקרו משמעותית לעומת מחירי מכונית המנהלים, עדיין הפער עומד על למעלה מ-20% לרעת מכוניות המנהלים.

3. המנועים התקדמו משמעותית
אם תחליטו לפנק את עצמכם במטוס דוגמת סקודה אוקטביה או סיאט לאון עם מנוע 1.8 טורבו, תקבלו 180 כ"ס והרבה קג"מ. במכוניות המנהלים של קונצרן פולקסווגן (תחתיו מיוצרות גם סיאט וסקודה) עדיין מותקן מנוע ה-1.8 טורבו הישן שמציע 20 סוסים פחות וצריכת דלק נחותה. באופן כללי, השדרוג שעברו מנועי המשפחתיות, בעיקר בגרסאות הטורבו הפך אותן למכוניות חסכוניות יותר וגם לחזקות למדי. עם זאת, בסעיף הזה יש כמה מכוניות מנהלים שמתבלטות לטובה. שברולט מאליבו למשל.


שברולט מאליבו. רוב מכוניות המנהלים הרבה פחות חזקות / צילום: רונן טופלברג

4. קטגוריות חדשות נאבקות על ליבו של המנהל
מי שאחראי באופן שיטתי להיעלמותו של סגמנט המנהלים אלו לא המכוניות המשפחתיות, אלא דווקא הג'יפונים. משום מה תנוחת הישיבה הגבוהה הפכה לאלוהי עולם הרכב לאחרונה. במחיר דומה אולי מוותרים קצת על אורך ועל ביצועים, אבל מקבלים נוף משודרג, תא נוסעים שימושי ומראה קצת יותר חסון.

ואם זה לא מספיק, מגיעות מכוניות ההצ'בק היוקרתיות מבית ב.מ.וו, מרצדס ואודי ומציעות למנהל הצעיר חלופה שתהיה נוצצת בהרבה בעיני המזכירות של החברה. את מה שלא חטפו מכוניות המנהלים מרכבי הפנאי דאגה הכניסה של יצרניות היוקרה לפלח המכוניות הקומפקטיות לעשות. כיום אין יצרנית יוקרה שלא מציעה מכונית אלגנטית, דינאמית ומעוצבת במחיר של מכונית מנהלים.


מכוניות היוקרה הקומפקטיות מהוות חלופה איכותית / צילום: יתיר דוידוביץ


אז למה בכל זאת מכונית מנהלים?

הדור האחרון של מכוניות המנהלים כבר מנסה לפתור את השאלה בדרכו שלו. רוב מכוניות המנהלים החדשות מנסות להיות יוקרתיות יותר. חלקן זוכות לעיצוב מרשים (ראו קיה אופטימה או מאזדה 6) אחרות שמות דגש על מרחב פנימי יוצא דופן (לדוגמא, סקודה סופרב).

באגף האמריקאי תגלו שמה שממשל אובמה שכח בשנים האחרונות יצרניות הרכב עוד זוכרות. שברולט מאליבו מגיעה למזרח התיכון עם הרבה כוח (למעלה מ-250 כ"ס) ותאוצה שתביס גם מכוניות ספורט. גם לפורד מונדיאו לא חסר כלום בסעיף הנ"ל.

הדור הבא של מכוניות המנהלים הולך לשנות לחלוטין את האופן בו אנחנו תופסים מכוניות מנהלים (או משפחתיות גדולות). את הנוסחה הנוכחית - כמו מכונית משפחתית רק גדולה יותר, מאובזרת יותר וחזקה יותר, תחליף נוסחה חדשה. מכונית המנהלים העתידית תהיה מתחרה לגיטימית למכוניות פרימיום כמו אודי וב.מ.וו, רק עם סמל עממי על החרטום. את ניצני המהפכה כבר אפשר לראות בארץ. אופל אינסיגניה עברה לאחרונה מתיחת פנים והיא לא מתביישת גם בסביבתן של מכוניות פרימיום מאותה ארץ מוצא. לפורד מונדיאו ורנו לגונה (מכונית המנהלים של היצרן הצרפתי) יגיעו גרסאות גימור יוקרתיות שיאפשרו להן להתחרות מול המיטב של יצרניות היוקרה הגרמניות. לא רחוק היום שכל יצרניות הרכב יתחילו לשים את מכוניות היוקרה הגרמניות על הכוונת, ואז למכוניות המנהלים באמת יהיה מה להציע.


אופל אינסיגניה (משמאל) מסמנת את הזן החדש של רכבי המנהלים / צילום: יתיר דוידוביץ

בשורה התחתונה
שוק מכוניות המנהלים נמצא בתקופת מעבר. מי שחושב על מכונית מהסגמנט צריך לבדוק טוב טוב מה הוא הולך לרכוש. קניית מכונית מנהלים רק בגלל השם יכולה להיות טעות. כדאי לחפש את אותן מכוניות שמציעות ביצועים, מרווח או איכות ללא דופי. לדעתנו, כבר בשנים הקרובות יש סיכוי טוב שמכוניות המנהלים יעשו קאמבק. לא דרך צמיחה במימדים, אלא יותר בשיפור משמעותי באיכות הרכב ובתחושת היוקרה. עד שזה יקרה, תבדקו מה אתם קונים.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה