דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עוד אמירה מופרכת של טראמפ: מכוניות מימן מתפוצצות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • נשיא ארה"ב יוצא עכשיו גם נגד מכוניות המימן
  • ולא שוכח להזכיר שוב: "אני לא רוצה רכב חשמלי"
  • מניית טסלה מגיבה בירידות חדות

טראמפ נגד העולם: אחרי שבבוקר יצא נגד אילון מאסק והסובסידיות למכוניות חשמליות, טראמפ ממשיך להשתלח ועכשיו נגד מכוניות המימן. בשיחה עם כתבים על מדשאות הבית הלבן אמר נשיא ארה"ב כי "למכוניות המימן יש בעיה אחת - הן מתפוצצות". אין כמובן הוכחות לטענה זו והיא טובה בערך כמו להצהיר שמכוניות בנזין נופלות לתהום וחשמליות מתנגשות להנאתן בעמודים.

"מאסק מאוכזב מכך שהוא איבד את הטבות המס לרכב חשמלי. הוא יכול להפסיד הרבה יותר מזה, אבל אתם יודעים מה? לא כולם רוצים רכב חשמלי. אני לא רוצה רכב חשמלי", אמר טראמפ ומיד הוסיף: "אולי אני רוצה מכונית בנזין, אולי חשמלית, אולי היברידית, אולי ביום מן הימים גם מימן. אבל יש בעיה אחת עם מכוניות מימן. הן מתפוצצות. וכשהן מתפוצצות זה רציני, מוצאים אותך במרחק של 5 בלוקים".

נזכיר כי בימים אלו מקדם טראמפ הצעת חוק לביטול הטבת המס על מכוניות חשמליות, בגובה 7,500 דולר. ההטבה, שהונהגה בתקופת הנשיא הקודם ביידן, נועדה להאיץ את קצב החדירה של המכוניות החשמליות לשוק האמריקאי, אך כעת צפויה להתבטל - כחלק מהסכסוך המתוקשר של טראמפ עם מייסד טסלה ומי שהיה יד ימינו מאז נבחר (לאחר שהשקיע בקמפיין הבחירות שלו כמה מאות מיליוני דולרים), אילון מאסק.

טראמפ ומאסק עם טסלה בבית הלבן

מוקדם יותר היום צייץ טראמפ כי "אילון מאסק ידע, הרבה לפני שתמך בי לנשיאות, שאני מתנגד בתוקף לחובת הרכבים החשמליים. זה מגוחך, וזה תמיד היה חלק מרכזי בקמפיין שלי. מכוניות חשמליות הן בסדר, אבל לא כולם חייבים להחזיק אחת.

"אילון עשוי לקבל יותר סובסידיות מכל בן אנוש בהיסטוריה, בהרבה. ובלי סובסידיות, אילון כנראה היה צריך לסגור את העסק ולחזור הביתה לדרום אפריקה. נעצור את שיגורי הרקטות, לוויינים וייצור המכוניות החשמליות, והמדינה שלנו תחסוך הון תועפות... הרבה כסף אפשר לחסוך!!!", כך טראמפ.

בינתיים הגיבה מניית טסלה להצהרות של טראמפ עם ירידה של 6% עוד לפני פתיחת המסחר, ובסך הכל רשמה ירידה של 11% ב-5 הימים האחרונים.

מה אנחנו חושבים: השליפות של טראמפ הפכו למופע המרתק ביותר בארה"ב ואולי בעולם כולו, אבל ככה קשה לנהל את המדיניות הכלכלית של המעצמה החזקה בעולם. רצוי לנהל דיון על הצורך בהטבות מס למכוניות חשמליות - עם ובלי קשר ליחסים בין טראמפ למאסק ועם קשר הדוק לאיכות האוויר שאנחנו נושמים בעיר - אבל "מכוניות מימן מתפוצצות" זה כבר בגדר בדיחה. והיא לא מצחיקה אף אחד.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 41 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. עוד אמירה מופרכת של טראמפ: מכוניות מימן מתפוצצות 
    DANY_FROM_ISRAEL, 01-07-2025

    אמירה מופרכת? לא ולא וממש לא!
    כל דבר שטראמפ אומר על מכוניות נכון.
    הבעיה שלטראמפ יש טסלה.
    בטסלה מודל 3 מדדתי 6.1 מיליגאוס=מסוכן.
    לא למכוניות חשמליות, ולרכבי מימן.
    למתחזה, סגור את חריץ האוכל המטונף שלך.

    סגור תגובה

  • 2. רק מימן בלי PHEV (לת)
    אֲהֲרוֹנִי מִּתְקוֹעַ, 01-07-2025

  • 3. טראמפ צודק 
    רן, 01-07-2025

    עבדתי בתעשייה (הייטק) עם מימן, זה חומר שמתפוצץ בחשיפה לאוויר, וכבר קרו פיצוצים, אני בחיים לא אכנס לרכב כזה.

    סגור תגובה

  • 4. טראמפ טועה 
    דן, 01-07-2025

    עבדתי בתעשייה עם בנזין, זה חומר שמתפוצץ בחשיפה לניצוץ, וכבר קרו פיצוצים, אני בחיים לא אכנס לרכב כזה.

    סגור תגובה

  • 5. הדוד סאם צודק 
    Danny_devito, 01-07-2025

    אזרח אמריקאי לא צריך לממן הטבה בשביל שלשכנים שלו יהיה רכב חשמלי חדש

    סגור תגובה

  • 6. ל 1. מספיק עם השטות של המיליגאוס 
    שלום, 01-07-2025

    השדה המגנטי של כדור הארץ הוא בערך 500 מיליגאוס. ואף אחד לא מת מזה.
    המימן הוא גז נפיץ, אבל כשמאוחסן במיכל פלדה תיקני, הוא יכול להיות פחות מסוכן מבנזין. לפחות דליפת מימן מתנדפת במהירות ולא יוצרת ענן של אדים כמו בנזין.
    רק בחניונים סגורים דרושה זהירות יתר וצריך להתקין ונטות שמבטיחות איוורור.

    סגור תגובה

  • 7. מגיב 2 
    קביבו , 01-07-2025

    אתה סתם חרטטן שמחפש תשומת לב. סגור את החריץ שממנו אתה פולט את האוכל הלא מעוכל.לך כפרה על דני טורונטו האורגינל המכובד

    סגור תגובה

  • 8. עוד שקר במצח נחושה 
    שקרן שקרנים לשקר, 01-07-2025

    שקר גמור, מכוניות מימן יותר בטוחות ממכוניות בנזין. אבל אין יותר משמעות לאמת או לנכון או לצודק כי ב- 2025 זה הכל פסה - מי שצועק הוא שצודק.

    סגור תגובה

  • 9. חחחחחח. בסדר, גם ככה עדיף חשמליות 
    שמשון, 01-07-2025

    אבל מכוניות רגילות מתפוצצות הרבה יותר ולאף אחד אין בעיה עם זה

    סגור תגובה

  • 10. מימן? מסוכן 
    יהושוע הפרוע, 01-07-2025

    דליפה בחניון תת קרקעי עלולה להרים באוויר את הבניין. המיכל אמנם קשיח, אבל תקלות קורות. תאונות קורות. זה צרה צרורה. תוסיף על זה את העדר התשתיות לאספקה של מימן, מה שאפילו בחשמליות אין מספיק, והמסקנה היא שהפתרון על מימן מחורבן. צודק הנשיא

    סגור תגובה

  • 11. חשמל הוא העתיד 
    יותם (מהנדס חשמל), 01-07-2025

    מימן הוא סיכון מיותר. נכון שאם הוא מאוחסן במיכל נאות אז גם במקרה של דליפה לאוויר הפתוח והתלקחות, המימן יבער ולא יתפוצץ. אבל במקרה של דליפה בחניון סגור, ניצוץ אחד קטן ירים את כל החניון באוויר.

    בסופו של דבר, כאשר לוקחים בחשבון שבקרוב נכנסות סוללות שיאפשרו מעל 1000 ק"מ לטעינה, ברור שחשמל הוא האופציה הכי טובה. זה מה שיהיה בקרוב.

    סוללות ליתיום מטל של CATL נכנסות בשנה הבאה (2026). סוללות מצב מוצק של BYD נכנסות בשנה שאחריה (2027).

    אחרי שנת 2027, אף אחד כבר לא יקנה מכונית בנזין. יהיו חברי מועדון ה-5 שישמרו כמה על הכביש למזכרת, אבל זה יהיה מיצג מוזיאוני.

    סגור תגובה

  • 12. קצת סדר 
    מקומי, 01-07-2025

    ראשית, דליפת מימן אינה מסוכנת בחניון תת קרקעי. הסיבה היא, שבניגוד לגפ"מ, שהוא כבד מהאוויר, המימן קל מאד, הוא קל אפילו מהליום, והוא מיד מתנדף ויוצא למעלה והחוצה לאטמוספירה. גפ"מ, המקובל במכוניות שעשו הסבה לגז, מסוכן. הוא גולש ומתרכז בנקודה הנמוכה בחניון, ושם יכול להתפוצץ. זו הסיבה שמימן גם פחות מסוכן מבנזין: בעת תאונה בה נפגע מיכל הדלק, הבנזין דולף ויכול להידלק בקלות. מיכל המימן מסיבי מאד, ואם נפגע, שוב, המימן בורח במהירות לאטמוספירה ולא נקווה כמו בנזין. מסיבה זו, בעת תאונה, גם גפ"מ יותר בטוח מבנזין, אבל פחות בטוח ממימן, כי המיכל שלו דק יותר ממיכל המימן. הנקודה היחידה בה מימן מסוכן יותר היא בעת התדלוק, הוא בלחץ הרבה יותר גבוה מגפ"מ.

    סגור תגובה

  • 13. עוד קצת סדר 
    מקומי, 01-07-2025

    "מכונית מימן" אינה אלא מכונית חשמלית לכל דבר ועניין. ההבדל היחידי בין מכונית מימן ומכונית חשמלית "סטנדרטית" (כמו טסלה, BYD, וכו') הוא שבעוד שבמכונית חשמלית סטנדרטית המנועים החשמליים מיזונים מבטרייה שיש לטעון, ואילו במכונית מימן המנועים החשמליים ניזונים מתאי דלק, שהם אלמנטים המייצרים חשמל מהמימן ופולטים אדי מים מהאגזוז. מכאן, שמכונית מימן אינה אלא מכונית חשמלית שבמקום לטעון אותה מהשקע, מתדלקים אותה במימן, או שמחליפים לה בלון מימן נייד. 6 ק"ג מימן מספיק לכ-600 ק"מ נסועה.

    סגור תגובה

  • 14. הסיפור של המימן 
    דביר, 01-07-2025

    בעקרון המימן הוא הבטחה גדולה להתגבר על כל חסרונותיה של המכונית החשמלית: אין צורך בבטריה כבדה (בטריה של רכב חשמלי שוקלת כ-500 ק"ג). ק"ג אחד של מימן מספיק לכמעט 100 ק"מ נסועה, ותדלוק של 3 דקות יכול להספיק ל-500 עד 600 ק"מ, כמו במכונית בנזין. ביחד עם זאת, הרכב הוא חשמלי לכל דבר, פשוט לתחזוקה, עמיד, ואמין, ללא הסוללה הגדולה. עד היום, למרבה הצער, הבטחת המימן נותרה על הנייר, עקב העובדה שיקר לייצר מימן ירוק, ויקר להוביל אותו. ביחד עם זאת, יש כבר רכבי מימן. אם יצליחו להתגבר על הקשיים המעשיים, המימן יזניק את הרכב החשמלי קדימה, וברגע שהוא ייכנס, כל הרכבים יהפכו חשמליים.

    סגור תגובה

  • 15. מתברר שארצות הברית נמוכת קומה 
    חיים נבון, 01-07-2025

    אני יותר מתפלא איך אומרים שמערכת המשפט בארה"ב ברמה. מתברר כמה היא לא טרויאלית. רואים המון המון פודלים בסנט ובבית הנבחרים

    סגור תגובה

  • 16. לדני 
    יודיאי, 01-07-2025

    מיליגאוס זאת יחידת מדידה של שדה מגנטי. במכשיר רפואי MRI יש הרבה מאוד מיליגאוס... עוד לא הוכח ששדה מגנטי מזיק לבריאות.
    חוץ מזה מי שמטעין רכב חשמלי, בד"כ לא יושב בפנים.
    אבל גם ישב, לא יקרה לו כלום. אל תחזיק מגנט ביד...

    סגור תגובה

  • 17. אג'נדה נסתרת 
    Y.B, 01-07-2025

    ברור של"עיתונאי" הזה יש אג'נדה נסתרת. לדברי מהנדסי תעשיית הרכב הבינלאומית, "שימוש בדלקים מבוססי פחמן טומן בחובו חששות משמעותיים בתחום הבטיחות והסביבה. חששות אלה כוללים זיהום אוויר ומים, תרומה לשינויי האקלים והשפעות בריאותיות פוטנציאליות."

    סגור תגובה

  • 18. הבנת הנקרא 
    דוד, 01-07-2025

    לא הבנתם מה שהנשיא אמר זה שאם מכונית מימן מתפוצצת אז זה יעיף בן אדם למרחק גדול כי מימן זה גז שגורם לפיצוץ גדול.
    ובזה הוא צודק אם מכונית מימן תדלק מסיבה כלשהוא הפיצוץ יהיה רציני ביותר. זה הכל

    סגור תגובה

  • 19. הנשיא הזה אדיוט מוחלט 
    עובדה בדוקה, 01-07-2025

    הוא פשוט מצויד פה נטול מחסומים והמוח שלו לא מכויל

    סגור תגובה

  • 20. לתגובה מס. 3 
    ע, 02-07-2025

    הונדה מפעילה בליסינג מזה 10 שנים מכונית בשם קלאריטי בקליפורניה הפעולת על תא דלק(מימן) אין התפוצצויות

    סגור תגובה

  • 21. אתם פוסלים בגלל שאתם יודעים יותר מיצרני הרכב? המימון והחשמל ברכב אינם העתיד,כרגע 
    אישימוטו, 02-07-2025

    בכלל לא בדיחה וכדאי להקשיב ולהפנים מה שטראמפ ואחרים אומרים, אפילו אם לא מתאים לאג'נדה שלכם.
    יצרני רכב בולטים כבר הודיעו שיורדים מקידום רכב מונע מימן. יש הרבה סיבות.
    מחשמל כבר התחילו לרדת לפני כמה שנים. יש הרבה בעיות.
    לא בעיות ברכב עצמו בהיבט נהיגה אלא, ורק חלק מההבעיות: בעיות תכנון ויצור, עלויות ליצרנים, תחזוקה, זיהום (יצור רכב חשמלי מזהם פי 4 מרגיל)
    כרגע אין הוקוס פוקוס לעתיד הרכב, אז ממשיכים בפיתוח רכבים מונעי בנזין ודיזל, היברידים חלקיים.

    סגור תגובה

  • 22. קשקוש  
    דני לא מטורונטו, 02-07-2025

    למס׳ 3.לא מתפוצצות ולא נעליים.אבל עדיף רכב עם מנוע בעירה פנימית.בנזין או דיזל

    סגור תגובה

  • 23. כתבה לא רצינית 
    נוקי, 02-07-2025

    https://www.reuters.com/article/business/energy/norway-fines-nel-units-3-million-over-2019-blast-at-hydrogen-fuel-station-idUSKBN2AG2MF/

    סגור תגובה

  • 24. כמה טמטום בכתבה אחת 
    Oxbridge, 02-07-2025

    1. טסלה מעולם לא ביקשה הטבות מס למכוניות שלה, אלא פורד.
    2. מימן הוא גז דליק מאוד (פי 3 בערך מבנזין מבחינת קלות התלקחות באוויר) - שווה כמה שעורי חזרה על כימיה בסיסית. נכון להיום יש לא מעט בעיות בדרך לייצור סדרתי.

    3. בונוס - באנגליה במקרה של התלקחות רכב חשמלי לא מנסים לכבות אותו: אין טכנולוגיה, אלא מרחיקים את הכבאים ונותנים לרכב להשרף כליל.

    סגור תגובה

  • 25. חובב רכב 
    מהנדס העל אינטרסים, 02-07-2025

    מימן הוא חומר בעירה מעולה הבעיה שההפקה שלו יחסית חקרה והאחסון וההובלה שלו יש לא מעט סכנות בטיחותיות
    ואין עדיין רשת חלוקה
    לעומת זאת קיים כבר וכנולוגיה של סוללות מצב מוצק לרכב חשמלי עם טווח נסיעה מרשים מעל 700 קמ זה העתיד
    הסיבה שממשלת ארה"ב ומדינות המערב מהססות ולא תומכות ברכב חשמלי בגלל שטכנולגיה של רכבים חשמליים נשלטים בעיקר על ידי יצרנים סיניים ומנוף הלחצים וההשפעה של יצרני רכב בנזין וחברות הפקת וזיקוק הנפט הוא עצום

    סגור תגובה

  • 26. אאתם מצפים מטראמפ להרבה מדיה  
    רונן, 02-07-2025

    טראמפ לא מנסה כלל לבדוק דברים לפני אמירתם, זו לא הפעם הראשונה שהוא מזיין את השכל.

    סגור תגובה

  • 27. השקר החשמלי 
    אחד עם, 02-07-2025

    אם חשמליות כל כך טובות אין שום צורך בהטבת מס.
    ההטבה היא רעיון של הפרוגרסיביים כדי לדחוף מוצר לשוק ואין בו שום הגיון.

    סגור תגובה

  • 28. מכוניות ממונעות במימן 
    ddanx, 02-07-2025

    העתיד הוא של מכוניות ממונעות במימן ואם חשבתם לרגע שהגז הנשרף במנועי הבנזין היום פחות דליק ממימן אז טעות הוא דליק בהרבה יותר גם כדי להתבונן על תוצאות השרפה מימן נשרף ומקבלים מים בנזין נשרף מקבלים גז רעיל ןפסולת שהטבע לא יודע להתגבר אז לא משנה חייבים לעבור לשימוש במימן

    סגור תגובה

  • 29. עוד אמירה מופרכת של טראמפ: מכוניות מימן מתפוצצות 
    DANY_FROM_TORONTO, 02-07-2025

    טראמפ צודק חלקית מכיוון שהיו כמה מקרים שבהם מכוניות המונעות במימן חוו שריפות או פיצוצים. מכונית מרוץ של טויוטה המונעת במימן נוזלי עלתה באש במהלך בדיקות עקב דליפת מימן. התוצאה הייתה שהמכונית אובדת.
    תקרית זו מדגישה את הסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים באחסון וטיפול במימן, ובמיוחד בסביבות לחץ גבוה. לסיכום, בעוד שמכוניות מימן אינן חסינות מפני הסיכון לפיצוצים, הסבירות לכך נמוכה יחסית בשל מאפייני הבטיחות המשולבים בתכנון שלהן. התקרית בה מעורבת מכונית המרוץ של טויוטה היא תזכורת לחשיבותם של תקני בטיחות מחמירים ולצורך במחקר על בטיחות מימן. מכוניות מימן אינן חסינות מפני הסיכון לפיצוצים, אך הסבירות לכך נמוכה יחסית בשל מאפייני הבטיחות המשולבים בתכנון שלהן. התקרית של מכונית המרוץ של טויוטה היא תזכורת לתקני הבטיחות המחמירים ולצורך במחקר על בטיחות מימן. מילוי מכונית במימן בתחנת דלק נחשב בטוח. עם זאת, ישנם מקרים שמעלים חששות. מימן הוא דליק מאוד ומתפזר במהירות בגלל צפיפותו הנמוכה. זה מפחית את הסיכון ליותר סיבות ובעיות הצתה במכוניות מימן בהשוואה למכוניות בנזין. יש דיווחים על פיצוצים בתחנות דלק מימן. מכוניות קומפקטיות במימן יקרות ועולות יותר ממכוניות קומפקטיות המונעות בבנזין. יש אמצעי בטיחות בתחנות דלק מימן. האמצעים חייבים להיות בעלי דרישות בטיחות גבוהות יותר מאשר בתחנות דלק. עדיין קיימים סיכונים בעת מילוי מימן. תחנות דלק במימן בטוחות. הטכנולוגיה חדשה אך יש צורך בשיפורים כדי להבטיח את בטיחותן של מכוניות מימן ותחנות התדלוק.
    1 דני. אתה צודק חברי. רק מכוניות בנזין כמו שאתה ואני אומרים.
    4 דן. אתה טועה כי המכוניות שלי והמכוניות של דני בטוחות מאוד והן אף פעם לא מתפוצצות. 5. אתה משחק משחקים כמו בכיתה א' בבית ספר ציבורי ואתה מזויף. שתוק ונעלם. 6. מר חכם אבל אתה לא חכם כי אני לא מודד מיליגאוס מחוץ לבית שלנו. אני לא מודד מיליגאוס בתוך הבית. למעשה אתה טיפש. 7 קביבו. אתה צודק לגבי 2.
    8. אתה עוד מגיב "חכם". מכוניות הבנזין של כולם בטוחות מאוד. ספר את הסיפורים שלך לילדים קטנים.
    9 שמשון. מכוניות רגילות לא מתפוצצות אבל כמה טסלה 3 התפוצצה בארה"ב. זה אומת על ידי NHTSA. תפסיק להגיד שטויות.
    10 יהושע. אתה צודק.
    11 יותם. אתה לא מהנדס חשמל. יש סוללות שיכולות לספק טווח פוטנציאלי של 1000 ק"מ אבל המרחק הזה מושפע מהטופוגרפיה, הטמפרטורה, קיבולת הסוללות שמתדרדרת כל שנה ומצב הסוללות, לכן המרחק הוא רק 600 עד 700 ק"מ. אתה אמור לדעת את כל העובדות האלה אם אתה מהנדס חשמל. אתה מזויף.

    סגור תגובה

  • 30. לא כל מה שטראמפ אומר צריך לצחוק עליו 
    משה, 02-07-2025

    לפעמים הבדיחה היא עליכם. רכב חשמלי בסופו של יום מזהם יותר ובעל קרינה מסוכנת מאוד! מי רוצה סרטן? רכב מימן כיום הוא מסוכן, יש בעיה במכלים. צריך לייצר רכב מבוסס מים שמפרק מים למימן וחמצן לפי דרישה בלחיצה על הגז

    סגור תגובה

  • 31. לא משנה אם צודק או טועה, הדמוקרטים הם שהורסים את אמריקה (לת)
    אמת מצערת, 02-07-2025

  • 32. דני מטורונטו איזו הפתעה 
    DANY_FROM_ISRAEL, 02-07-2025

    בצעירותי לכבוד פסח קניתי 2 כבשים מעבדול בעל המעדניה בסוגו'ר הרב שמיל שהחזיר אותי בתשובה התנדב לשחוט את הכבשים.תא המטען של טסלה סטשין היה קטן למטען הכבשים שלא הרגישו טוב בנסיעה הארוכה.הם פעו כל הדרך למרות ששמתי להם קש כמזון. לא אוהב טסלה ,כי זה קביבו

    סגור תגובה

  • 33. כשגחמות ונקמנות אישית מנהלות את המדינה - ברור לכולם שאתה בדרך למטה❗ (לת)
    ⚡שי⚡, 02-07-2025

  • 34. עוד אמירה מופרכת של טראמפ: מכוניות מימן מתפוצצות 
    DANY_FROM_ISRAEL, 02-07-2025

    28. מה שמך האמיתי? אתה טועה ממש!
    29 דני. אני לא מבין למה לטראמפ יש טסלה, חדשה.
    32. אתה מתחזה שקרן, סגור את הפה המטונף שלך לנצח.
    רק בנזין בלי חשמל

    סגור תגובה

  • 35. חחח  (לת)
    אני ולא אחר , 02-07-2025

  • 36. ליצן 
    קוגלגר, 02-07-2025

    הנשיא הכי אדיוט בהסטוריה של אמריקקה

    סגור תגובה

  • 37. טראמפ הוא מכונה לפייק ניוז (לת)
    טראמפ, 02-07-2025

  • 38. מדינות מפעילות צוללות על מימן, כולל מדינת ישראל (דולפין AIP) 
    יהוכפץ, 02-07-2025

    לעומת זאת עד עוד לא מצאו את הדרך להתקין סוללות ליתיום בטוחות.
    ברכבים משום מה זה הפוך.

    סגור תגובה

  • 39. לא ממש חייבים להתייחס לכל אמירה שלו  
    דוד , 03-07-2025

    עברנו את פרעה נעבור גם אותם

    סגור תגובה

  • 40. למעשה זה בדיוק להיפך 
    ראובן, 03-07-2025

    בניגוד לרכב עם דלק "רגיל" שצריך להפוך לאדים כדי להידלק, מה שגורם לכך שנזילת דלק ילה ליצור שלולית ענקית וכשהיא מתלקחת יש פיצוץ, מכוניות עם גז שדולף יכולות (אם בכלל) במקרה של שריפה, לבעור רק מנקודת היציאה של הגז (בדומה לגז הבייתי). מה שכן אם המכונית נמצאת בתוך מדורה, או אז עליית הלחץ של הגז בתוך המיכל יכולה להביא אותו להתפרקות ואז כל הגז משתחרר באותו זמן מה שיגרום להתלקחות מהירה וגדולה.
    טרמפ מסתכל על ההינדרבורג בתור "המודל" למרות שכיון כבר ידוע שרוב הבערה שלה הייתה של כיסוי הבד שנצבע בחומר דליק ביותר ולא בשל בערת המימן שהיה במכילים שלה.

    סגור תגובה

  • 41. כתב חצר קטן של נוני 
    טראמפ הציל אותך משואה בעתיד, 04-07-2025

    טיפה הכרת תודה

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה