דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה קאמרי (מבחן ראשון) - בשבח השמרנות

Getting your Trinity Audio player ready...

עם למעלה מ-21 מיליון יחידות שעלו על כבישי העולם מאז הוצגה לראשונה בתחילת שנות ה-80, טויוטה קאמרי היא מהדגמים המצליחים ביותר של יצרנית הענק היפנית. ובהתאם לגישה השמרנית יחסית של טויוטה, השינויים שבוצעו במהלך השנים היו זהירים ומדודים, תוך ניסיון לחדש ולהדביק את המירוץ הטכנולוגי בתעשייה מחד, אך גם להימנע משינויים קיצוניים שעלולים להרתיע את קהל הלקוחות הנאמן מאידך.

ועם קאמרי חדשה נדמה שהכף נוטה לכיוון השמרני, יותר מאי פעם. זאת למרות שהיא נדרשת להתמודד כעת לא רק מול מתחרות מסורתיות כמו סקודה סופרב ויונדאי סונטה, אלא גם מול משפחתיות גדולות מונעות חשמל בהובלת טסלה ובהשתתפות יונדאי, פולקסווגן ואפילו מאזדה, לצד אינספור מתחרות סיניות כמו BYD, אקספנג וניו.

טויוטה בחרו שלא להשתתף במירוץ מבוסס התקע, לפחות לא עם הקאמרי החדשה. אבל מה בכל זאת השתנה, והאם יש לה סיכוי מול המתחרות הצעירות? אחרי כמה מאות קילומטרים של נהיגה על כבישים מקומיים, יש לנו תשובות.

סיכום: מי שאהב את הקאמרי בעבר, יאהב אותה גם כיום. היא שומרת על אותו תמהיל מאוזן ושמרני של מראה מכובד, מרווח פנימי נדיב, יחידת הנעה יעילה וחסכונית, עם שיפור בביצועים ובנוחות הנסיעה.

  • מתחרים ישירים: יונדאי סונטה, סקודה סופרב
  • מחיר: 227 אלף שקל
  • טוב: נוחות נסיעה, מרחב מחיה, צריכת דלק
  • בסדר: ביצועים, אבזור, איכות חומרים
  • טעון שיפור: תפקוד יחידת הנעה, יכולת דינמית
  • ציון: 8

אבל כאמור, הצמיחה שחוותה קטגוריית המשפחתיות הגדולות לא הגיעה בזכות שמרנות, אלא דווקא בזכות חדשנות של מערכות הנעה חשמליות ומודרניות, שהחזירו את דגמי הסדאן למרכז הבמה אחרי שנים של דעיכה, בגלל נדידת לקוחות לרכבי הפנאי.

ומכיוון שהקאמרי, הפונה בעיקר לשוק האמריקאי בו החשמל אינו מבוקש מבוקש כמו באירופה או בסין, בחרה שלא להתחבר לזרם, היא תמשיך לפנות בעיקר לאותם לקוחות ותיקים ושמרנים. עבורם היא בחירה מצוינת, עבור השאר יש אלטרנטיבות מתקדמות יותר.

איך נראה: בשל העובדה שהיא מבוססת על אותה פלטפורמה של קודמתה (TNGA-K), עם ממדים כמעט זהים, בטויוטה נדרשו לבידול עיצובי משמעותי על מנת להבהיר שמדובר בכל זאת בדור חדש. השינוי העיקרי הוא בעיקר בחזית עם יחידות תאורה צרות וסבכה קדמית מוקטנת, בדומה לקו העדכני של הפריוס וה-C-HR. גם מאחור יש יחידות תאורה שונות. בסך הכל היא נראית מודרנית, אבל לא פורצת דרך.

בסביבת הנהג השינוי צנוע יותר. פסים אופקיים לרוחב תא הנוסעים יוצרים אשליית רוחב, שילוב הצבעים נעים לעין בעוד מסך מגע גדול ולוח מחוונים דיגיטלי (בגודל "12.3 כל אחד) אחראיים על תחושה עדכנית. המסכים תומכים בעברית ונוחים לתפעול, למרות עומס מידע בלוח המחוונים. מגיעות מחמאות על שמירת מתגים פיזיים לתפעול בקרת האקלים, אך 19 מתגים על גלגל ההגה זה בפירוש יותר מדי לטעמנו.

ויש עוד כמה עניינים שכדאי להזכיר: מערכת הניווט המקורית לא פעילה (מציגה מסך שחור) בשלב זה, חימום המושבים שהפעלנו בשעת בוקר קרירה ומוקדמת המשיך לפעול גם בהנעה החוזרת של הרכב בצהרי היום, בעוד מערכת Auto Hold נותקה בכל פעם מחדש; ועל לוח המחוונים מופיע חיווי אדום היסטרי ומיותר בכל פעם שהנהג לוחץ על דוושת הבלם.

איכות החומרים טובה בדרך כלל, אבל לא מגרדת את מחוזות היוקרה בדומה למתחרות מסין וקוריאה. היצע תאי האחסון נדיב ויש גם 5 שקעי USB (שלושה מלפנים, שניים מאחור).

בהתאם לייעוד האמריקאי, מושב הנהג רחב ונוח אך נעדר תמיכה מספקת בגוף. בסיס הגלגלים זהה לקאמרי היוצאת (282.5 ס"מ) ומאפשר מרווח רגליים וראש טוב מאוד לצמד יושבים מאחור, אך מנהרת הינע גבוהה ומיותרת תפריע לרגלי הנוסע במרכז הספסל.

תא המטען צנוע ב-31 ליטר מבעבר (493 ליטר) וגם קטן משמעותית מהמתחרה הצ'כית, וסובל מפתח צנוע יותר. עוד נציין שקיפול גב המושבים מייצר חלל קטן מדי בין תא המטען לנוסעים, ויקשה על הובלת אופניים למשל. הוא כן כולל גלגל חלופי בגודל מלא.

רשימת האבזור בגרסה הבכירה שנבחנה כוללת בין היתר ריפודי עור, כוונון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים ומשטח טעינה אלחוטית, אך נעדרת חלון שמש ומצלמות היקפיות. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת. לכל המערכות אפשרות לעדכוני OTA.

איך נוסע: יחידת ההנעה ההיברידית היא המוכרת של טויוטה, משלבת מנוע בנזין אטמוספרי עם 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, ומנוע חשמלי שתוכנן מחדש וכעת הוא קל יותר וגם חזק ב-16 כ"ס (136 כ"ס). ההספק המשולב עומד על 230 כ"ס, 12 כ"ס יותר, כבעבר בחיבור לתיבה רציפה ולהנעה קדמית.

טויוטה מציינת כי נתון הזינוק ל-100 קמ"ש קוצץ ב-1.3 שניות (7.2 שניות), שיפור משמעותי למדי הבא לידי ביטוי בתאוצות נחושות ותגובות מהירות של תיבת ההילוכים, בעיקר בבחירה במצב ספורט.

לצד זאת, המעבר בין נסיעה בכוח החשמל לבנזין מחוספס, ותחת מצערת מלאה תיבת ההילוכים מציבה את המנוע על סל"ד גבוה וקבוע באופן שיוצר שאון רב. צריכת הדלק טובה למדי, עם 17.7 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

טויוטה כיילה מחדש את מערך המתלים, והוא מספק נוחות נסיעה טובה מבעבר בעיר ומחוצה לה, עם ספיגה טובה של שיבושים במהירות נמוכה ושמירה על ריסון מרכב במהירות גבוהה. גם בידוד הרעשים טוב יחסית, למעט נוכחות רעשי דרך במהירויות גבוהות.

היכולת הדינמית צפויה ובטוחה אך לא מעבר לכך. זוויות הגלגול מוחשיות מהרצוי ולצערנו, ההגה והבלמים נטולי תחושה.

  • מנוע: בנזין, 4 צילינדרים, 2.5 ליטר וחשמל
  • הספק מנוע בנזין: 186 כ"ס ב-6,000 סל"ד
  • מומנט מנוע בנזין: 22.5 קג"מ ב-3,200 סל"ד
  • הספק / מומנט מנוע חשמלי: 136 כ"ס / 21.2 קג"מ
  • הספק משולב: 230 כ"ס
  • תמסורת: רציפה, הנעה קדמית
  • אורך: 492 ס"מ
  • רוחב: 184 ס"מ
  • גובה: 144.5 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 282.5 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,570 ק"ג
  • נפח תא מטען: 493 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 7.2 שניות, 180 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 20.4 ק"מ לליטר, 110 גרם CO2 לק"מ
  • כריות אוויר: 8
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחנה
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 227 אלף שקל (210 אלף שקל)

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 65 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה