דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

להיט המכירות מתחדש: עיצוב חדש וגוגל מובנה לניסאן קשקאי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הקשקאי זוכה לטיפול עיצובי מקיף
  • גם מערכות הבטיחות התעדכנו
  • לישראל הוא יגיע עוד השנה

מקצה שיפורים: אחרי שלוש שנים ו-350 אלף יחידות שעלו על כבישי אירופה, הדור השלישי של ניסאן קשקאי עובר מתיחת פנים. העדכונים נוגעים לעיצוב החיצוני, למערך המולטימדיה ולאביזרי הבטיחות, בעוד יחידות ההנעה נותרו ללא שינוי. שיווק מקומי, כך על פי היבואנית, צפוי להתחיל בסביבות נובמבר 2024.

השינוי הבולט ביותר בקשקאי המעודכן הוא בעיצוב החזית, שכעת מזכירה את זו של ניסאן אריאה החשמלי. הסבכה הקדמית גדלה משמעותית וזכתה לתבליט תלת מימדי, שלדברי היצרנית עוצב "בהשראת שריון יפני". הפגושים ויחידות התאורה עוצבו אף הם מחדש, כאשר אלה האחרונות יציעו אלומת אור רחבה מבעבר וגם לראשונה פנסים עוקבי פניה.

מאחור השינויים צנועים יותר וכוללים פגוש אחר וחתימת אור חדשה ליחידות התאורה. יש גם גימור חדש לספי הדלתות ולקשתות בתי הגלגלים, וחישוקים חדשים בקוטר "18-20. רמת גימור חדשה בשם N דיזיין תציע מספר תוספות עיצוב בסגנון ספורטיבי.

ותודה לגוגל: תא הנוסעים זכה לשינויים מינוריים יחסית, עם תוספת דיפוני אלקנטרה ברמות הגימור הגבוהות, לצד שיפור מוצהר באיכות החומרים גם ביתר הגרסאות. תאורת אווירה צבעונית תוצע כאופציה, בעוד לוח המחוונים הדיגיטלי מציע תצוגות מעודכנות.

מסך המולטימדיה, שעד כה הוצע בגודל של "9, גדל כעת - אך היצרנית לא מפרסמת את הנתון העדכני. במקום זאת היא מרחיבה על השימוש במערכת הפעלה חדשה מבית גוגל, הכוללת את תוכנת הניווט הפופולארית של החברה, אפשרות להתחברות עם חשבון הגוגל האישי וגם שימוש בעוזרת הקולית של גוגל ובאפליקציות שונות. הקשקאי יתמוך גם בהפעלה קולית באמצעות אלקסה של אמזון, שתאפשר גם שליטה במכשירי בית חכם.

מה עוד צריך לדעת: בניסאן מדווחים גם על שדרוג למערך המצלמות ההיקפיות, שכעת כולל גם תצוגת על של הרכב בתלת-מימד וכן תצוגת "מכסה מנוע שקוף" המאפשרת לראות את הגלגלים הקדמיים במבט-על. מערכת החניה האוטומטית כוללת כעת אפשרות לשמירה של מקום החניה הקבוע, זיהוי על בסיס GPS וביצוע חניה על בסיס למידת-מכונה, וכן אפשרות להפעלת מצלמה קדמית בזווית רחבה בכניסה לצמתים עם שדה ראיה מוגבל - והפעלה של הפונקציה על בסיס שמירת המיקומים במערכת הניווט.

מערך הבטיחות עודכן אף הוא, עם בלימה אוטונומית שכוילה מחדש לטובת זיהוי משופר ותגובה מהירה מבעבר, המערכת לשמירת נתיב תופעל כעת באופן אוטומטי עם הנעת הרכב, והמערכת להתרעת מהירות תשולב עם מערכת הניווט ותספק התרעה קולית על כל חריגה ממהירות הנסיעה המותרת, זאת בהתאם לתקנות האירופאיות המעודכנות.

נזכיר רק כי לא ברור עדיין אלו מהמערכות ישווקו בישראל ובאילו גרסאות הן ישולבו.

הקשקאי יציע כבעבר מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.3 ליטרים עם סיוע היברידי מתון (12V), תיבת הילוכים רציפה והספק של 156 כ"ס. בנוסף תוצע גרסה היברידית (e-Power) המבוססת על מנוע חשמלי (190 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים ואחראי בלעדית להנעה.

לצידו מותקן מנוע בנזין מוגדש, עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ומערכת יחס דחיסה משתנה, המשמש כגנרטור לטעינת סוללות ומאריך טווח, ללא חיבור ישיר לגלגלים.

מה אנחנו חושבים: מול שפע המתחרים הצעירים, כולל הצמד המצליח טוסון-ספורטז', פיג'ו 3008  ופולקסווגן טיגואן, ניסאן קשקאי היה זקוק לעדכון. בכל מה שנוגע לעיצוב החיצוני, מדובר בהתקדמות מרשימה שהופכת את רב המכר היפני למוחצן ובולט מבעבר. גם מערכת המולטימדיה החדשה היא שיפור משמעותי.

אך לפחות בתחום אחד יש עדיין פער שניסאן צריכה לסגור: הסיוע החשמלי. גרסה חשמלית מלאה לא ציפינו לפגוש כאן, שכן לשם כך נולד ניסאן אריאה, אבל גרסה היברידית-נטענת - שקיימת במרבית המתחרים - היא בהחלט תוספת מתבקשת להיצע.

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה