דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מגלומניה סינית? BYD רוצה להתחרות בפורשה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-Z9 GT של BYD תהיה אלטרנטיבה לפורשה פנמרה 
  • עם הנעה חשמלית מלאה או בסיוע בנזין
  • השקה רשמית בסוף החודש, אצלנו במהלך 2025
דנזה Z9 GT

סיני, בטעם גרמני: דנזה, אחד המותגים שבבעלות BYD, חושפת תמונות ראשונות של ה-Z9 GT בניסויי נהיגה, רגע לפני השקה רשמית בתערוכת בייג'ינג בסוף החודש. מדובר בדגם רביעי בהיצע העדכני של המותג וראשון בעיצוב "שוטינג ברייק", תצורה המשלבת בין סטיישן לקופה ואהודה על הקהל האירופאי.

בשונה מהמקובל, BYD בחרה לחשוף את המכונית עם מדבקות הסוואה לציבור הגרמני במרכז שטוטגארט, עיר הנחשבת לבית של פורשה. באופן נדיר היא גם פרסמה תמונות של המכונית לצד הפנמרה ספורט טוריסמו וגם פרארי GTC4Lusso, סוג של הצהרת כוונות עבור היצרנית הסינית.

דנזה Z9 GT

מה אנחנו יודעים: נזכיר כי מותג דנזה נוסד בשנת 2010 כמיזם משותף בין BYD למרצדס בחלוקה שווה ביניהם. אבל היקף המכירות הנמוך לאורך השנים גרם למרצדס בשנת 2021 לדלל את חלקה ל-10% כש-BYD רכשה את חלקה של היצרנית הגרמנית.

מלבד התמונות BYD לא מפרסמת כל מידע טכני אודות המכוניות, אותו היא שומרת להשקה הרשמית. בהתאם עוד לא ברור האם היא תצוייד במערכת הנעה חשמלית מלאה, או במערכת חשמלית עם מנוע בנזין המשמש כמאריך טווח בדומה לזו המצוייה ביאנגוואנג U8, עם 4 מנועים חשמליים (אחד לכל גלגל) בהספק משולב של 1,100 כ"ס ועם טווח נסיעה של כ-1,000 ק"מ.

דנזה Z9 GT

מה אנחנו חושבים: אחרי שתעשיית הרכב הסינית ביססה עצמה כמי שמסוגלת להתמודד עם מיטב תוצרת המערב בקטגוריות ליבה, הסינים מכוונים גבוה יותר, מול דגמי יוקרה, שטח, טנדרים ואפילו מכוניות על. ומבחינה זו BYD נחשבת לנושאת הדגל, למשל עם מותג היוקרה יאנגוואנג שבבעלותה, האחראי לדגמים כמו ה-U8 הנחשב תשובה למרצדס EQG או ה-U9, מכונית על חשמלית שנתפסת כיריבה אפשרית למתחרות אקזוטיות כמו רימאק נבארה ולוטוס אויג'ה.

ולכן זה לא מפתיע ש-BYD מציגה כעת מתחרה לפורשה. מה שכן מפתיע זה שהביטחון של הסינים כבר מספיק גבוה כדי לערוך את אירוע טרום ההשקה במגרש הביתי של היצרנית הגרמנית. האם היא תצליח לשלב איכויות דינמיות משובחות הנדרשות כדי להיות אלטרנטיבה אמיתית לפורשה? את זה נדע רק לאחר שננהג בה, אבל היום כבר לא נופתע אם היא תצליח בכך.

למאמר זה התפרסמו 22 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה