דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

כיצד להשתמש ב-ABS?

Getting your Trinity Audio player ready...
מאת יואב קווה מתוך המדריך לנהג DRIVE, באדיבות הוצאת מפה




פעם לימדו אותנו שצריך לפמפם – ללחוץ על דוושת הבלם בהפסקות קצרות. מנגנון ה-
ABS, שמותקן ברוב המכוניות החדישות, מפמפם בשבילנו ובקצב הרבה יותר מהיר ומדויק.

ה"פמפום" מבטיח שהגלגלים לא ננעלים אלא ממשיכים להסתובב. היתרון העיקרי: לא מאבדים הגה. ההגה ממשיך להגיב, המכונית פונה לאן שמפנים אותה. יתרון שני - קיצור מרחק הבלימה בכביש חלק במיוחד (בתנאי שמדובר בדור חדיש של ABS).

אבל למערכת הזאת יש גם חסרונות. בזמן פעולתה הנהג חש רעידות חזקות בדוושת הבלם, ומי שלא מכיר את התופעה עלול להיבהל ולהרפות לגמרי מהדוושה. התוצאה תהיה חמורה יותר מבלימה במכונית ללא ABS. לכן כדאי להתנסות בבלימת חירום במגרש ריק, רצוי רטוב, ובמהירות נמוכה. ועוד יותר טוב – במסגרת קורס נהיגה מתקדמת.

מי שמחזיק ברכב שטח צריך לדעת: בבלימה עם ABS בחול, בוץ או שלג יש סכנה שהרכב לא יבלום כראוי. המערכת אמנם מנסה לבלום, אבל כל ניסיון כזה מביא לנעילה מיידית של הגלגלים ולכן המערכת משחררת מייד את לחץ הבלימה ובסופו של דבר כמעט לא בולמת כלל. בתנאי שטח חלקים מתקבלת לעיתים בלימה יעילה יותר דווקא כשאין ABS והגלגלים ננעלים וננעצים בחול או בבוץ.

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה