דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

2019: טויוטה מזנקת, רנו-ניסאן בירידה

Getting your Trinity Audio player ready...

אחרי שבחודש אפריל נרשמו עליות לא-אופייניות במסירות הרכב החדש, בשל עדכון נוסחת המס הירוק, חודש מאי ממשיך את מגמת ההתמתנות של שנת 2019. בחודש החולף עלו על כבישי ישראל 21,375 מכוניות חדשות, ירידה של למעלה מ-17% ביחס לחודש מאי 2018. מתחילת השנה הנוכחית נמסרו בישראל 136,244 מכוניות חדשות, ירידה של 2.4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.


* יבוא דגמי אופל עבר לקבוצת לובינסקי ב-2019

מי שבכל זאת יכולה להיות מרוצה מפתיחת השנה הנוכחית היא יוניון מוטורס, שרשמה השנה זינוק של 26.4% במסירות טויוטה והתמקמה במקום השני מבין יבואני הרכב בישראל, במרחק ניכר מהמובילה כלמוביל. האחראיות לגידול המרשים הם כמובן הקורולה החדשה, שרשמה 6,301 מסירות, והראב 4 החדש עם 3,201 מסירות. 

בכלמוביל יכולים להיות מרוצים מהשהות הבלתי-נגמרת במקום הראשון, כאשר כל מכונית רביעית שעלתה על הכביש השנה - היתה מדגמי יונדאי, מיצובישי או מרצדס (האחרונה דווקא ספגה ירידה במכירות). מלכת המכירות של יונדאי היא כמובן האיוניק, שאוחזת בתואר "המכונית הנמכרת בישראל" ומובילה בפער קטן על הקורולה. גם הטוסון וה-i20 רשמו מספרי מכירות בולטים.


צ'מפיון מוטורס שבמקום השלישי חווה תקופה לא קלה, עם ירידות בכל המותגים למעט סקודה, שם נרשמה עליה קלה. טלקאר יבואנית קיה שומרת על נתח השוק מהשנה שעברה.

ירידות משמעותיות נרשמו אצל קרסו ודלק; הראשונה ממתינה בכיליון עיניים להשקות של רנו קליאו וניסאן מיקרה בהמשך השנה, בעוד השניה בונה על מאזדה 3 החדשה שצפויה לנחות בסוף הקיץ. פורד ממשיכה בצלילה והיא נמצאת במקום ה-32 מבין מותגי הרכב בישראל, מתחת ל-MG וג'יפ.


קבוצת לובינסקי רשמה עליה קלה, וזה לפני עיקר המסירות של דגמי סיטרואן ברלינגו ו-C5 איירקרוס. קבוצת סמל"ת רשמה עליה במותגי היוקרה (אלפא וג'יפ) אך מנגד ספגה ירידה במכירות של פיאט וסובארו.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה