דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המותגים הסיניים אומודה וג'אקו בישראל - דגמי צ'רי עם לוגו אחר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אומודה וג'אקו הסיניים הושקו בישראל
  • למעשה הם דגמי צ'רי שונים עם סמל אחר בחזית
  • מכירות יחלו ברבעון השלישי של השנה
 ג

שני מותגים, יבואנית אחת: בתחילת פברואר דיווחנו כי שני המותגים הסיניים אומודה (Omoda) וג'אקו (Jaecoo) השייכים לתאגיד צ'רי, בדרכם ארצה. היום (ה') הושקו השניים באופן רשמי בישראל כשמכירות בפועל יחלו בעוד כחצי שנה. ובהתאם לגישת חלק מהיצרניות הסינית, כמו ג'ילי למשל, גם צ'רי בוחרת לפזר מותגים בין יבואניות שונות. ועל שני המותגים של חברת האם תהיה אחראית כלמוביל, בזמן שמותג האם צ'רי מיוצג בארץ על-ידי פריסבי (לשעבר קרסו).

שני המותגים מאופיינים על-ידי צ'רי כ-O&J, ומהווים חטיבה המתמקדת בייצוא. לפי התוכנית הם אמורים להיות מיוצגים עוד השנה ב-35 שווקים, ובהם בריטניה, ספרד, איטליה ומדינות אחרות באירופה, ולהגיע להיקף מכירות שנתי של 1.4 מיליון מכוניות מדי שנה עד 2030.

נזכיר כי לצ'רי יש ארסנל של שמונה מותגי רכב, ששוקוו עד עתה בעיקר בסין. עם זאת, זרוע התחבורה של הקונצרן היא רק אחת מתוך שבע, הכוללות בין היתר נדל"ן, ספנות, בנקאות ועוד.

 ג

שלב ראשון ג'אקו: המותג נולד ב-2023 והשם הוא שילוב של שתי מילים – Jäger (צַיָד בגרמנית) ו-Cool (מגניב באנגלית). לעת עתה אלה דגמי צ'רי לכל דבר ועניין עם סמל אחר בחזית.

דגם ראשון שיגיע לישראל ברבעון השלישי של השנה הוא J7 ו'בשפת צ'רי': טיגו 7. זהו רכב פנאי קומפקטי בממדים דומים ליונדאי טוסון, עם אורך של 450 ס"מ, רוחב של 186 ס"מ, גובה של 168 ס"מ ובסיס גלגלים של 267 ס"מ.

הוא יוצע בתחילת הדרך עם מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר (154 כ"ס), וחודשיים אחר-כך בגרסה היברידית-נטענת שלה מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין, 197 כ"ס, תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה עם שבעה מצבי נהיגה לבחירה כולל מספר מצבי שטח ייעודיים. זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש יבוצע ב-8 שניות כשסוללות גדולות יאפשרו טווח נסיעה של 88 ק"מ על חשמל בלבד.

 ג

המפרט המדויק לארץ טרם נקבע, אך הוא יגיע ארצה עם מסך מגע בגודל "14.8, לוח מחוונים בגודל "10.25, תצוגה עילית, קישוריות (וטעינה) אלחוטית לאוטו אנדרואיד ואפל קארפליי, גג שמש ענק, מצלמות היקפיות כולל אפשרות ל"מכסה מנוע שקוף" ועוד.

בשלב הבא, וכנראה רק ב-2025, יושק J8, רכב פנאי גדול יותר עם שישה מושבים בסידור של שלוש שורות. הוא נמכר בינתיים בסין עם מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר, 186 כ"ס והנעה קדמית, אבל לארץ יגיע בגרסה היברידית-נטענת בשתי גרסאות סוללה לטווח חשמלי - 90 או 160 ק"מ.

באזור סוף הרבעון הראשון של 2025 יגיע J5 – רכב פנאי קטן (B-SUV) שטרם נחשף ושיגיע בשלוש אפשרויות הנעה: בנזין, היברידי וחשמלי.

 ג

בהמשך אומודה: במקור יועד מותג אומודה לשוק הרוסי, אבל התוכניות השתנו וב-2023 יצא אומודה (יחד עם ג'אקו) לדרך עצמאית. וכמו במקרה של ג'אקו, גם כאן הדגמים הם בפועל דגמי צ'רי, וגם כאן שם המותג משלב מילים: האות O, מהמילה Oxygen (חמצן) ומשתי ההברות Moda המציינות אופנה.

דגמי אומודה יושקו בישראל לקראת תחילת 2025 ועל הפרק שלושה מהם. דגם פנאי בשם C9 (מקביל לצ'רי טיגו 9), בגודל של קיה סורנטו שכיום מוצע בסין רק עם מנוע בעירה פנימית, ואלינו יגיע רק בגרסה היברידית-נטענת עם מנוע בעירה פנימית בנפח 1.5 ליטר, והנעה כפולה בדומה לזו שיש בג'אקו J7.

בהמשך יגיעו שני דגמי פנאי נוספים שטרם נחשפו: בסוף 2025 יגיע C7 – רכב פנאי קומפקטי עם מנועי בנזין והיברידי-נטען ובתחילת 2026 יגיע C3 – רכב פנאי קטן עם בחירה בין מנועי בנזין, היברידי או חשמל. אומודה 5, הזהה לצ'רי FX הנמכר בישראל על-ידי פריסבי, לא יגיע כלל.

 אומודה C9 או אקסייד יאוגואנג

מה אנחנו חושבים: עוד ב-2017 תכננה צ'רי את התרחבותה לאירופה, אך סיבות שונות גרמו לגניזת התוכנית המקוריות. אלא שהתוכניות הוצאו מהמגירה ושני המותגים האלה בדרך ארצה, כשמותג נוסף בשם אקסלנטיקס (Exlantix) יצטרף בשלב מאוחר יותר (אם כי לא ידוע מי ייצג אותו בישראל), ויחד עם מותג צ'רי ורצון להקים מפעל ייצור באירופה, תושלם החדירה.

כרגע מבוצע המהלך עם דגמי בנזין והיברידי-נטען, כשבהמשך צפויים להגיע גם דגמים היברידיים וחשמליים לחלוטין. לתפיסת צ'רי דגמים קטנים יוצעו גם בחשמל, ואילו דגמים גדולים יגיעו בגרסאות היברידיות-נטענות עם סוללות גדולות. בכך מתכננת צ'רי לא רק לשים רגל בדלת, אלא גם להציע אלטרנטיבה להצלחה המסחררת של מותג BYD, המתחרה מהרפובליקה העממית.

למאמר זה התפרסמו 49 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה