דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עד כמה המכונית שלכם בטיחותית בתנאי אמת?

Getting your Trinity Audio player ready...

מי הכי רוצה שניסע במכונית בטיחותית? חברת הביטוח שלנו, כמובן, שלא רוצה לשלם על תאונות וככה יכולה אפילו להוזיל לנו את הפרמיה, ועדיין להרוויח יותר. ומי יודע הכי טוב אילו מכוניות הן הכי בטיחותיות? חברת הביטוח שלנו, כמובן. היא מקבצת כמעט כל תאונה רצינית שמתרחשת ויודעת בדיוק את הסטטיסטיקה הרחבה, באילו דגמי רכב נפגעים יותר וכמה יקר או זול לתקן כל מכונית.

ובכן, האם חברת הביטוח שלנו מגלה לנו אילו מכוניות הכי בטיחותיות? לא. למה? כי שיטת חישוב הפרמיות ושיטות ההכנסות בישראל מתנגשות עם הגישה שעמה פתחנו. זאת נוסף לכל מיני אינטרסים וקונספירציות שבסופו של דבר משאירים אותנו באפלה, וחבל. חבל מאוד.

 
וולוו - תאונת חזית

מזל שיש את השבדים בכלל, ואת חברת הביטוח השבדית הגדולה פולקסם (Folksam) בפרט. החברה הזו דווקא מאמינה משום מה (...) שכדאי לה לקבץ את כל הסטטיסטיקות האלה, לפרסם אותן ולדאוג שהלקוחות שלה יבחרו במכוניות הכי בטיחותיות שרק אפשר. "טוב לנו, טוב ללקוחות שלנו", אומרים שם. החברה מפרסמת את הדו"חות כבר שנים רבות וכעת ניתן לדפדף בדו"ח עדכני.

ומה כולל הדו"ח? מרכזו הוא מספר עצום של תאונות דרכים אמיתיות שהתרחשו בשבדיה. ליתר דיוק, הדו"ח העדכני מתייחס ללא פחות מ-170,000 תאונות דרכים שהתרחשו בין 1994 ל-2016 ושבהן נפגעו ונזקקו לטיפול 52,400 אנשים. הבדיקות עקבו לא רק אחרי הפגיעה המיידית, אלא גם את הנזקים והנכויות לטווח רחוק.

ומה אומר הדו"ח? ראשית - יש בשורות. הסכנה לנכות בתאונת דרכים צנחה למחצית ברכבי החמש השנים האחרונות, לדברי אנשי פולקסם, יחסית לרכבי ראשית שנות השמונים. האם הם מסוגלים להוכיח את זה? קבלו: חוקרי פולקסם טוענים כי מספר ההרוגים בכלי רכב שיוצרו בחמש השנים האחרונות כל כך נמוך, שאין להם מספיק סטטיסטיקה להתייחסות, כדי להוכיח את רמת השיפור. עד כדי כך.

מספר דגמי הרכב שנבדקו במסגרת הדו"ח - 292. בסיכום הדו"ח מוצגת רמת הבטיחות המציאותית של כל רכב, ואלו שאין לגביהם מידע מספק מוצגים עם מידע על מבדקי בטיחות במעבדות של איגוד הבטיחות האירופי יורו NCAP. החוקרים מצהירים כי אין משמעות לאופי הנהיגה בבחירת דגם הרכב, כיוון שהתאונות שנבדקו הן תאונות של שני כלי רכב ביחד, דבר שמנטרל אופי נהיגה בדגם ספציפי.

להבדיל מבדיקות איגודי הבטיחות הרשמיים, שבהם עיקרי בדיקות הבטיחות הן יחסיות לגודל המכונית וכך יכולה מכונית קטנה-קלה ומכונית גדולה-כבדה לקבל את אותו ציון, כאן כמו במציאות הבדיקות הן רוחביות וכך למכונית קטנה סיכוי קטן לקבל דירוג בטיחות גבוה, היות שהמאסה של המכוניות הגדולות שפוגעות בהן מכניעה אותן.

שתי מכוניות אחרי תאונה 

המכוניות הבטיחותיות

לפני שנרחיב לגבי הדגמים המסוימים, נציין כי נזכיר כאן אך ורק דגמים שלחברת הביטוח היה מידע מספק לגביהם והם בחרו לדרג אותו בעצמם. המשמעות היא שייתכן שיש דגמים בטיחותיים שלא יופיעו ברשימת הבטיחותיים ביותר, ודגמים לא מספיק בטיחותיים שלא יופיעו ברשימות גם. נוסף על כך, בחרנו לציין דגמי רכב שמעניינים את הקהל הישראלי.

מכל הדגמים שנבדקו, הרכב הבטיחותי ביותר בכלל המחקר הוא וולוו XC90 מהדור היוצא (סביר להניח שמידע מספק מהדגם החדש טרם נכנס לדו"ח). ה-XC90 היה בטיחותי בשיעור של 61% מהרכב הממוצע. זוהי הפעם הרביעית ברציפות שדגם של וולוו זוכה במקום הראשון בכלל המחקר.

וולוו - בלימה אוטונומית 

בפולקסם ממליצים על עוד מספר מצומצם של כלי רכב בעלי בטיחות עילאית, מבחינתם, ובמספרים, מכוניות שרמת הבטיחות שלהן גבוהה ב-40% ויותר מהממוצע. ראשית יש את רשימת הסיירת של מכוניות שרמת הבטיחות שלהן גבוהה ב-50% מהממוצע: אודי A4 מדגמי 2007 והלאה, פולקסווגן פאסאט מדגמי 2008-2014, מרצדס E קלאס מדגמי 2009 והלאה וכן מספר דגמי וולוו נוספים, S60 מ-2010 והלאה וכן V70 ו-S80 מ-2007 והלאה.

המכוניות המשפחתיות-קומפקטיות הבטיחותיות ביותר במחקר הן פולקסווגן גולף וג'טה, משנות המודל 2004-2010 שלמרות גודלן הקומפקטי, רמת הבטיחות שלהן גבוהה ב-40% מהממוצע.

 

ועכשיו, ברשותכם, נפסיק לחפור. קבלו את רשימת הדגמים הבטיחותיים יותר ופחות, בקבוצות הגודל השונות:

מכוניות קטנות (מיני וסופר-מיני)

בטיחותיות ב-20% לפחות מהממוצע:

פיג'ו 207 דגמי 2006-12

סקודה פאביה 2000-13

פולקסווגן פולו 1995-2010

פורד פיאסטה 2009 והלאה

רמת בטיחות ממוצעת:

רנו קליאו 1998-2009

סיטרואן C1 / פיג'ו 107 / טויוטה אייגו 2006-14 (ב-C1 - עד '12)

סיאט איביזה 1999 והלאה

יונדאי גטס 2003-09

יונדאי i10 דגמי 2008-13

טויוטה יאריס 1999-2011

פולקסווגן פולו 2010 והלאה

אודי A1 דגמי 2010 והלאה

קיה פיקנטו 2011 והלאה

רמת בטיחות נמוכה ב-20% מהממוצע (הערת "המנעו")

סיטרואן C3 דגמי 2000-09

ניסאן מיקרה 2003-10 (עם בקרת יציבות)

רמת בטיחות נמוכה ב-40% מהממוצע (הערת "המנעו")

ניסאן מיקרה 2006-14 (ללא בקרת יציבות)

