דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניו ET5 (מבחן ראשון) - הטסלה של הביוקר

Getting your Trinity Audio player ready...

בשנתיים האחרונות לפחות, צמד המילים "טסלה הסינית" נזרק לחלל האוויר בערך פעמיים בשבוע. לטעמנו, ניו היא זו שהכי ראויה לכינוי. ולא נחזור על הנימוקים שהצגנו לפני מספר חודשים לאחר נהיגה ראשונה ב-ET5. אבל רק רגע, לפני ההשוואה לטסלה בלבד כדאי להזכיר את שאר המתחרות הקשוחות אותן היא פוגשת בשוק המקומי.

צפייה בתוכן ניו ET5 (מבחן ראשון) - הטסלה של הביוקר

קטגוריית משפחתיות גדולות זוכה לעדנה בעידן החשמל לאחר שכמעט הוכחדה. עם יונדאי איוניק 6 המצוינת, BYD סיל ואקספנג P7 הסיניות ועד פולקסווגן ID.7 ואפילו ב.מ.וו i4. המשותף לאלו שמשווקות כאן, מלבד ב.מ.וו היוקרתית, הוא מחיר כניסה שנע בין 200 ל-220 אלף שקל. ואל הזירה הזו נכנסת ניו ET5 עם תג-מחיר שמתחיל ב.. שימו לב, 344 אלף שקל.

והמחיר הזה, הגבוה בעשרות אחוזים מהמתחרות, הוא לגרסה בעלת הסוללה הקטנה מבין השתיים, ובלי חבילות אבזור נוספות. שדרוג של שני פרמטרים אלו יביא את המחיר ל-429 אלף שקל.

ולכן, המבחן הזה חייב יהיה להסתיים עם אחת משתי המסקנות הבאות: או שיש כאן מוצר לא מוכר עם איכויות גבוהות באופן יוצא דופן, או שהתמחור יומרני להפליא ומציב את המכונית בעמדת נחיתות שיווקית. אחרי למעלה מ-500 ק"מ של נהיגה, יש לנו את התשובות.

סיכום: ניו ET5 היא מכונית משכנעת. לא רק נראית מצוין, אלא גם מפגינה ביצועים מרשימים ומספקת איכות נסיעה גבוהה כמעט בכל כביש, עם יכולת דינמית טובה למדי. לא רק ביחס למותגים סיניים צעירים, אלא גם בהשוואה למתחרות מערביות עתירות מוניטין.

  • מתחרות ישירות: טסלה מודל 3, אקספנג P7, יונדאי איוניק 6
  • מחיר: 359 אלף שקל
  • טוב: ביצועים, יכולת דינמית, מראה
  • בסדר: מושב אחורי, אבזור, נוחות נסיעה
  • טעון שיפור: מחיר, הנדסת אנוש, טווח בפועל
  • ציון: 7

אבל לצד המחמאות, יש גם חסרונות, ולא מעט. ההסתמכות המוגזמת על מסך המגע אה-לה טסלה היא בחירה מוטעית, ופוגעת באופן קשה בנוחות התפעול. המושב האחורי לא מספיק שימושי ושדה הראיה לאחור בעייתי בלשון המעטה. ולא במקום האחרון - הסוללות הגדולות מספקות טווח נסיעה קצר משמעותית מהמוצהר.

עכשיו, זה לא שיונדאי איוניק 6 או אקספנג P7 או טסלה מודל 3 נקיות מבעיות. לכל אחת מהן יש את המינוסים שלה, ובחברתן הניו תרגיש מאוד בנוח. אבל, רק במחיר ראוי. והוא בפירוש לא. נאמר זאת כך. אם ה-ET5 הייתה יקרה בעשרים אלף שקלים, שלושים אלף שקלים, אפשר היה לראות בכך הצהרה על מותג שמכוון מאוד מאוד גבוה. לגיטימי.

אבל היא יקרה ממתחרותיה הישירות והמצוינות ב-50 עד 70 אחוזים, וזה בשום פנים ואופן לא מוצדק. ולכן אם היתה מתומחרת באופן שהולם את יכולותיה והסביבה התחרותית שבה היא מתמודדת, הציון היה עומד על 8, לפחות. במקרה זה היא מקבלת ציון נמוך יותר, מסיבה זו.

איך נראה: זו מכונית מרשימה למראה עם צללית נמוכה וספורטיבית, קווים חלקים וזנב בסגנון דמוי-קופה. יחידות התאורה צרות ויחד עם סבכה אטומה וידיות דלתות נשלפות מתקבל מראה מודרני, ויש גם את סוללת החיישנים והמצלמות בקצה הגג, שמעניקה לניו חזות של רכב ניסוי עתידני.

גם בפנים המראה עדכני עם מסך אנכי גדול במרכז הקונסולה, לוח מחוונים דיגיטלי צר וכמעט ללא מתגים. איכות החומרים טובה אך לא אחידה. יוקרה אם שאלתם את עצמכם, אין כאן.

כמו בטסלה, המסך המרכזי ("12.8) שולט על מרבית מערכות הרכב - מה שדורש התעסקות אינסופית עם תפריטים ותתי-תפריטים, אפילו לטובת ביצוע פעולות פשוטות כמו כיוון מראות, איפוס מחשב דרך או פתיחת שקע טעינה. וכמו בטסלה (ובסיניות רבות אחרות), אין כאן קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ובמקומן התקינה היבואנית אפליקציות חליפיות שלא באמת מספקות מענה הולם.

נציין גם כי מתגי החלונות משום מה פועלים בהסטה לפנים-אחור במקום למעלה-מטה כמקובל, וגג השמש הענק מגיע ללא כיסוי בד. ובהצלחה עם זה בחום של אוגוסט.

מעל המסך המרכזי ניתן לפגוש בפרצוף חייכני שמוצג על גבי כדור ומסתובב, ומציג את עצמו כ"נעמי" - עוזרת קולית ידידותית שמאפשרת לבצע פעולות בסיסיות ברכב באמצעות דיבור בשפה חופשית (באנגלית בלבד), עם למעלה מ-90 הבעות פנים שונות. הילדים ודאי יתלהבו מהגימיק, אבל סביר להניח שגם הם ימצו אותו אחרי מספר ימים. והנהג יוותר עוד קודם. שלא להזכיר כי מיקומה של העוזרת על הקונסולה הוא פוטנציאל להסחת דעת מיותרת.

הישיבה גבוהה במפתיע ומספקת ראות טובה לפנים ולצדדים, אך שדה הראיה לאחור צר עד כדי חוסר שימושיות. מערך יעיל של מצלמות היקפיות מפצה על כך, אך רק באופן חלקי.

בסיס גלגלים נדיב של 289 ס"מ, יחד עם מימד רוחב של 196 ס"מ, הופכים את המושב האחורי לבעל פוטנציאל משפחתי נאות. ואכן, המרווח לברכי הנוסעים מאחור מוצלח, רוחב המושב יאפשר למקם גם שלושה ישבנים או מושבי בטיחות זה לצד זה וגם הרצפה השטוחה מעניקה יתרון לא מבוטל.

אך לכפות הרגליים אין מקום מתחת למושבים הקדמיים, המושב עצמו נמוך וכך גם התקרה - מה שגוזל ממרווח הראש לנוסעים בוגרים ומקשה על חגירת פעוטות במושבי בטיחות.

למרות תצורת הכאילו-קופה, אין כאן דלת חמישית כך שלתא המטען יש פתח צר שמקשה על הטענת חפצים כמו עגלות ילדים גדולות. נפח של 386 ליטרים נשמע פחות מהמקובל, אך בפועל מידותיו של התא מספקות. בניגוד למצופה, אין חלל אחסון נוסף מלפנים.

מפרט האבזור כולל בין היתר מושבים דמויי עור עם כוונון חשמלי וחימום מלפנים, מערכת שמע עם 23 רמקולים, טעינה אלחוטית לסלולארי, כוונון חשמלי לגלגל ההגה, דלת תא מטען חשמלית וגם וו גרירה נשלף. חבילת "קומפורט" שצורפה לרכב המבחן כוללת גם חימום לגלגל ההגה ולמושבים האחוריים, אוורור ועיסוי לקדמיים ומערכת לבישום תא הנוסעים.

מערך החיישנים המרשים שעל הגג ובצדדים, האמור לאפשר בעתיד יכולות אוטונומיות, מפגין יכולת גילוי מרשימה שאותה ניתן לראות על גבי לוח המחוונים. אך בשלב זה המערך אחראי על מערכות הבטיחות השגרתיות שפועלות היטב, ובהן בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, התרעת תנועה חוצה, ניטור שטחים מתים ועוד.

איך נוסע: ה-ET5 מצוידת בצמד מנועים חשמליים, אחורי עם 285 כ"ס וקדמי עם 204 כ"ס, וביחד מייצרים השניים הספק מירבי של 489 כ"ס. בתנאי שגרה פועל המנוע האחורי בלבד ומסייע כך לצריכת אנרגיה נמוכה יחסית, אך בעת הצורך - תחת עומס כבד - מצטרף אליו המנוע הקדמי ומסייע להשיג תאוצה פנטסטית של 4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.

זה מהיר יותר מזמני התאוצה שמשיגות מתחרות כמו אקספנג P7 או טסלה מודל 3 בגרסאות החזקות שמשווקות כיום, אבל צריך לציין כי הניו משיגה את הביצועים האלו רק במצב "ספורט-פלוס" הקיצוני. בכל אחד ממצבי הנהיגה האחרים, התאוצה תהיה איטית יותר, ובפער משמעותי.

באמצעות המסך המרכזי (כן, שוב הוא) ניתן לבחור באחד משלושה מצבי בלימה רגנרטיבית, אך אף אחד מהם לא מאפשר נהיגה "בדוושה אחת". נזכיר שוב כי תפעול הבלימה הרגנרטיבית באמצעות תפריט ולא מנופים מאחורי ההגה כמקובל בחלק מהחשמליות, הופך את השימוש במצבי הבלימה ללא קיים מעשית. בחרת, נסעת.

רכב המבחן צויד בסוללת 75 קוט"ש, שמבטיחה טווח נסיעה של 451 ק"מ. בפועל, בנהיגת מבחן מתונה ברובה, השגנו טווח של 335 ק"מ בלבד. פער גדול מדי ומאכזב. טעינה מהירה מתאפשרת בקצב צנוע יחסית של 140 קילוואט, ומאפשרת למלא את הסוללות מ-10% ל-80% בתוך כחצי שעה.

בתוספת נכבדה של 70 אלף שקל ניתן לקבל את הניו עם סוללות 100 קוט"ש שמבטיחות טווח של 580 ק"מ, וקרוב לוודאי יחצו את רף 400 הק"מ בתנאי אמת.

כיול המתלים הנוקשה - כמה מפתיע - מייצר תחושה נוקשה בתנועה עירונית, אך לא מדובר בחוסר נוחות אלא יותר בתחושה אירופאית-מוצקה. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת משמעותית, וגם בידוד הרעשים מוצלח.

בכבישים המפותלים זורחת הניו עם אחיזת כביש מצוינת, שלדה חדה ומתקשרת, הגה מהיר ומדויק ובלמים נשכניים. למרות משקל עצמי של 2.2 טונות - כבד משמעותית מהמתחרות לבית טסלה או יונדאי - ה-ET5 מרגישה קלת רגליים ומצליחה לספק יכולת דינאמית מבריקה. שאפו.

  • מנוע: חשמלי
  • קיבולת מצבר: 75 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 489 כ"ס / 71 קג"מ
  • הנעה: כפולה
  • אורך: 479 ס"מ
  • רוחב: 196 ס"מ
  • גובה: 149.9 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 288.8 ס"מ
  • משקל: 2,215 ק"ג
  • נפח תא מטען: 386 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 4 שניות
  • מהירות מרבית: 200 קמ"ש
  • כריות אוויר: 7
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 359 אלף שקל (344 אלף שקל)

למאמר זה התפרסמו 52 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה