דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חובת בקרת יציבות: מינואר 2010

Getting your Trinity Audio player ready...

החל מה-1 לינואר 2010, כל רכב המיובא לארץ מחויב במערכת בקרת יציבות. מערכת זו - המוכרת בשמותיה המסחריים VSA ,DSC ,ESP ו-ESC - הינה מערכת אלקטרונית המזהה מצבי חירום של החלקה ואובדן שליטה בגלגלים. במקרים אלו, המערכת מפעילה את הבלמים באופן מבוקר, מפחיתה את פעולת המנוע ומסייעת לנהג לצאת מהסיטואציה בשלום.

במהלך העשור האחרון, עוד ועוד יצרנים הכניסו את מערכת בקרת היציבות אל מפרט הבטיחות של רכביהם. כעת מגמה חיובית זו תהפך לסטנדרט המעוגן בחוק. באופן מפתיע כמעט, ישראל היא הראשונה במדינות העולם שתאסור כניסת רכבים בהם לא מותקנת בקרת יציבות אלקטרונית. אפילו באיחוד האירופי ובארה"ב יכנס חוק דומה רק בשנת 2011. כיוון שישראל הקטנה לא בדיוק עומדת בראש מעיניהם של יצרניות הרכב, שנת 2010 מביאה עמה פער בין החוק החדש לבין היצע הדגמים שחלקו טרם צויד בבקרה הנ"ל.

קחו את סוזוקי ג'ימני למשל - אחד מ"קורבנות" החוק. רכב השטח הזעיר אינו נושא בקרבו מערכת ESP ולכן לא ניתן יהיה לייבא אותו עוד. אבל רק רגע אחד, החוק אמנם אוסר יבוא מכוניות נטולות בקרה, אך לא אומר דבר לגבי שיווק שלהן. יבואנית סוזוקי, חברת מכשירי תנועה, דאגה להצטייד מראש במלאי גדול של ג'ימני בתקווה שיספיק עד להגעת הדגם המעודכן. הג'ימני כמובן אינו לבד במערכה, במצב דומה נמצאות מכוניות פופולאריות כמו שברולט אוואו וסובארו B3 בגרסתה הנפוצה. גם כאן, אין מה לדאוג ליבואנים, אשר הכינו סטוקים גדולים מבעוד מועד.

כמו בכל כלל, גם כאן יש את היוצא מן הכלל, והוא עוסק במסחריות של קונצרן פג'ו-סיטרואן. הדור הקודם של פג'ו פרטנר ושל סיטרואן ברלינגו, בנוסף לסיטרואן ג'אמפי (שמשווקת בארץ) ולפג'ו ביפר וסיטרואן נמו (שטרם הגיעו ארצה), קיבלו פטור של שנה מהחוק החדש. ארכה זו תאפשר ליבואן להמשיך לשווק את הרכבים ללא בקרת יציבות, ככל הנראה עד שהיצרן ירענן את מפרטי הבטיחות לכבוד החוק של האיחוד האירופי.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה