דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

2019, סיכום מחצית: המכוניות הנמכרות בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

המחצית הראשונה של 2019 הסתיימה עם ירידה קלה של 3.1% במכירות הרכב החדש בישראל - בדיוק כפי שהסתיימה המחצית הראשונה של 2018. לא פחות מ-158,082 כלי רכב חדשים הצטרפו לכבישי ישראל מתחילת השנה הנוכחית, לא כולל משאיות, אוטובוסים, מוניות ורכב דו-גלגלי -  ונוכחותם בהחלט מורגשת בפקקי התנועה.

מי שממשיכה להוביל את השוק היא יונדאי, שהשנה הגדילה את כוחה הודות לסדרת השקות מוצלחת ברבעון האחרון של 2018 (i20, טוסון, אלנטרה, סנטה פה) והודות להמשך המכירות המרשימות של האיוניק - זאת למרות המתחרה החדשה של טויוטה. הטוסון עבר לראשונה את המכירות של הספורטז' ואילו ה-i10 נצמדה לפיקנטו באופן כמעט מוחלט.

אחריה ניצבת טויוטה, שתפסה את המקום השני על חשבונה של קיה - הודות להשקות מוצלחות של הקורולה והראב 4 החדשות, לצד המשך מכירות גבוהות של ה-C-HR. אגב, מתוך סך המכירות של הקורולה החדשה - רק 7% הן של גרסת הבנזין. הנתון הזה עשוי להשתנות בקרוב בשל המחסור שנוצר אצל היצרנית במכוניות היברידיות, כך שחלק מציי הרכב יקבלו את גרסאות הבנזין במספרים גדולים יותר בחודשים הקרובים.


קיה שבמקום השלישי נהנתה מצמיחה משמעותית במכירות של הנירו והסטוניק, ועדיין שומרת על פער משמעותי לעומת סקודה שבמקום הרביעי. זו האחרונה רשמה כמות מסירות מפתיעה של הקודיאק, שמכר יותר מהקארוק הזול. 

מיצובישי שבמקום החמישי רושמת עליה ניכרת לעומת השנה שעברה, אך למעט פיג'ו שהתחזקה קלות - כמעט כל המותגים נחלשו באופן משמעותי.

בתחום מותגי היוקרה, השלישיה הגרמנית המובילה סובלת מירידה דרמטית במכירות - ובמקומן צומחים מותגי וולוו, לקסוס, ג'יפ ואלפא רומיאו, עם גידול שבין 8 ל-55 אחוזים. גם קדילאק סובלת מתקופה רעה ומאבדת עשרות אחוזים ממכירותיה.

הדגמים הנמכרים בישראל

את המקום הראשון לשנת 2019 תופסת טויוטה קורולה, והדבר המדהים הוא קצב המכירות שלה - שכן היא הגיעה ארצה רק בסוף חודש פברואר, ולא נהנתה מתקופת המכירות המשמעותית ביותר של השוק.

מיד אחריה ברשימה - יונדאי איוניק, משפחתית היברידית נוספת ומי שהיתה המכונית הנמכרת ביותר בשנה שעברה. את שני המקומות הבאים תופסות צמד מכונית המיני של קיה ויונדאי, כך שרכב הפנאי הראשון ברשימה מופיע רק במקום החמישי. משם והלאה תמונת המצב ברורה: מתוך 16 המכוניות שבמקומות 5-20 יש רוב מוחלט לרכבי הפנאי עם לא פחות מ-11 כלי רכב שונים.

קיה ספורטז' רושם ירידה קלה, ככל הנראה בשל היעדרה של גרסת ה-1.6 ליטרים הפופולארית - שכבר לא משווקת מאז מתיחת הפנים. טויוטה ראב 4, למרות מחירים גבוהים למדי, סוגר את העשיריה הראשונה - ואילו יונדאי קרובה מאוד להצהרות שלה על כיבוש קטגוריית הסופר מיני, אך עדיין נמצאת מאחורי היאריס של טויוטה.

סקודה קודיאק מפתיע עם מיקום גבוה יחסית, וגם פיג'ו 3008, ניסאן קשקאי וקיה סטוניק רשמו מספרים גבוהים. מאזדה 3 מסיימת בימים אלו את חייה לקראת החלפת הדגם.

מחוץ ל-20 הדגמים המובילים יש עוד כמה מכוניות ששוות התייחסות. שברולט מכרה השנה רק 108 יחידות של הקרוז, אחרי שבעבר מכרה כמה אלפי יחידות בשנה; ג'יפ מכרה כבר 186 יחידות מהרנגלר החדש, שעולה כ-400 אלף שקלים; יונדאי מכרה מעל 400 יחידות של האקסנט החדשה בחודש השיווק הראשון, רובן ככולן לציי רכב; יגואר מכרה השנה רק 4 יחידות מה-F-Pace ועוד 36 יחידות מה-E-Pace, בעוד המתחרים מכרו מאות רבות של רכבי פנאי יוקרתיים; 11 ישראלים הוכיחו שהם לא מפחדים מדעות קדומות ושילמו בין 300 ל-400 אלף שקלים על קיה סטינגר; 11 אחרים קנו מאזדה MX-5, על אף עליית המחיר הכואבת; 11 ישראלים ועוד עומר אדם אחד נוסעים להנאתם במרצדס G קלאס החדשה והמרשימה; המחירים של סוזוקי ג'ימני אולי זינקו, אבל 167 לקוחות כבר רכשו לעצמם את רכב השטח הקטן; 17 מעושרים מתגלגלים להנאתם בבנטלי חדשה, מתוכם רק 5 עושים זאת ברכב הפנאי בנטאיגה.


בתחום הרכב החשמלי עלו על כבישי ישראל 80 יחידות של רנו זואי, 61 יחידות של אודי e-tron היוקרתית, 23 יונדאי איוניק חשמליות, 14 יגואר i-Pace - מתחרתה של האודי, 4 יחידות של יונדאי קונה ו- 3 יחידות של ב.מ.וו i3.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. שימו לב לפולקסוואגן 
    אריק, 04-07-2019

    אין אף דגם שלהם ב20 הכי נמכרות , פשוט בושה

    סגור תגובה

  • 2. ל-1, פולקסוואגן בתהליך התרסקות בשוק הישראלי. 
    שי, 04-07-2019

    בכל שנה המכירות שלהם יורדות בצורה משמעותית.

    סגור תגובה

  • 3. היבואן צמפיון לא ממש מעונין למכור VW 
    א, 04-07-2019

    הוא מסתכל על הסה"כ מבחינתו סקודה וסיאט עושות עבודה טובה וגם אאודי
    VW היצרנית הנמכרת בעולם כקבוצת רכב, וגם אחד היצרנים המובילים עם מכירות שנתיות של כ-7 מיליון ומעלה רק למותג עצמו (כ-11 מיליון בשנה לכלל הקבוצה)
    הגולף לבדה מוכרת מעל חצי מיליון בשנה

    סגור תגובה

  • 4. בשנה הבאה ימכרו רק חשמלי נטען, סוף להייברדי 
    יבואן, 04-07-2019

    היברידי כבר לא נמכר בעולם רק בארץ, שכן טרם הגיעו נטענים וחשמליים ראויים

    סגור תגובה

  • 5. הגיגי צרכנות ושיווק כהסק לכתבה 
    פרופסור צרכני, 05-07-2019

    להלן כמה הגיגי צרכנות ושיווק:
    ראשית יודגש שנתוני מחיר שפוי גזורים משוק הרכב המשולל בעולם, בארה"ב, שם מי שמזים במחיר מייד נענש =[נתוני מכירות ירודים]:
    1. יונדאי- מובילה בברור את המכירות. יכולה להעמיק ההובלה אם-
    1.1 להוריד מירי האיוניק מתחת למחיר הקורולה;
    1.2 לשווק את הקונה עם מנוע 1.4 טורבו אוטומט במחיר עד 115 אלש"ח.
    2. טיוטה- אם תוריד מחירים באגרסיביות תוביל השוק.
    3. קיה- יכולה להוביל השוק אם תבצע-
    3.1 להוריד את מחיר הספורטז' 2 ליטר ל- 134 אלש"ח;
    3.2 לשווק את הנירו עם מנוע 1.4 טורבו אוטמט ב- 120 אלש"ח.
    3.3 קלות את עיצוב הסטיניק- הוספת 5 ס"מ לגובה+מנוע 1.4 טורבו במחיר של 110 אלש"ח.
    4. פלוקסווגן,סיאט,סקודה- הורדת מחירים דרסטית תביא להובלת בשוק.
    5. הונדה- יבואן כושל במיוחד.גם כאן הורדת מיחרים דרסטית תביא לשילוש בכמות המכירות
    6. סוברו- נמכרת בכמויות זעומות עקב מחיר מופרז וסל מוצרים דל- הורדה דרסטית במחיר איקס.וי למחיר של 130 אלש"ח לדגם 2 ליסר אוטומטי, תביא לשילוש המכירות.
    7. כל הכבוד למיצובישי, שבזכות תמחור נבון ל-א.ס.איקס, 133 אלש"ח [119 אלש"ח בפורמט אפס ק"מ] הגיעה לנתוני מכירות מרשימים.
    8. פוטצניאל הצמיחה הגבוה ביותר- MG' ZS- כיום מתומחר סביר סביב 100אלש"ח- שיבוץ מנוע חזק יותר+ שיווק אגרסיבי יביא לנתוני מכירות של אלפים, כי הג'יפון נראה מצויין; ישמש משפחה ללא בעיות ומגובה באחריות של 5 שנים!!!

    סגור תגובה

  • 6. איזה בושות לצ'מפיון מוטורס 
    ירון, 06-07-2019

    שאין ברשימה רכבי פולקסוואגן, וסיאט.
    שיסגרו את הבאסטה עדיף להם.
    רק סקודה עוד איכשהו נותנת כבוד לצ'מפיון מוטורס.

    סגור תגובה

  • 7. קצת רטיבות לנתונים יבשים 
    יוס, 08-07-2019

    היבואנים לא התכוננו כלל לביקוש ומסתבר כי הקומץ אינו משביע את הארי.
    נסו להזמין איוניק או קורולה היברידית, צפי מסירה דצמבר 2019.
    השאלה הגדולה היא כמה עוד מכוניות מדגמים אילו יצליחו היבואנים להביא? ומתי?

    סגור תגובה

חזור למעלה