 
פיגו 207

מכוניות משפחתיות קומפקטיות

רמת בטיחות גבוהה במיוחד, 40% מעל לממוצע

פולקסווגן גולף 5 וג'טה, 2004-10

בטיחותיות ב-20% לפחות מעל הממוצע

סקודה אוקטביה 1997-2012

פורד פוקוס 2005-11

פולקסווגן גולף 6, דגמי 2008-12

אופל אסטרה, 1998 והלאה

פיג'ו 307 דגמי 2001-08

רנו מגאן 2003-14

מאזדה3 דגמי 2003-08

קיה סיד 2007-11

טויוטה אוריס 2007-13

יונדאי i30 דגמי 2007-11

וולוו C30 דגמי 2006-12

בטיחות ממוצעת

סיטרואן C4 דגמי 2005-10

ב.מ.וו סדרה 1 דגמי 2004-11

אודי A3 דגמי 2007-13

פולקסווגן גולף 

מכוניות משפחתיות גדולות

בטיחות גבוהה במיוחד, 40% מעל לממוצע

פולקסווגן פאסאט 2008-14

אודי A4 דגמי 2008 והלאה

אודי A5 דגמי 2007 והלאה

מרצדס C קלאס 2007-13

ב.מ.וו סדרה 3 דגמי 1998-2012

בטיחותיות ב-20% לפחות מעל לממוצע

טויוטה אוונסיס 2003-08

סקודה סופרב 2009 והלאה

וולוו S60 דגמי 2000 והלאה

פיג'ו 407 דגמי 2004-10

ב.מ.וו סדרה 3 דגמי 2012 והלאה

מאזדה6 דגמי 2003-2008

סובארו אאוטבק 2003-09

טויוטה פריוס 2004-09

וולוו S40 ו-V50 דגמי 2004-12

אודי A4

מכוניות יוקרה

בטיחות גבוהה במיוחד, 40% לפחות מעל לממוצע

וולוו V70 דגמי 2000 והלאה

וולוו S80 דגמי 1998 והלאה

מרצדס E קלאס 2009 והלאה

ב.מ.וו סדרה 5 דגמי 2004 והלאה

בטיחותיות ב-20% לפחות מהממוצע

אודי A6 דגמי 2005-11

מרצדס E קלאס 1996-2009

וולוו S80 

מיניוואנים ורכבי נוסעים

בטיחותיים ב-20% לפחות מהממוצע

אופל זפירה 1999-2011

טויוטה ורסו/קורולה ורסו 2004 והלאה

מרצדס ויאנו 2004 והלאה

קרייזלר וויאג'ר, כל השנים עד 2007

בטיחות ממוצעת

טויוטה הייאס 1996 והלאה

 
אופל זאפירה

רכבי פנאי

בטיחות גבוהה במיוחד, 40% ויותר מעל לממוצע

וולוו XC90 דגמי 2002 והלאה

יונדאי סנטה פה 2006-11

וולוו XC60 דגמי 2008 והלאה

הונדה CR-V דגמי 1998-2006

בטיחותיים ב-20% לפחות מהממוצע

ניסאן קשקאי 2007-13

קיה ספורטאז' 2011 והלאה

סוזוקי ויטארה 1997-2014

יונדאי IX35 דגמי 2010 והלאה

טויוטה ראב4 דגמי 2000-12

  
וולוו - בלימה אוטונומית

כלי רכב מסחריים

בטיחות גבוהה במיוחד, 40% ויותר מעל לממוצע

פולקסווגן טרנספורטר לגרסאותיו השונות מ-1991 והלאה (שנת 2004 אינה כלולה בדו"ח)

פולקסווגן קאדי 2004 והלאה

רנו מאסטר 1997-2010

פולקסווגן קראפטר 2006 והלאה

מרצדס ספרינטר 2006 והלאה

פורד קונקט 2000-12

פורד טרנזיט 2003-12

בטיחות גבוהה ב-20% לפחות מהממוצע

סיטרואן ברלינגו / פיג'ו פרטנר 2008 והלאה (עם בקרת יציבות)

סיטרואן ג'מפי /פיאט סקודו 1995-2006

רנו טראפיק 2001-13

ניסאן נבארה 1998 והלאה

מרצדס ויטו 2004-14

אופל ויוארו 2001-13

רמת בטיחות ממוצעת

סיטרואן ברלינגו / פיג'ו פרטנר 1996-2009 (ללא בקרת יציבות)

רנו קנגו 1998 והלאה

פולקסווגן קאדי

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה